Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch så trist med allt insjuknande, hoppas det släpper snart för er.

@*Gotlandsrusset*
Jag röstar också på vår och värme!
Vi har fått över 1 och 1/2 meter snö och det snöar nästan varann dag. :wtf: Vi önskar oss lite 15-25 plusgrader, gärna senast i april.
Om vi är nog många så måste väl vädret lyssna? :D
Oj herregud vad mycket snö! :eek: Haha. Här snöar det ena dagen och pissregnar andra dagen. :cautious: Är trots allt mars nu så nu kan våren komma.

Oj herregud vad mycket snö! :eek: Haha. Här snöar det ena dagen och pissregnar andra dagen. :cautious: Är trots allt mars nu så nu kan våren komma.
Det vädret är ju också riktigt dåligt, då är det ju kallt och blött om vartannat. :down:
Vi har fått så mycket snö så jag tror det börjar inte smälta förrän i slutet av april. :arghh:

Jag älskar snön. Njuter så mycket jag kan. Tyvärr är det alldeles för lite och jag är än mer bitter över att kroppen inte ens orkar gå promenader.

Efter härdsmältan i fredags så hade vi en jättefin helg med mycket bus och mys. :love:

Hon har fortsatt öva mycket varje dag på att promenera och bara hålla i oss med en hand ( :nailbiting: ;)) och även en hel del utomhus i över två veckors tid nu. Tidigare har hon "kommit på" att hon kan fristå själv samt gå med oss och sen inte gjort något mer försök på flera veckor. :arghh:

Igår hade hon även vågat promenera med personalen på dagis utomhus, så jag fick möta henne medan hon promenerade runt och höll en av dem i handen medan hon pekade åt alla håll och kanter. :heart :banana:

I har alltid varit längst ut på tidsramen för när barn ska kunna nya saker (förutom för mat :D) så hon har rent tekniskt sett till maj på sig innan hon bör kunna gå själv. ;)
Men det hade verkligen varit kul om det kunde lossna lite innan dess.
Nu är det så nära varje dag men hon är en försiktig själ som verkligen vill kunna något helt innan hon riktigt försöker, så hon sen kan sätta av i 100 knyck dit hon vill. :rofl:

Vi har ju inte heller så bråttom med att lära oss gå. Första staplande stegen på egen hand kom dagarna innan 15 månader och nu vid 15,5 är de ungefär 50/50 gå/krypa

Ett års kontroll och två sprutor i benen = ledsen och trött bebis. Ny bvc-tant och hon fick godkänt. Har ju haft problem med förstoppningar även om det avtagit och så men vi pratade lite om det. Men sen reagerade hon på att Idun har väldigt uppsvälld mage vilket jag också reagerat på men alla sagt att det är helt normalt. Så hon frågade om vi inte blivit frågade om utreda för eventuella allergier, ex gluten. Så vi får se. Barnläkaren har nämt det lite snabbt men eftersom marken blivit bättre så här vi lite halvt glömt det.

Monterat upp Es säng. En växasäng. Hoppas verkligen hon gillar den. Kommer dock fortfarande sova bredvid varandra i samma rum eftersom hon drömmer så mycket mardrömmar och vaknar två till fyra gånger per natt. Dessutom finns ingen plats till eget rum ännu.

Monterat upp Es säng. En växasäng. Hoppas verkligen hon gillar den. Kommer dock fortfarande sova bredvid varandra i samma rum eftersom hon drömmer så mycket mardrömmar och vaknar två till fyra gånger per natt. Dessutom finns ingen plats till eget rum ännu.
Vadå, kan de inte sova i spjälsängen i några år till? :nailbiting: :crazy:

:angel: :D

Knoddrik får ha kvar sin spjälsäng lite till. I a f tills vi fått upp grinden vid trappan. :o

Nu tar vi lite ögoninflammation också :banghead: på båda barnen. Dessutom har sambon nu fått dubbelsidig öroninflammation :meh: och jag hostar som en galning och har snart tappat rösten. Vi har alla fått vars en omgång penicillin sen i dec utom Lilleman som fått två. Det här är ju extremt :mad:

Nu tar vi lite ögoninflammation också :banghead: på båda barnen. Dessutom har sambon nu fått dubbelsidig öroninflammation :meh: och jag hostar som en galning och har snart tappat rösten. Vi har alla fått vars en omgång penicillin sen i dec utom Lilleman som fått två. Det här är ju extremt :mad:
Har hört från flera vänner att de haft liknande situationer som ni. Ingen tröst för er, dock.

