Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fortfarande ensam här. Puttar upp tråden så eventuella fler personer kan hitta den Hoppas det kommer fler snart!
Jag går in i vecka 7 imorgon. Tiden går långsamt! Har precis bokat tid för inskrivning och ultraljud i vecka 12 respektive 13. Känns surrealistiskt. Hoppas graviditeten fortlöper tills dess.
Jag har inte så många graviditetssymtom (än?), förutom att brösten ömmar något extremt. Mitt värsta är dock molvärken som fortsätter, främst nattetid. Vissa nätter, som nu, kan det göra riktigt ont 10-15 minuter innan det släpper. Första gången blev jag rädd och var övertygad om att jag fått missfall, men ännu inget blod i alla fall. Googlade och insåg att det inte heller verkar vara helt ovanligt med riktigt smärtsam molvärk nattetid, trots fortlöpande graviditet...
Nu har snart ytterligare en vecka gått. Fortfarande ensam här, så tråkigt!
Jag hade en liten blödning i veckan och blev rädd att det handlade om missfall, men än så länge inget mer blod. Har också fått ökade graviditetssymtom - brösten ömmar något förfärligt och så är jag rejält gasig och lätt illamående hela tiden. Jättejobbigt med magbesvär. Undrar om det verkligen helt är graviditeten eller om jag fått typ magkatarr. Har också känt mig enormt trött och även lite låg och nere senaste två-tre dagarna. Känner mig hängig och ledsen. Jag orkar knappt göra ens de minsta vardagliga sakerna, men ska försöka bege mig ut på lugn promenad ikväll. Min lite oroligt lagda partner pussar och ror om, men är lite rädd att något är fel. Jag tycker tvärtom mina symtom låter väldigt likt mycket jag läst. Men jag hoppas verkligen inte att det ska kännas såhär hela graviditeten, börjar nästan gråta vid tanken...
Jag var så sur, trött och osocial i början av min graviditet också, det är nog fullt normaltNu har snart ytterligare en vecka gått. Fortfarande ensam här, så tråkigt!
Jag hade en liten blödning i veckan och blev rädd att det handlade om missfall, men än så länge inget mer blod. Har också fått ökade graviditetssymtom - brösten ömmar något förfärligt och så är jag rejält gasig och lätt illamående hela tiden. Jättejobbigt med magbesvär. Undrar om det verkligen helt är graviditeten eller om jag fått typ magkatarr. Har också känt mig enormt trött och även lite låg och nere senaste två-tre dagarna. Känner mig hängig och ledsen. Jag orkar knappt göra ens de minsta vardagliga sakerna, men ska försöka bege mig ut på lugn promenad ikväll. Min lite oroligt lagda partner pussar och ror om, men är lite rädd att något är fel. Jag tycker tvärtom mina symtom låter väldigt likt mycket jag läst. Men jag hoppas verkligen inte att det ska kännas såhär hela graviditeten, börjar nästan gråta vid tanken...
Passar på att skapa en tråd för alla oss som väntar tillökning under vintern 2019/2020. Jag misstänker att jag kommer vara ensam ett tag till kanske, men vi får se om det dyker upp några fler