Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men typ så. Fast om sju år är jag för gammal för en till graviditet.Jag har också börjat höra tjatet. Blir tyvärr riktigt arg då de som tjatar vet om hur jag mått.
Jag vill nog ha fler barn.. nån gång... om typ sju år eller så.
Min svärmor tjatade lite diskret förra gången hon var upp och hälsade på. För tredje gången i Is liv.Ikväll kom tjatet. "Det börjar bli dags för nummer två". Både maken och jag förklarade att vi redan varit på toa idag och lät inte sällskapets förklaringar och förslag komma åt oss.
Hade svärmor istället frågat hur vi tänker kring syskon hade vi kunnat föra en vuxen konversation, men när hon och hennes väninna påstår övertygat saker får de ett helt annat bemötande.
Två möjliga:För övrigt är 18 månader mellan barnen "idealiskt" och mycket bra, enligt kvällens sällskap.
Jag undrar vad de baserar det på.
Det skiljer 3-5 år mellan deras egna barn.Två möjliga:
- De hade så mellan sina barn och måste idealisera sina gamla val.
- Då "gör man bort" småbarnsåren, som många som jag känner med barn tätt mellan varandra brukar formulera sig. Också en konstig formulering, som om man tycker det är skit, pest och pina men ändå skaffar fler. Som om det är något tvång man helst bara vill få gjort.
Det är så många oförskämda antaganden och konstiga åsikter gömt i det tjatet.
Då är det säkert mer en dröm och en önskan. Hon vill gärna ta hand om sitt barnbarn med samma styrka och ork som när hon själv hade barn.Ja.
Ett annat favoritämne var att tjata om att vi ska komma dit lite oftare och att svärmor verkligen hoppas på att hon ska få vara barnvakt och att Knoddrick ska sova över hos henne i framtiden.
Jag blir så trött på detta tjat. Vad sägs om att börja med att ta bilen och köra de där 9 km hem till oss lite oftare först?!? Hon skulle gärna få vara barnvakt, om hon kom hit.
Sen är svärmor sjuk (dåliga njurar, problem med diabetesen) och mår dåligt. Hur ska jag kunna känna mig trygg med att belasta henne då med ett barn som kräver uppmärksamhet och lyhördhet och att man orkar?
Ja men då så, då måste de ju få lägga in en beställning så det får det som är deras att kräva. *ironi*Det skiljer 3-5 år mellan deras egna barn.
Jag tror att de helt enkelt har stirrat på att vi hunnit bli så gamla innan Knoddrick äntligen kom och av nån anledning vill ha många barn att skämma bort. Hur vi mår är inte relevant.
Jag tänker inte ens börja förklara att
1.) jag behöver få tillbaka min styrka i bålen
2.) jag behöver få bättre styrka än innan för att klara av en graviditet till
3.) jag vill rida och utvecklas med min häst
4.) behöver väldigt mycket få byta jobb och jobba i rätt branch
5.) vi vill hitta Huset
6.) maken behöver få mer ork
innan det är aktuellt med eventuella syskon.
Jag har alltid sagt att jag inte vill ha bara ett barn, men just nu känns ett till barn som ett idiotiskt beslut, av så väldigt många anledningar. Vi behöver orka ta hand om varandra, boendet, bilarna, djuren och oss själva först.
För övrigt är 18 månader mellan barnen "idealiskt" och mycket bra, enligt kvällens sällskap.
Jag undrar vad de baserar det på.
Två möjliga:
- De hade så mellan sina barn och måste idealisera sina gamla val.
- Då "gör man bort" småbarnsåren, som många som jag känner med barn tätt mellan varandra brukar formulera sig. Också en konstig formulering, som om man tycker det är skit, pest och pina men ändå skaffar fler. Som om det är något tvång man helst bara vill få gjort.
Och vet ni, mjölken kan helt plötsligt bara ta slut. Så jag kan alltså inte längre skylla på att jag ammar och därför inte kan lämna ifrån mig mitt barn i 6 timmar. Det finns ju ersättning.
Haha. Vi sitter och funderar på att 18 månader skulle vara bra. Dockär jag 33 och vi vill ha fler än två barn om möjligt (hag tycker fyra,mannen mera på tre)
Dock borde man få mens innan kanske
Haha. Vi sitter och funderar på att 18 månader skulle vara bra. Dockär jag 33 och vi vill ha fler än två barn om möjligt (hag tycker fyra,mannen mera på tre)
Dock borde man få mens innan kanske
Det kan jag förstå, jag var 26 när vi fick första så vi kände ingen direkt brådska. Skulle fylla 29 när jag fick lilleman. De som äger stallet där jag står fick tre barn på 3,5 år
Har också en bekant som fick tre på 3,5 år
Gällande fler barn har vi motsatt "problem" på föräldrafronten. Min kära mor tycker att det räcker gott med L för nu har hon ju två barnbarn "och ett av varje" (min bror fick en pojke förra året). Så för att hon tycker det är praktiskt med två barnbarn så tycker hon att jag inte behöver tänka på fler...