Vinterföräldrar 2016/17

Hujedamig, nya lönen ÄNTLIGEN klar så nu ska de bara bråkas med FK igen då. Måste dock säga att jag är nöjd och det kommer göra en hel del föräldrapenningen. Skönt att det kommer lite positiva nyheter i mellan åt :p

Lugn bebis idag, kan dock bero på att man flänger och far som en iller här hemma. Handla, städa och nu besök. Ikväll blir det restaurangbesök, ska bli intressant att se hur många minuter terroristen sitter still :rofl:

Gjorde mitt glukostest igår...inte det roligaste, men betydligt bättre när det var ytterligare en "hästidiot" som gjorde testet=). Provet var bra...ingen diabetes i sikte, vilket läkaren befarade eftersom den inneboende var stor...+26 % sisådär. Ledde till att jag blev inbokad på ytterligare 2 UL för att hålla koll. Läser om er andra som konstant känner att det rör sig i magen....jag har moderkakan i framvägg, så jag känner....inte mycket och oftast inget alls. Såg honom dock röra sig livligt på UL förra veckan, men jag blir lite orolig måste jag erkänna. Så lite jag har märkt av honom hittills så lär det väl bli en chock när han väl tittar ut. Glömmer ju nästan bort att jag är gravid....kommer ihåg det när jag tittar ner o ser bulan;0).

Gjorde mitt glukostest igår...inte det roligaste, men betydligt bättre när det var ytterligare en "hästidiot" som gjorde testet=). Provet var bra...ingen diabetes i sikte, vilket läkaren befarade eftersom den inneboende var stor...+26 % sisådär. Ledde till att jag blev inbokad på ytterligare 2 UL för att hålla koll. Läser om er andra som konstant känner att det rör sig i magen....jag har moderkakan i framvägg, så jag känner....inte mycket och oftast inget alls. Såg honom dock röra sig livligt på UL förra veckan, men jag blir lite orolig måste jag erkänna. Så lite jag har märkt av honom hittills så lär det väl bli en chock när han väl tittar ut. Glömmer ju nästan bort att jag är gravid....kommer ihåg det när jag tittar ner o ser bulan;0).

Jag känner mycket när hon gräver sig nedåt annars inte så mycket i övre delen av magen. Har moderkakan högt i framvägg. Det är ju om bebisen ändrar rörelsemönster man ska åka in, hur känns det tex om du dricker iskallt vatten eller något varmt? Det brukar få fart på bebisen. Min reagerar kraftigt på vatten som spolas (kran/dusch) och när sonen sjunger :)

Jag har också moderkakan i framvägg och det dröjde länge innan jag började känna mycket rörelser. Nu i vecka 30 så både syns och känns rörelser i nederdelen av magen så gissar att moderkakan ligger i övre delen av magen. Mest reaktion får jag om jag lutar mig framåt så att det blir trångt eller lägger mig på vänster sida.

Huvudsaken tror jag är att inte jämföra sig för mycket med andra, lättare sagt än gjort tyvärr. Är du osäker så fråga BM :)

Hoppar in från hösttråden
Jag har livmodern i bakvägg, men inte tusan känner jag nått för de. Mannen har fått känna sparkar kanske 10 gånger. Är i vecka 38

Idag har vi vart hos bm, min bm var sjuk så blev vikarie igen men gjorde inget denna var toppen hon också :)
Så lättad över att blodtryck, socker, järn mm såg bra ut!
Hade 3.7 i socker och 123 i järn så järn var kanske lite på gränsen men för att vara veg. är jag nöjd :p
Och självklart det viktigaste att få höra
bebis hjärtslag! :love: :love: :love:

Fick också info om föräldraträffarna som är 5ggr och startar nu i slutet på nov.
Ska faktiskt bli kul, om inte annat för att träffa andra gravida, vi är rel nyinflyttade här :)

Om jag fattade det hela rätt så har man över 8 på blodprovet på socker eller hur man säger så får man göra den belastningen för o kolla så det inte är gravid diabetes :)
Aha okej tack! Vart lite nervös när ni är flera i tråden som gjort det om min bm inte prata om det. :p

Varför gör glukostest? Har det något med sockernivå att göra?

Vissa har län har det som standard ,och andra län har det vid avvikelser som tex att sfmåttet växer för fort, TUL beräknar stor bebis, pglucos visar höga siffror, för mycket fostervatten etc, fått barn över 4500 gram tidigare, haft graviditetsdiabetes tidigare. Glukostestet går ut på att "försöka fånga" upp personer som löper risk för graviditetsdiabetes eller redan fått det, både för mamman och bebisens skull.

Borås har BB-hotell, det ligger kopplat till BB och man får bo där om man haft okomplicerad vaginal förlossning. 2 av mina svägerskor har bott där och har inte hört att det ska vara mycket dyrare än BB i Skövde :)

Har två kusiner som också bott där aldrig frågat om pris visserligen men båda har varit supernöjda. Hade gärna fått finnas här med :)

Nu har alla nya samt second hand kläder till den lille blivit tvättade. :up: Bara packning av BB-väskan kvar innan alla förberedelser som vi kan komma på är utförda.
Visst kan man beställa leverans 2 veckor i förväg? :angel:

Jag mår så mycket bättre nu, lyckades göra extremt lugn och försiktig yoga efter att ha fått sova en sväng vid lunch. Svanken och revbenen var ordentligt hopdragna efter förkylningsdagarna och gårdagens natt, så nu andas jag normalt igen trots täppt näsa. :) Känner mig några centimeter längre också. :laugh:

Nu har alla nya samt second hand kläder till den lille blivit tvättade. :up: Bara packning av BB-väskan kvar innan alla förberedelser som vi kan komma på är utförda.
Visst kan man beställa leverans 2 veckor i förväg? :angel:

Jag mår så mycket bättre nu, lyckades göra extremt lugn och försiktig yoga efter att ha fått sova en sväng vid lunch. Svanken och revbenen var ordentligt hopdragna efter förkylningsdagarna och gårdagens natt, så nu andas jag normalt igen trots täppt näsa. :) Känner mig några centimeter längre också. :laugh:

Att torka hundskit från vardagsrumsgolv i 37+4 har jag hört ska funka :angel:

Ingen aning faktiskt om dem har bb-hotell :p
Säkert svindyrt isåfall :o

I Lund finns ett sådant, bodde där för 2, 5 år sen när dottern kom. Kostade 100 kr/dygn inkl mat för mig, ett par hundralappar mer för min sambo men mat ingick inte för honom.

@Chardonnay i mitt län är det standard i v 28 att göra ett sådant test, precis som det är standard med kub-test om mamman fyllt 33.

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 021
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII