Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ser att det är fler än vi som fått mer vakentid under nätterna.
I hade gäster igår medan vi gick på julbord och det gick super! :D
Min mor kom till oss med sin särbo och de lekte, gav kvällsgröt och sövde henne utan problem. :heart
I är så extra söt nu när hon har börjat vinka hejdå och säger "dåhejhej", så det var riktigt trevligt att få åka hemifrån. :love:

I år skippar jag morotslådan och kålrotslådan, som jag annars alltid gör. Jag har inte ens julskinka hemma. Har köpt färdigskivad skinka, för att ha till julfrukostmackan. :D
Annan julmat får vi på lördag hos svärfar och på söndag hos svärmor. Jag var klar med julmaten 2/12, när vi bjöd föräldrar och makens farbror på julbord.

I julklapp får Knoddrik lite gosedjur, förvaringskorgar och en hoppkossa. Eftersom hon fyller år en månad senare har vi försökt planera lite vad varje mor- och farförälder kan ge. (Skor, kläder, leksaksdjur.) Till födelsedagen blir det mer inredning till det nya rummet (vi flyttar till eget hus i mitten på januari).

Jag ser att det är fler än vi som fått mer vakentid under nätterna.
I hade gäster igår medan vi gick på julbord och det gick super! :D
Min mor kom till oss med sin särbo och de lekte, gav kvällsgröt och sövde henne utan problem. :heart
I är så extra söt nu när hon har börjat vinka hejdå och säger "dåhejhej", så det var riktigt trevligt att få åka hemifrån. :love:
Härligt med egentid. :heart

Antar att de är inne i en fas igen. Knoddrik vill sova nära nära, precis som @*Gotlandsrusset* oxå verkar ha det. Vaknar vid 3 oftast, får ny blöja och mjölk, flyttas från sin till våran säng och sover till ca 7.

Hon har äntligen börjat dricka välling, men jag märker ingen skillnad i mängden sömn på natten. Den finns dock i mataffären och behöver inte specialbeställas, så vore ju lättare på det sättet.

Nattningarna...ja... Ibland somnar hon som vanligt, med flaskan i munnen, och ibland letar vi som idioter efter hur vi ska få henne att slappna av och sova. Det som verkar funka bäst hittills, men långt ifrån varje gång, är att hålla henne i famnen och gunga. Att behöva ha den här kampen tre gånger per dag dränerar mig på den lilla energi jag lyckats samla ihop. Jag är gråtfärdig av trötthet vissa kvällar. Maken försöker natta på kvällarna, men vissa dagar duger bara jag...

Hockeyderby två kvällar nästa vecka. Årets hetaste matcher. Jag vill gå, men vet inte om jag klarar av att lämna bort nattningen till svärmor. Min mamma kan tyvärr inte vara här då. :(

Antar att de är inne i en fas igen. Knoddrik vill sova nära nära, precis som @*Gotlandsrusset* oxå verkar ha det. Vaknar vid 3 oftast, får ny blöja och mjölk, flyttas från sin till våran säng och sover till ca 7.

Hon har äntligen börjat dricka välling, men jag märker ingen skillnad i mängden sömn på natten. Den finns dock i mataffären och behöver inte specialbeställas, så vore ju lättare på det sättet.

Nattningarna...ja... Ibland somnar hon som vanligt, med flaskan i munnen, och ibland letar vi som idioter efter hur vi ska få henne att slappna av och sova. Det som verkar funka bäst hittills, men långt ifrån varje gång, är att hålla henne i famnen och gunga. Att behöva ha den här kampen tre gånger per dag dränerar mig på den lilla energi jag lyckats samla ihop. Jag är gråtfärdig av trötthet vissa kvällar. Maken försöker natta på kvällarna, men vissa dagar duger bara jag...

Hockeyderby två kvällar nästa vecka. Årets hetaste matcher. Jag vill gå, men vet inte om jag klarar av att lämna bort nattningen till svärmor. Min mamma kan tyvärr inte vara här då. :(
Det verkar vara mycket närhet, som du säger. Här vaknar hon ofta nån gång vid tolv och sen kan hon vakna vid 4- snåret och bara vaken ett timme. Eller vakna en gång i timmen.
Men vi brukar plocka över henne och ha henne sovande hos oss om hon är vaken runt 5. Vi sover dock alla bättre om hon sover i sitt rum och vi i vårt.
Vi hade hennes säng i vårt rum när våra gäster sov över, det var som att ha en tolv kilos-igelkott i sovrummet. :rofl: Hon snurrade runt i sin säng och bökade natten lång.

