Vinterföräldrar 2016/17

Vet inte om det är/var svullet. Spelar det roll?
Ingen aning, var mest en nyfiken fråga då vi pratade om graviditet och svullna underliv när jag hälsade på på jobbet idag. Kanske inte helt normalt samtalsämne :D

Jag är mycket tacksam över att jag aldrig haft allergi, exem, astma eller något sådant. Verkar himla jobbigt :down:

Usch då! Det hjälper inte med alvedon/panodil för att lindra? Fast det kanske man inte får ta innan glukosbelastningen?
Vet inte. Tog en imorse, men kan inte svara på om den egentligen hjälpte. Dagdrömmer om akupunktur, detta fantastiska sätt att få min kropp nöjd...

Nä, får bara inta vatten nu.

Ingen aning, var mest en nyfiken fråga då vi pratade om graviditet och svullna underliv när jag hälsade på på jobbet idag. Kanske inte helt normalt samtalsämne :D

Jag är mycket tacksam över att jag aldrig haft allergi, exem, astma eller något sådant. Verkar himla jobbigt :down:

Aha! :D
Hittar ingen svullnad, men däremot flagig hud i ljumskarna, så jag gissar på att jag ska köpa svampkräm imorn. Visserligen rätt så väntat. Blir dock första gången jag tar tag i det ordentligt och behandlar med rätt kräm.

(Ja, jag har misskött min kropp i många år när det gäller att behandla misstänkt svamp med rätt salva, att gå ner i vikt och att kolla upp ev UVI. Jag har helt enkelt inte orkat/hunnit/vågat, inser jag nu. Och gått med smärtor och värk i flera år innan jag sökt hjälp. Inte konstigt att jag mår skitskit nu.)

Tack snälla du för tipsen!! :love:

Haha det är farligt med självdiagnos efter googling! :p
Jag föredrar mellanrumstandborstar före tandtråd, men det är ju en smaksak. Borsta tänderna först och ta tråd/mellanrumsborste efteråt. Fluorskölj vet jag inte vilken effekt det har på just tandsten, tror den är mer effektiv i förebyggande av hål. Men borstning två ggr per dag och fluorskölj vid lunch är inte helt fel :up:

Dagen börjar bra här också, det kom blötsnö igår som inte la sig. Den bara blötte ner allt och så frös det på inatt. Så här tidigt brukar det inte vara sånt väder där jag bor! :D Byter aldrig till vinterdäck förrän i slutet av november för temperaturen brukar vara så hög att däcken blir mjuka och instabila. Tji fick jag det här året!

Glukosbelastning pågår. Den där sörjan var ju typ som koncentrerad flädersaft.

Sitter i en fåtölj i vårdcentralens väntrum. Nästa fingerstick blir om två timmar. Redan jättetörstig. Det här blir två långa timmar...

Dagen börjar bra här också, det kom blötsnö igår som inte la sig. Den bara blötte ner allt och så frös det på inatt. Så här tidigt brukar det inte vara sånt väder där jag bor! :D Byter aldrig till vinterdäck förrän i slutet av november för temperaturen brukar vara så hög att däcken blir mjuka och instabila. Tji fick jag det här året!

Ska bli 5-8 plusgrader nästa vecka. :D
Just nu -3 och 5-10 cm snö. Går inte att bo ute i skogen, där vi bor, utan dubbdäck.

Glukosbelastning pågår. Den där sörjan var ju typ som koncentrerad flädersaft.

Sitter i en fåtölj i vårdcentralens väntrum. Nästa fingerstick blir om två timmar. Redan jättetörstig. Det här blir två långa timmar...

Jag väntar på min shott... Har med mig en skolbok så jag kan plugga därimellan :p

God morgon alla fina :love:

Idag känns som en bra dag, trots att jag börjar känna av mina bihålor :crazy:

@malumbub hoppas natten varit bra och att glukosbelastningen går som en dans!

:heart

:heart Faktiskt sovit bättre än på några nätter nu. Lyckades bygga upp med kuddar så att armarna inte dunkade ont under natten och kändes lite bättre även på morgonen, även om jag hade ont.

Börjar bli snuvig lagom till att vi ska vaccineras nästa vecka.

Tack för omtanken, ni fina!

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 021
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar