Gårdagens insikter:
1. Farmor behöver säga nej, tydligt, och även hon ta fajterna.
2. Farmor behöver lära sig skillnaden mellan teatergråt och skarpt läge.
3. Bananplättar är verkligen supergott.
Helgens stress:
I torsdags tömde jag brevlådan för första gången på hela veckan. Vi hade fått brev, daterat 20/4, från kommunen om plats på förskolan här i byn. I dagsläget går Knoddrik på en tillfällig avdelning inne i stan. De vill att vi skickar svaret senast på måndag, 30/4.
Vi har ju vetat om att vi står i kö, men jag trodde att vi skulle få lite längre betänketid än bara nån dag. Vi vill ju dels få svar från fsk i stan om hur hösten skulle bli om Knoddrik blev kvar där. Och jag känner starkt att jag vill besöka fsk i byn innan jag tar några beslut. Det blir svårt att hinna med i helgen.
Den personal som Knoddrik tyr sig till idag har bara haft papper fram till sommaren, men igår fick jag svar på att hon blir kvar i höst, men hon vet inte vilken avdelning.
I stan kan farmor hämta från fsk. I byn "slipper" Knoddrik åka bil. Finns ju även den långsiktiga fördelen i byn att det är där hon kommer gå i skolan, om vi bor kvar här, så då är hon ju redan bland kompisar i s f.
Det är ofta vikarier eller kort om folk på fsk i stan. Vi funderar på om vi redan börjar märka av det på Knoddrik.
Vi känner oss förvirrade.