Lillan sover väldigt gott typ varannan eller var tredje natt, men de andra nätterna ligger hon verkligen och stånkar, stönar, fäktas, sparkar med benen och spänner sig hela natten igenom. Hon stånkar ”eeeehhhhhh” hela tiden och kommer liksom inte till ro. Ibland kan hon nästan låta som en vuxen som har ont ”aaaaahhh!!” Gör så ont i mig att se henne så obekväm. Hon skriker inte, gnäller inte riktigt heller (bara ibland). Oftast tror jag också att hon sover samtidigt som allt stånkande, men upplevs ganska oroligt då hon ibland tittar till tex. Det konstiga är att det bara blir såhär nattetid. Hon kan låta så på dagtid också, men aldrig så ihållande som det blir på nätterna utan då är det enstaka gånger eller korta stunder. Tycker ofta det mildras om jag bär upp henne och har henne upprätt (typ jag sitter och hon sover liggande mot mitt bröst). Då kommer hon ganska snart till ro och gör bara sina vanliga sovljud (som är ganska högljudda de med
). Det funkar dock inte om vi ligger ner helt båda två, då fortsätter ljuden.
Någon som har några tankar om vad det kan bero det på? Är det magont? Vad kan man göra? Magmassage etc hjälper inte. Hon rapar alltid flera gånger efter matning och både bajsar och pruttar flera ggr under nätterna. Undrar också om det är normala ljud från bebis. Låter era såhär?
Försökte spela in liten film när vi satt oss i soffan, men då har ju ljuden minskat betydligt eftersom vi sitter upp. Men finns drag av dem kvar. Så ungefär såhär låter hon fast högre och tätare och mer utdraget:
https://drive.google.com/file/d/1jgFlrxJiKM6dOVKfVNSKiE6Wf9PTOt4H/view?usp=drivesdk