Synd att det inte känns bra med svärmor. :( Men trevligt att hon börjat ta välling. :)

Stackars E har fått nån slags reaktion av vaccinet. Hon är jätte varm, tempen visar bara 36,7, jätte kinkig och ledsen. Var tvungen att släpa med stackarn till psykologen. Så 9 mil i bilen, fyra timmar i storstad, och ett besök på McDonalds. Med tanke på förutsättningarna var hon ändå underbar att ha med sig. Min duktiga tjej :heart

Hade jag haft en senare tid hade jag nog avbokat besöket men vill ha detta avklarat så fort som möjligt så de kan ställa mig i kö för behandling.

Skönt att hon somnar om, de gör inte min :( men hon hade 39,4 nu i kväll så inte konstigt hon är missnöjd :(

dunk lät de så föll Lilleman ur sängen idag. Sov middagslur i vår säng, jag gick upp och på toaletten. Han vakande tydligen under tiden och försökte krypa ur sängen. 5 min med gråt och tandgnissel sedan ok. Väldigt famning och gnällig på kvällen, men de har han varit några dagar nu

Vi skall lyxa till det med hotellnatt. Bokade en inte återbetalar. Sedan visar de sig (står ingenstans) att restaurangen är stängd den dagen (okej vi kan äta hos mina föräldrar men var ju inte de som var tanken) Och då följande dag är söndag så serveras frukost först NIO. Vi stiger upp redan 6 på morgonen. Med tanke på vad vi betalar för natten känns de lite ruttet då de inte inte framkommer i hotellets info. Tydligen nått special just den dagen

Vi skall lyxa till det med hotellnatt. Bokade en inte återbetalar. Sedan visar de sig (står ingenstans) att restaurangen är stängd den dagen (okej vi kan äta hos mina föräldrar men var ju inte de som var tanken) Och då följande dag är söndag så serveras frukost först NIO. Vi stiger upp redan 6 på morgonen. Med tanke på vad vi betalar för natten känns de lite ruttet då de inte inte framkommer i hotellets info. Tydligen nått special just den dagen
Vad surt.

Troligtvis tänder som ska spricka igenom nu. Väldigt orolig och ledsen ikväll trots alvedon. Får se om han klarar sig på en dos eller om han behöver en till inatt.

Men vad sunkigt :down: hoppas ni ändå får det trevligt!

Det verkar vara mycket närhet, som du säger. Här vaknar hon ofta nån gång vid tolv och sen kan hon vakna vid 4- snåret och bara vaken ett timme. Eller vakna en gång i timmen.
Men vi brukar plocka över henne och ha henne sovande hos oss om hon är vaken runt 5. Vi sover dock alla bättre om hon sover i sitt rum och vi i vårt.
Vi hade hennes säng i vårt rum när våra gäster sov över, det var som att ha en tolv kilos-igelkott i sovrummet. :rofl: Hon snurrade runt i sin säng och bökade natten lång.

Synd att det inte känns bra med svärmor. :( Men trevligt att hon börjat ta välling. :)
:rofl:

Vi funderar på att köpa en till spjälsäng, så att vi kan ha en i vårt sovrum och en i Knoddriks rum, när vi fått nycklarna till huset. Men vi lär hinna vela om det många gånger till. :D
Jag är lite sugen på att köpa en babyvakt med video. Vi kommer ha mycket yta i huset. Hon rör sig ju så mycket i sömnen...

dunk lät de så föll Lilleman ur sängen idag. Sov middagslur i vår säng, jag gick upp och på toaletten. Han vakande tydligen under tiden och försökte krypa ur sängen. 5 min med gråt och tandgnissel sedan ok. Väldigt famning och gnällig på kvällen, men de har han varit några dagar nu
Alltid jobbigt när de ramlar ner från saker.

Hoppas tanden spricker igenom inatt. Knoddriks tredje har hållt på i nån månad nu...
Jag tror den kommer göra det. Det är inte mycket tandkött över skäret nu. Sen har han ytterligare tre som ligger nära ytan...
Så himla drygt när det tar sån tid, synd om småttingarna som får ont.

Jag tror den kommer göra det. Det är inte mycket tandkött över skäret nu. Sen har han ytterligare tre som ligger nära ytan...
Så himla drygt när det tar sån tid, synd om småttingarna som får ont.
Ooo! Mycket på g.

Ja, det är drygt. Men hon verkar inte ha så ont av den längre.
Hon har två framtänder i underkäken. Den tredje är en kindtand i underkäken. Här verkar vi skippa det där med normal ordning...

Ooo! Mycket på g.

Ja, det är drygt. Men hon verkar inte ha så ont av den längre.
Hon har två framtänder i underkäken. Den tredje är en kindtand i underkäken. Här verkar vi skippa det där med normal ordning...
Äh varför vara som alla andra? :D

Äsch den bröt inte igenom inatt, men det är inte långt ifrån. Stackars mina barn, jag ska hela tiden envisas med att kolla på deras tänder :rofl: men dottern öppnade munnen fint vid ettårsbesöket på ftv :up: och är man yrkesskadad så är man :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 654
Senast: orkide
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 209
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18