*Gotlandsrusset*
Trådstartare
Jag bor typ 3-4 mil norr om Skövde. Så det kan ju mycket väl hända att vi ses i januari!
Det vore ju häftigt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag bor typ 3-4 mil norr om Skövde. Så det kan ju mycket väl hända att vi ses i januari!
Jag hatar verkligen de dagar en får för sig att det inte har rört sig som vanligt. Det är så väldigt läskigt.@cute_beast det är så jobbigt att oroa sig hela tiden själv inbillade jag mig nyss att jag inte känt några rörelser på länge och fick nästan panik men det räckte att sitta i skräddarsits och klämma ihop magen i nån minut så vart det ett himla liv igen.
hoppas dina revben får vara ifred nu
@Fille och @malumbub, jag skickar er varsin styrkekram i era sockerbad.
Själv har jag haft en riktigt kass natt.
Jag har haft tre nätter på rad där jag sovit dåligt då jag är förkyld, men det är äntligen på väg att gå över.
Vaknade vid tolv, hade någon förvärk och kunde inte somna om. Fick väl 2-3 spänningar/molvärk i magen i timmen. Gick på toa - drack vatten - försökte somna upprepades om och om igen.
Tillslut vid...tre eller fyra kanske fick jag ordentligt molande, kände hur bönans axlar skavde mot livmodern och den lyckades träffa samma punkt på revbenen om och om igen. Eftersom den legat med rumpan åt vänster och benen och höger säkert 5 veckor så har jag ett blåmärke där vid det här laget, inte skönt!
Efter den episoden fick jag faktiskt somna.
Vaknade vanlig tid, trött som en iller och lägger mig på rygg medan det molar längst ner i livmodern. FLOMP säger det då i magen. Nu var plötsligt (vad jag hoppas är) rumpan på höger sida och två små vassa hälar på vänster sida.
Då brister det och jag gråter en skvätt, all min avslappning inför att bebis låg nedåt försvann omedelbart. Nu känns det bättre och jag tror allt molande var att bönan försökte vända näsan åt andra hållet, men jag ska ändå ringa till min BM på måndag och kräva att de kollar så den inte flippat och har huvudet uppåt.
Om man ser på det positiva så betyder det att nu får revbenen på höger sida vila och vänster sida får bli mörbultad de sista veckorna istället.
Jag har 1,5 h kvar tog lång tid tills jag fick dricka! Men hade förväntat mig ja, nåt i form av en shottstorlek. Det va ju 2 dl att dricka! Första 1,5 dl gick bra men sista skvätten va rätt snuskigBara 50 minuter kvar. Sen får jag dricka vatten!!! *längtar*
Vågar man vara så personlig och fråga på vilket sjukhus alla ska föda?
För oss blir det nog Borås, lite splittrad dock då jag inte haft jättebra erfarenheter där tidigare.
Inga problem att dricka för mig. Hade kunnat svepa allt på en gång. Går ju över fortare då.Jag har 1,5 h kvar tog lång tid tills jag fick dricka! Men hade förväntat mig ja, nåt i form av en shottstorlek. Det va ju 2 dl att dricka! Första 1,5 dl gick bra men sista skvätten va rätt snuskig
Inga problem att dricka för mig. Hade kunnat svepa allt på en gång. Går ju över fortare då.
Jasså? Jag frågade om det med hur fort man får dricka och det fanns inga regler, sa de.Jag hade kunnat svepa allt, hade som du säger varit enklare, men va tvungen att dricka sakta bläää!
Får sitta lite enskilt men lite störande för sitter utanför ett läkarrum med patienter. Hör typ allt vad dom säger, bra sekretess lixom! Men försöker verkligen koncentrera mig på skolboken så jag inte ska uppfatta deras ord typ!
Jasså? Jag frågade om det med hur fort man får dricka och det fanns inga regler, sa de.
Nä, inte så värst bra sekretess.
Nu är det nära!Bara 50 minuter kvar. Sen får jag dricka vatten!!! *längtar*
Jaaaaaaa!!!Nu är det nära!
Får svar på måndag. Lyckades dock få ett viskat "det ser bra ut" från labtanten.Fäääärdig!!!
HärligtFår svar på måndag. Lyckades dock få ett viskat "det ser bra ut" från labtanten.