Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland blir man förvånad över vad som tär på en psykiskt. Åkte till mina föräldrar över dagen. ,10 mil enkelväg

I måndags dog en 10 månaders i en frontalkrock på den sträckan. Och fast jag bara sitter på numera på landsväg (har för dålig reaktionsförmåga i höger ben för att panikbromsa) så var jag jättestressad

Ibland blir man förvånad över vad som tär på en psykiskt. Åkte till mina föräldrar över dagen. ,10 mil enkelväg

I måndags dog en 10 månaders i en frontalkrock på den sträckan. Och fast jag bara sitter på numera på landsväg (har för dålig reaktionsförmåga i höger ben för att panikbromsa) så var jag jättestressad

Fy vad hemskt :( allt som har med barn som skadas eller dör får mig att reagera mycket starkare än innan jag hade barn. En sak som fastnat i skallen är att aldrig någonsin svänga hjulen åt vänster när jag står och väntar på att kunna svänga just vänster efter en olycka här i krokarna för 10+ år sen. En kvinna, gravid i 8e månaden, blev påkörd bakifrån och hade svängt hjulen åt vänster så hon åkte in i motsatt körfält där hon blev påkörd igen (framifrån) och avled. Hastigheten var 90 på sträckan. Hennes man såg alltihop från ett fönster då hon bodde på den gatan hon skulle svänga ner på. Fruktansvärt :( Föraren som körde på framifrån blev fälld i domstol eftersom hon satt och sminkade sig med mascara och inte hann bromsa i tid. Hade hon gjort det bedömdes det som att det aldrig hade blivit en krock och kvinnan mest troligt överlevt.

Ingen amning inatt - jag -> O_o
Han vaknade som vanligt vid 23 men ville inte ha bröstet alls utan somnade om ovanpå mig och sov till 8. Detta är alltså början på slutet. Känns som om alla pusselbitar faller på plats, dagvilan är numera 12-14 (vilket är samma som på fsk) och nattamningen fasas ut. Känns skönt och sorgligt på samma gång. Så svårt att ta in att vi mest troligt inte kommer att ha fler småttingar nu. Jag känner mig liksom inte klar.

Medans jag var och besökte psykologen så var E hos farfar. Passade också på att handla lite julklappar till mig själv och E. Det var lite skönt att vara barnledig, bara jag och mamma i storstan. Var glad och längtade efter E när jag åkte hem. Mötte en glad och pigg bebis i dörren hos farfar :D

Hon somnade snabbt ikväll men vaknade en timme efter med nattskräck :cry:
Jag känner mig så fasligt otillräcklig när det sker. Och det känns som man är hatad när hon slår efter en när man försöker trösta. Jag vet ju att hon inte är vaken men jag tar det ändå lite personligt.

Hon vaknade till slut till efter att jag satte på babblarna på mobilen. Det är oftast det enda som funkar förutom att ta upp henne och gå runt.

Medans jag var och besökte psykologen så var E hos farfar. Passade också på att handla lite julklappar till mig själv och E. Det var lite skönt att vara barnledig, bara jag och mamma i storstan. Var glad och längtade efter E när jag åkte hem. Mötte en glad och pigg bebis i dörren hos farfar :D

Hon somnade snabbt ikväll men vaknade en timme efter med nattskräck :cry:
Jag känner mig så fasligt otillräcklig när det sker. Och det känns som man är hatad när hon slår efter en när man försöker trösta. Jag vet ju att hon inte är vaken men jag tar det ändå lite personligt.

Hon vaknade till slut till efter att jag satte på babblarna på mobilen. Det är oftast det enda som funkar förutom att ta upp henne och gå runt.

Stort gilla på dagen :up: men fy så tråkigt med nattskräck :(

Efter resan till Finland, min magsjuka och Knoddriks dundersnorförkylning är vi lite trötta. Det har hänt jättemycket den senaste tiden och jag känner fysiskt i kroppen att hjärnan inte hängt med riktigt. Dessutom hade jag ägglossning och världens yrsel igår.

Idag började dagen med att maken var dålig i magen...och några timmar senare så även Knoddrik. Blev lite överraskad att det skulle ta en vecka för att de skulle bli sjuka.

Dessutom är jag överraskad av att Knoddrik inte velat lägga sig i vår säng ikväll än. Hon har ju sovit bredvid mig i drygt tre veckor... Först p g a utvecklingssprång, sen resan, sen förkylningen. Så, här ligger jag, väckt av en katt som var hård i magen, och snopet känner mig nästan lite ensam...

Ingen amning inatt - jag -> O_o
Han vaknade som vanligt vid 23 men ville inte ha bröstet alls utan somnade om ovanpå mig och sov till 8. Detta är alltså början på slutet. Känns som om alla pusselbitar faller på plats, dagvilan är numera 12-14 (vilket är samma som på fsk) och nattamningen fasas ut. Känns skönt och sorgligt på samma gång. Så svårt att ta in att vi mest troligt inte kommer att ha fler småttingar nu. Jag känner mig liksom inte klar.
Jag började få lite tankar om en till. Sen blev jag magsjuk och påmind om att jag faktiskt spydde i 9 månader. Att spy ner sig själv och bilen är inget jag vill göra igen. Eller att inte kunna gå i 1,5 år. Så vi behöver nog lite magi för att det ska bli syskon här.

