E har sovit hos farmor och farfar i natt. Har tydligen gått bra.
Jag har spelat dataspel, druckit några öl, mofflat chips och sovit ut
Jag har spelat dataspel, druckit några öl, mofflat chips och sovit ut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan tyvärr inte tipsa om utslag eller nåt men jag hoppas hon mår bättre.Hur får era flaska?
Knoddrik vill fortfarande ha flaska 1-3 ggr på dagen, utöver kväll och natt.
Nu när hon ska börja gå heltid på förskolan vet vi inte riktigt hur vi ska göra.
Hon ratar ju välling. Men vi har introducerat havremjölk och än så länge dricker hon det. Tänkte att vi skulle kunna slussa bort mjölkersättningen.
Knoddrik ska ju fortfarande ha medicinen i några veckor till och jag har hittills gett den utanför förskolan, men med långa dagar funkar det inte. Personalen har sagt att de hjälper till, om vi vill, men jag har så mycket känslor inför det eftersom medicinen påverkar både hjärta, blodtryck, smultronmärket och blodsockret, så jag vet inte vilket ben jag ska stå på.
Hur hade ni tänkt?
Hur har ni gjort själva med flaska/välling?
Hur gör ni idag?
Hoppas ni kan vila mycket under dagen.Skulle aldrig skrivit så där om bra sömn. I natt hade vi två timmars vakentid då E tyckte att titt-ut var roligare att leka än sova. Men vi sov till halv åtta sen så jag fick ju lite sovmorgon.
Jag tror att Knoddrik skulle sova längre om hon drack välling... Kanske läge att testa igen...Kan tyvärr inte tipsa om utslag eller nåt men jag hoppas hon mår bättre.
I äter välling på kvällen när hon ska nattas. Sen äter hon 1-2 flaskor välling på natten och lite snutt på vattenflaska. Hon får inget på dagen utan vi är strikta med att välling = sova.
Ja testa! Finns olika sorter så hon kanske föredrar någon bättre. För oss handlade det mest om att hitta rätt flaska.Jag tror att Knoddrik skulle sova längre om hon drack välling... Kanske läge att testa igen...
Dagflaskorna hoppas jag hon släpper när vi slutar med medicinen. 4 veckor kvar nu, om vi kan hålla planen.
Har testat de vi hittat utan mjölk. Är ju ganska begränsade, både vad gäller gröt och välling...Ja testa! Finns olika sorter så hon kanske föredrar någon bättre. För oss handlade det mest om att hitta rätt flaska.
Hoppas det går bra med medicinen!
Har noll koll på Knoddriks faser, men hon ääälskar sina böcker och läser dem helst sjuttielva gånger per dag, speciellt med mormor. Ingen är lika rolig som hon med böckerna. Med mig bläddrar hon mest i ultrarapid och larvar sig.Tror vi är på väg in i det sista utvecklingssprånget. Från att ha kunnat lekta rätt självständigt är de plötslig (igen) BARA att läsa böcker som gäller. Skojar inte om jag säger vi läser 30 böcker/dag just nu, vissa fler gånger än andra. Enligt appen är det 10 dagar kvar. Var samma sak förra språnget, bara böcker som gällde. Där mellan har de varit lugnt och vissa dagar har vi inte läst nått alls (läser på hans initiativ)förutom gonattsaga, genomsnittet är 5 böcker/dag
Dessutom har han lärt sig klättra upp i soffan
Ja men juste, dum jag är. Glömde helt bort det. Trist nog så fick en kompis till I flera olika paket mjölkfri välling och gröt och kompisen ratade alla sorter. Och den kompisen är annars känd för att äta allt...Har testat de vi hittat utan mjölk. Är ju ganska begränsade, både vad gäller gröt och välling...
Idag tog hon medicinen direkt ur sprutan. Det har inte hänt sen första gången på sjukhuset (april förra året)...! Tack Mollipect för träningen!
Känner mig lite mer optimistisk inför att ge medicinen på fsk.
Vad ger de istället? Vet du det?Ja men juste, dum jag är. Glömde helt bort det. Trist nog så fick en kompis till I flera olika paket mjölkfri välling och gröt och kompisen ratade alla sorter. Och den kompisen är annars känd för att äta allt...
Heja medicinen!
Vanlig gröt och välling. Hon är inte allergisk utan hon bara ärvde paketen.Vad ger de istället? Vet du det?
Har noll koll på Knoddriks faser, men hon ääälskar sina böcker och läser dem helst sjuttielva gånger per dag, speciellt med mormor. Ingen är lika rolig som hon med böckerna. Med mig bläddrar hon mest i ultrarapid och larvar sig.
Det blir nog spännande!Här blir de så enorm skillnad på humör och ja allt att man inte kan undvika dessa faser (som tur sista nu, ”bara” två års trotset kvar då )