Men fy vad jobbigt! :eek: :down:
Krya på er.

Igår berättade fsk-personalen att Knoddrik efter lunchvilan haft ont, i kramper, i magen och varit lite ledsen. Hemma hos farmor blossade Knoddriks överkropp ut i utslag och prickar. Idag flera hårda paket.
Alltså, är det möjligt att söndagens mjölkgröt kom nu eller har de återigen missat nånting på förskolan?!? :crazy:

(Hon fick utslag och ont första dagen hon åt där utan mig och efter det inte hänt...förrän nu...)

Igår berättade fsk-personalen att Knoddrik efter lunchvilan haft ont, i kramper, i magen och varit lite ledsen. Hemma hos farmor blossade Knoddriks överkropp ut i utslag och prickar. Idag flera hårda paket.
Alltså, är det möjligt att söndagens mjölkgröt kom nu eller har de återigen missat nånting på förskolan?!? :crazy:

(Hon fick utslag och ont första dagen hon åt där utan mig och efter det inte hänt...förrän nu...)

Jag tror inte det är gröten från förra helgen ( helt säker kan jag dock inte vara) utan att hon fått i sig något hon inte tål. Jag ser två alternativ, eller kanske tre.
1) Hon har råkat få något med mjölk av personalen/ ett annat barn
2) Köket har slarvat
3) Hon är allergisk mot något mer
Fråga personalen lite fint? När vi gjorde det kröp det ju fram att Lilleman fått en macka med smör.

Jag tror inte det är gröten från förra helgen ( helt säker kan jag dock inte vara) utan att hon fått i sig något hon inte tål. Jag ser två alternativ, eller kanske tre.
1) Hon har råkat få något med mjölk av personalen/ ett annat barn
2) Köket har slarvat
3) Hon är allergisk mot något mer
Fråga personalen lite fint? När vi gjorde det kröp det ju fram att Lilleman fått en macka med smör.
Jag ska prata med dem. I fredags hämtade farmor och mormor, så jag fick reda på det där när jag kom hem på kvällen.
Jag har inga problem att fråga dem rakt ut. Vi har ju redan pratat om det en gång, eftersom hon reagerat tidigare.

Ska även försöka få tag på bvc-sköterskan igen. Är väl dags för allergitest.

Hur får era flaska?
Knoddrik vill fortfarande ha flaska 1-3 ggr på dagen, utöver kväll och natt.
Nu när hon ska börja gå heltid på förskolan vet vi inte riktigt hur vi ska göra.
Hon ratar ju välling. Men vi har introducerat havremjölk och än så länge dricker hon det. Tänkte att vi skulle kunna slussa bort mjölkersättningen.
Knoddrik ska ju fortfarande ha medicinen i några veckor till och jag har hittills gett den utanför förskolan, men med långa dagar funkar det inte. Personalen har sagt att de hjälper till, om vi vill, men jag har så mycket känslor inför det eftersom medicinen påverkar både hjärta, blodtryck, smultronmärket och blodsockret, så jag vet inte vilket ben jag ska stå på.

Hur hade ni tänkt?
Hur har ni gjort själva med flaska/välling?
Hur gör ni idag?

Hur får era flaska?
Knoddrik vill fortfarande ha flaska 1-3 ggr på dagen, utöver kväll och natt.
Nu när hon ska börja gå heltid på förskolan vet vi inte riktigt hur vi ska göra.
Hon ratar ju välling. Men vi har introducerat havremjölk och än så länge dricker hon det. Tänkte att vi skulle kunna slussa bort mjölkersättningen.
Knoddrik ska ju fortfarande ha medicinen i några veckor till och jag har hittills gett den utanför förskolan, men med långa dagar funkar det inte. Personalen har sagt att de hjälper till, om vi vill, men jag har så mycket känslor inför det eftersom medicinen påverkar både hjärta, blodtryck, smultronmärket och blodsockret, så jag vet inte vilket ben jag ska stå på.

Hur hade ni tänkt?
Hur har ni gjort själva med flaska/välling?
Hur gör ni idag?
Flaska kan jag tyvärr inte tipsa om, men jag hade nog tagit ett snack med förskolepersonalen och gett två personer på avdelning information om medicinering samt ansvar. Och kommit överens med dem att de fick inte överlåta medicineringen till någon annan.

Skulle båda personerna vara borta samtidigt, vilket inte känns sannolikt, så skulle jag ta beslut den dagen om jag kunde jobba kortare/få någon släkting att hämta och medicinera eller liknande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 168
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 195
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V