För övrigt kan jag gå igen! :banana: Så länge jag bara går, utan sidokliv eller vridningar, så funkar det jättebra. :bump: Hej, promenader!!!

Igår åkte pulkan fram och Knoddrik fick prova den. Hon ville inte sluta! :love: Så imorse stack vi ut efter frukost och åkte lite innan regnet kom. Nu hoppas vi på mer snö snart igen.

Jag började få lite tankar om en till. Sen blev jag magsjuk och påmind om att jag faktiskt spydde i 9 månader. Att spy ner sig själv och bilen är inget jag vill göra igen. Eller att inte kunna gå i 1,5 år. Så vi behöver nog lite magi för att det ska bli syskon här.

Det kan jag förstå! Jag spydde "bara" i 10 veckor (trots lergigan) men mådde bra i övrigt.

Om ditt barn färdas bakåtvänd i en bra stol sitter det säkert, till skillnad från barnet i olyckan (tyvärr).

Phu! Vilken resaO_o
Halvvägs in till förlossningen fick jag ringa och vi blev omdirigerade till östra istället för Mölndal.. Hann precis fram och lille kiddot är nästan född i bilen :D nåväl inte riktigt kanske, men det var inte många minuter vi hann vara på rummet innan han var ute:love:
Sambon hann precis in i rummet efter att ha varit o parkerat.
Jag som hade tänkt att härda ut till kl 7-8 hemma så barnen skulle hinna vakna:rofl:
Alltså. Ett år. Vad hände? :confused::eek:
Det är synd att det inte gick att se klockslag när man postat inlägg, det är känns nämligen fortfarande rätt surrealistiskt hur bråttom kiddot hade ut:p:love:

Har läst väldigt sporadiskt det senaste, har varit en tuff period där barnens morfar somnade in och samtidigt har sambon vart krasslig :cry:

Hoppas det flyter på fint hos er alla trots allt vad julstök heter och att ni får en alldeles fantastisk jul :love:

Alltså. Ett år. Vad hände? :confused::eek:
Det är synd att det inte gick att se klockslag när man postat inlägg, det är känns nämligen fortfarande rätt surrealistiskt hur bråttom kiddot hade ut:p:love:

Har läst väldigt sporadiskt det senaste, har varit en tuff period där barnens morfar somnade in och samtidigt har sambon vart krasslig :cry:

Hoppas det flyter på fint hos er alla trots allt vad julstök heter och att ni får en alldeles fantastisk jul :love:

Usch så jobbigt att förlora en närstående :(

Hoppas du också får en fin jul :love: själv är jag mest chockad att det bara är tre dagar kvar! (Okej tre dagar och en timme :p)

Usch så jobbigt att förlora en närstående :(

Hoppas du också får en fin jul :love: själv är jag mest chockad att det bara är tre dagar kvar! (Okej tre dagar och en timme :p)
Ja, det var ganska oväntat också.. Eller ja.. Det gick från hundra till noll på bara några månader :(

Haha alltså jag fattar verkligen inte var tiden tar vägen.. Vi började med julkorten innan halloween (pinterest säger jag bara:up::bow:) ehheh idag fick vi skickat de sista :laugh:

Det kanske redan varit uppe på tapeten, men vad får era små i julklapp? :)

Längesen jag skrev här nu. Tiden bara flyger iväg och snart är trollungen 1 år :nailbiting:

Hon är en tjej med väldigt mycket humör, alla ska veta vad hon vill och det bums annars får ALLA höra att hon är missnöjd. Det är tur att hon världens charmtroll däremellan :D

Hon säger mamma, pappa, titta, babba och bobbo (babblarna). Hon går även sen några veckor tillbaka vilket gör att de inte är en lugn stund i de här hushållet.

Dock har nätterna varit hemska sista tiden, hon är så extremt snuttig och har ett enormt närhetsbehov så hon vaknar hela tiden. Så fort jag försöker vända mig om så river hon mig med sina små naglar och jag måste vända mig tillbaka O_o

Nu har hon dessutom vaknat vid 03 varje natt och kör partyyyy till 06 :meh:

Ja, det var ganska oväntat också.. Eller ja.. Det gick från hundra till noll på bara några månader :(

Haha alltså jag fattar verkligen inte var tiden tar vägen.. Vi började med julkorten innan halloween (pinterest säger jag bara:up::bow:) ehheh idag fick vi skickat de sista :laugh:

Det kanske redan varit uppe på tapeten, men vad får era små i julklapp? :)

I år orkade jag inte göra egna men de kom ändå inte iväg förrän i måndags :laugh:

Lilleman ska få nån leksak med en telefon och massa knappar på. Han får nåt till men jag har glömt vad det är :o julklapparna till barnen köptes i oktober :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
911
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 654
Senast: orkide
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 209
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18