Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kaosläggning i kväll. Inte för att den var dålig egentligen utan för att jag ska börja praktik i morgon och är nervös med dåligt tålamod. Stackars lilla E får stå ut med en mor som inte riktigt kan styra humöret just nu. Första gången jag går ut på praktik på fyra? år tror jag. Dessutom ska jag åka buss :nailbiting:

Hur får era flaska?
Knoddrik vill fortfarande ha flaska 1-3 ggr på dagen, utöver kväll och natt.
Nu när hon ska börja gå heltid på förskolan vet vi inte riktigt hur vi ska göra.
Hon ratar ju välling. Men vi har introducerat havremjölk och än så länge dricker hon det. Tänkte att vi skulle kunna slussa bort mjölkersättningen.
Knoddrik ska ju fortfarande ha medicinen i några veckor till och jag har hittills gett den utanför förskolan, men med långa dagar funkar det inte. Personalen har sagt att de hjälper till, om vi vill, men jag har så mycket känslor inför det eftersom medicinen påverkar både hjärta, blodtryck, smultronmärket och blodsockret, så jag vet inte vilket ben jag ska stå på.

Hur hade ni tänkt?
Hur har ni gjort själva med flaska/välling?
Hur gör ni idag?
Kan tyvärr inte tipsa om utslag eller nåt men jag hoppas hon mår bättre.

I äter välling på kvällen när hon ska nattas. Sen äter hon 1-2 flaskor välling på natten och lite snutt på vattenflaska. Hon får inget på dagen utan vi är strikta med att välling = sova.

Skulle aldrig skrivit så där om bra sömn. I natt hade vi två timmars vakentid då E tyckte att titt-ut var roligare att leka än sova. Men vi sov till halv åtta sen så jag fick ju lite sovmorgon.

Magsjuka på förskolan. Som tur är så är maken pappaledig just idag och Knoddrik var inte där idag. Hon kan ju vara smittad ändå, men risken är ju mindre.
Jag kan ha henne hemma imorn, men frågan är hur vi gör på fredag...

Skulle aldrig skrivit så där om bra sömn. I natt hade vi två timmars vakentid då E tyckte att titt-ut var roligare att leka än sova. Men vi sov till halv åtta sen så jag fick ju lite sovmorgon.
Hoppas ni kan vila mycket under dagen.

Knoddrik bröt sin period av två uppvaknande per natt och vaknade första gången först 04.30. Flaska och blöja, sen sov hon till 06.30. Jag överlycklig för det.
Hoppas det fortsätter så nu.

Kan tyvärr inte tipsa om utslag eller nåt men jag hoppas hon mår bättre.

I äter välling på kvällen när hon ska nattas. Sen äter hon 1-2 flaskor välling på natten och lite snutt på vattenflaska. Hon får inget på dagen utan vi är strikta med att välling = sova.
Jag tror att Knoddrik skulle sova längre om hon drack välling... Kanske läge att testa igen...

Dagflaskorna hoppas jag hon släpper när vi slutar med medicinen. 4 veckor kvar nu, om vi kan hålla planen.

Tror vi är på väg in i det sista utvecklingssprånget. Från att ha kunnat lekta rätt självständigt är de plötslig (igen) BARA att läsa böcker som gäller. Skojar inte om jag säger vi läser 30 böcker/dag just nu, vissa fler gånger än andra. Enligt appen är det 10 dagar kvar. Var samma sak förra språnget, bara böcker som gällde. Där mellan har de varit lugnt och vissa dagar har vi inte läst nått alls (läser på hans initiativ)förutom gonattsaga, genomsnittet är 5 böcker/dag

Dessutom har han lärt sig klättra upp i soffan :meh:

Jag tror att Knoddrik skulle sova längre om hon drack välling... Kanske läge att testa igen...

Dagflaskorna hoppas jag hon släpper när vi slutar med medicinen. 4 veckor kvar nu, om vi kan hålla planen.
Ja testa! Finns olika sorter så hon kanske föredrar någon bättre. :) För oss handlade det mest om att hitta rätt flaska.

Hoppas det går bra med medicinen!

Ja testa! Finns olika sorter så hon kanske föredrar någon bättre. :) För oss handlade det mest om att hitta rätt flaska.

Hoppas det går bra med medicinen!
Har testat de vi hittat utan mjölk. Är ju ganska begränsade, både vad gäller gröt och välling...

Idag tog hon medicinen direkt ur sprutan. Det har inte hänt sen första gången på sjukhuset (april förra året)...! Tack Mollipect för träningen!
Känner mig lite mer optimistisk inför att ge medicinen på fsk.

Tror vi är på väg in i det sista utvecklingssprånget. Från att ha kunnat lekta rätt självständigt är de plötslig (igen) BARA att läsa böcker som gäller. Skojar inte om jag säger vi läser 30 böcker/dag just nu, vissa fler gånger än andra. Enligt appen är det 10 dagar kvar. Var samma sak förra språnget, bara böcker som gällde. Där mellan har de varit lugnt och vissa dagar har vi inte läst nått alls (läser på hans initiativ)förutom gonattsaga, genomsnittet är 5 böcker/dag

Dessutom har han lärt sig klättra upp i soffan :meh:
Har noll koll på Knoddriks faser, men hon ääälskar sina böcker och läser dem helst sjuttielva gånger per dag, speciellt med mormor. Ingen är lika rolig som hon med böckerna. Med mig bläddrar hon mest i ultrarapid och larvar sig. :rofl:

Har testat de vi hittat utan mjölk. Är ju ganska begränsade, både vad gäller gröt och välling...

Idag tog hon medicinen direkt ur sprutan. Det har inte hänt sen första gången på sjukhuset (april förra året)...! Tack Mollipect för träningen!
Känner mig lite mer optimistisk inför att ge medicinen på fsk.
Ja men juste, dum jag är. :banghead: Glömde helt bort det. Trist nog så fick en kompis till I flera olika paket mjölkfri välling och gröt och kompisen ratade alla sorter. Och den kompisen är annars känd för att äta allt...

Heja medicinen!

Väldigt bra att jag är ledig idag. Blir ju inte mycket sömn när barnet sover oroligt, är närhetsönskande och kissar så att nattblöjorna läcker.

Vilken natt. Preeeecis när jag skall somna vaknar G till. Bökar runt och är ledsen/orolig. Ger gosedjur, fixar täcket och smeker ryggen tills han somnar om. Och så upprepar de sig var 15 min. Precis när jag lyckats vända på mig i sängen och nästan somnat. Vi höll på mellan 22-01.

Har noll koll på Knoddriks faser, men hon ääälskar sina böcker och läser dem helst sjuttielva gånger per dag, speciellt med mormor. Ingen är lika rolig som hon med böckerna. Med mig bläddrar hon mest i ultrarapid och larvar sig. :rofl:

Här blir de så enorm skillnad på humör och ja allt att man inte kan undvika dessa faser (som tur sista nu, ”bara” två års trotset kvar då ;))

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
882
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 166
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 650
Senast: orkide
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 195
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar