Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här har gossen 12 tänder. Kändes knas när vi var på ettårs kontroll till tandläkaren (här kollar de inte i munnen före tre års ålder) och tandläkaren berätta om symptom när de får tänder. Efter att ha frågat om han har några tänder
Här har gossen 12 tänder. Kändes knas när vi var på ettårs kontroll till tandläkaren (här kollar de inte i munnen före tre års ålder) och tandläkaren berätta om symptom när de får tänder. Efter att ha frågat om han har några tänder
@et_flickan Svara bara om du vill.
Är du sjukskriven eller föräldraledig?
Är föräldrarledig. Jag skulle uppenbarligen lätt kunna bli sjukskriven med min ångest och depression.
I natt fick jag en rejäl ångestattack efter att E vaknat jätte ledsen och vägrade somna om förens två timmar efteråt. Låg och skrek i kudden av panik. Värsta attacken på flera år
Tänk att jag vid den här tiden förra året låg med jätte starka värkar varannan minut och knappt sa flaskhals till min sambo på 6 timmar.
Jag trodde, i höstas, att mina foglossningar och smärta skulle vara en självklar anledning till att bli sjukskriven. Men nä, läkaren tyckte jag skulle använda min fp till det. Och nu när jag återigen ber om hjälp med både smärta, hormoner (pcos och sköldkörtel) och ångest så tjatar hon bara om att jag inte kommer bli sjukskriven. "Bara att bita ihop", börja jobba, söka de jobb jag egentligen vill göra och låta kroppen läka. (Visst lät det enkelt?) Så jag blev lite nyfiken om alla läkare gjorde så.Är föräldrarledig. Jag skulle uppenbarligen lätt kunna bli sjukskriven med min ångest och depression.
I natt fick jag en rejäl ångestattack efter att E vaknat jätte ledsen och vägrade somna om förens två timmar efteråt. Låg och skrek i kudden av panik. Värsta attacken på flera år
Jag trodde, i höstas, att mina foglossningar och smärta skulle vara en självklar anledning till att bli sjukskriven. Men nä, läkaren tyckte jag skulle använda min fp till det. Och nu när jag återigen ber om hjälp med både smärta, hormoner (pcos och sköldkörtel) och ångest så tjatar hon bara om att jag inte kommer bli sjukskriven. "Bara att bita ihop", börja jobba, söka de jobb jag egentligen vill göra och låta kroppen läka. (Visst lät det enkelt?) Så jag blev lite nyfiken om alla läkare gjorde så.
Usch, vad jobbigt för dig. Hur har du mått idag?
kan du byta läkare? Den där låter ju inte riktigt klok!Jag trodde, i höstas, att mina foglossningar och smärta skulle vara en självklar anledning till att bli sjukskriven. Men nä, läkaren tyckte jag skulle använda min fp till det. Och nu när jag återigen ber om hjälp med både smärta, hormoner (pcos och sköldkörtel) och ångest så tjatar hon bara om att jag inte kommer bli sjukskriven. "Bara att bita ihop", börja jobba, söka de jobb jag egentligen vill göra och låta kroppen läka. (Visst lät det enkelt?) Så jag blev lite nyfiken om alla läkare gjorde så.
Usch, vad jobbigt för dig. Hur har du mått idag?
Orkar inte. Har lyckats tjata till mig stresskola och remiss till gyn. Skickat egenremiss till ortopeden för karpaltunnel. Det får räcka. Lägger energi på att få börja jobba istället. Så får det smälla när det smäller istället. Verkar ju vara det enda som gäller. INGEN tar hänsyn till eller minns att jag var sjukskriven för ett år sen så nu skiter jag i det. Jag orkar inte få mer skuldkänslor eller dåligt samvete för det.kan du byta läkare? Den där låter ju inte riktigt klok!
Läskigt! Sa de varför det blivit så med utslagen?Här rullar på fint Igår kväll, från ingenstans började helt plötsligt ett av bebis eksemfläckar att vätska sig, såg riktigt oskönt ut. Det på andra benet var också lite skumt, men inte alls så illa.
Feber hela dagen dessutom (febern kom alltså först).
Idag har det verkligen exploderat.. Röda vätskande prickar och fläckar överallt, helt rödflammig på ryggen (måtte inte dom bli värre och spricka också ). Konstigt nog verkar han själv inte alls brydd.. Pillar lite om han råkar få syn på en fläck/skorpa, men det upplever jag vara av nyfikenhet mer än att det skulle klia eller göra ont.
Riktigt läskigt hur fort det eskalerar
Men jag tror att han lyckats pricka årets bästa dag att bli sjuk på Iaf, om man nu ska försöka se nåt positivt i eländet Tror att vi var framme på joutcentralen vid 14.15, 14.25 var vi klara inkl träffat läkare, fått lite genomgång av ssk osv
Nu blir det antibiotika tre gånger om dagen i 10 dagar, men går det så smidigt att ge som dagens två doser, så lär det vara lugnt ändå
Det känns hoppfullt att det finns flera möjligheter (alltså att inte alla får samma dåliga bemötande).Jag ska nog inte skryta för mycket men läkare och försäkringskassan har varit en av få saker i livet jag haft tur med. Det ska man inte säga för högt kanske, så de hör.
Idag har jag mått bra. Haft mycket folk här vilket E älskar. Hon surade ihop när alla gick hem
ÅhOrkar inte. Har lyckats tjata till mig stresskola och remiss till gyn. Skickat egenremiss till ortopeden för karpaltunnel. Det får räcka. Lägger energi på att få börja jobba istället. Så får det smälla när det smäller istället. Verkar ju vara det enda som gäller. INGEN tar hänsyn till eller minns att jag var sjukskriven för ett år sen så nu skiter jag i det. Jag orkar inte få mer skuldkänslor eller dåligt samvete för det.
Läkaren konstaterade bara att det var infektion (inflammation? Jag lyckas inte hålla ordning på vilket som är vad) I eksemen.Läskigt! Sa de varför det blivit så med utslagen?