Vinterföräldrar 2016/17

Hoppas du "bara" är förkyld, @Karolajna.

Min andra förkylning håller på att gå ur kroppen och jag känner mig ynklig. Sov bort halva fredagen och halva söndagen.
Visste att jag skulle stöta på minst en förkyld studiekamrat under samlingsveckan som var, blev ändå skitgrinig på honom när han stod bakom mig och berättar att hans Ipren håller på att släppa.

Jag- "Ipren? Nej, är du förkyld?"
Han- "Ja, vaddårå?" :)
Jag- "Då är jag det också nu. :meh: Är gravid."
Han- "Åh nej, förlåt!" :(

Upplever det annars som att det börjar vara svårare att karatesparkas och volta nu, för nu kör bönan mest rörelser som "Hur långt ut går en mage/livmoder att töja" eller "Kämpa mot tyngdlagen när kroppen man bor i ligger ned" samt klassikern "Flippa rumpan från sida till sida så snabbt det går samtidigt som en hamrar/sparkar i tarmarna".

Och jag har fått hemorrojder. :meh:

svarade i fel tråd :p

Var på Underbara barnmässan igår. Himla roligt var det, pratade med många kunniga människor om amning, flaskmatning, sjalar o.s.v. Handlade även betydligt mer än tänkt :angel: men ångrar inget köp.

Idag är det däremot inte alls kul. Fogarna gör ondare än någonsin, var nära att bryta ihop på jobbet när jag stod mitt i en korridor och bara inte ville ta ett steg till. Tur att jag har fantastiska kollegor som stöttar :heart

Var på Underbara barnmässan igår. Himla roligt var det, pratade med många kunniga människor om amning, flaskmatning, sjalar o.s.v. Handlade även betydligt mer än tänkt :angel: men ångrar inget köp.

Idag är det däremot inte alls kul. Fogarna gör ondare än någonsin, var nära att bryta ihop på jobbet när jag stod mitt i en korridor och bara inte ville ta ett steg till. Tur att jag har fantastiska kollegor som stöttar :heart

Den känslan är hemsk, när alltid låser sig :(

Kl
Sjukskriven till den 26/10 då jag har tid hos läkaren på Mvc. Hoppas på förlängning sen, kan knappt sova på nätterna när de gör som ondast.

Hormonerna lever jävel med mig också, gråter för allt och inget. Just nu är de långa dagar och inte blir de lättare av mörkret. Tur jag vet vad som kommer ut i slutändan. ❤️

Jisses här händer det grejor! Känns som om jag kommit lindrigt undan, har inga gravidkrämpor mer än om jag går för fort eller lyfter för tungt. Stalljobbet funkar ännu om än lite långsammare. Ridningen har jag dock lagt på hyllan för ett tag framöver.
Ska få tid till glukosbelastning nästa besök hos bm som är på onsdag. Fick tips om att använda lime istället för citron (som jag inte tyckte hjälpte ett dugg sist).
Annars tuffar det på, har svinmycket att göra på jobbet, har dock hög stresstålighet så det bekommer mig inte. Har ett förhållandevis stillasittande jobb (hantverk) och jobbar på till ungen kommer ut. Planen är att vara hemma några veckor för att sen börja jobba en dag i veckan och ta bebis med mig. Funkar det kommer jag att öka dagarna efter hand och sen när bebis är lite större får sambon vara hemma de dagar jag jobbar. Får se hur amningen fungerar den här gången, sist helammade jag i 9 månader och var hemma i 13 månader. Dottern började på fsk vid 1,5 år vilket var ganska lagom för henne, ännu lite senare hade nog varit bra men hade frestat alldeles för mycket på ekonomin. Får se hur det blir den här gången.

Känner med er som har det jobbigt med foglossning <3 och andra hemska gravidkrämpor. Tänk att de första bebisarna kommer snart! :love: (För mig är två månader snart :p)

Jisses här händer det grejor! Känns som om jag kommit lindrigt undan, har inga gravidkrämpor mer än om jag går för fort eller lyfter för tungt. Stalljobbet funkar ännu om än lite långsammare. Ridningen har jag dock lagt på hyllan för ett tag framöver.
Ska få tid till glukosbelastning nästa besök hos bm som är på onsdag. Fick tips om att använda lime istället för citron (som jag inte tyckte hjälpte ett dugg sist).
Annars tuffar det på, har svinmycket att göra på jobbet, har dock hög stresstålighet så det bekommer mig inte. Har ett förhållandevis stillasittande jobb (hantverk) och jobbar på till ungen kommer ut. Planen är att vara hemma några veckor för att sen börja jobba en dag i veckan och ta bebis med mig. Funkar det kommer jag att öka dagarna efter hand och sen när bebis är lite större får sambon vara hemma de dagar jag jobbar. Får se hur amningen fungerar den här gången, sist helammade jag i 9 månader och var hemma i 13 månader. Dottern började på fsk vid 1,5 år vilket var ganska lagom för henne, ännu lite senare hade nog varit bra men hade frestat alldeles för mycket på ekonomin. Får se hur det blir den här gången.

Känner med er som har det jobbigt med foglossning <3 och andra hemska gravidkrämpor. Tänk att de första bebisarna kommer snart! :love: (För mig är två månader snart :p)

Vad skönt ditt liv låter, vill du byta lite? :love:
Kl
Skämt och sido, jag kan verkligen inte borsta tänderna utan att kräkas. Spydde upp all frukost precis. Jag vill bara sluta spy!!!

Positivt idag; under 100 dagar kvar till bf ❤️

Jag mår också oförskämt bra rent fysiskt, rider minst en häst varje dag o kan rida långturer på 3 timmar, powerwalka med hunden 1.5 timme osv känner inte av nåt så direkt.
Eller häromdagen fick jag några typ ilningar ner mot underlivet på vägen hem när jag vart ute o gått ... :confused:
Men dessa icke rumsrena drömmar börjar bli en aning jobbiga nu....

Vad skönt ditt liv låter, vill du byta lite? :love:
Kl
Skämt och sido, jag kan verkligen inte borsta tänderna utan att kräkas. Spydde upp all frukost precis. Jag vill bara sluta spy!!!

Positivt idag; under 100 dagar kvar till bf ❤️

Jag tar munskölj korta stunder först, sen väntar jag nån timme med tandborstning så maten hinner landa i magen. Det hjälper mig i alla fall.

Jag mår också oförskämt bra, så pass bra att jag knappt vågar säga det. Sen att sömnen är trasig är en annan femma.

Det känns att jag är gravid dock. Osmidig som ett kylskåp, sambon får putta på bakifrån ifall jag råkat lägga mig för länge i soffan. Jag är inte lika snabb ur bilen och det här med att raka sig på diverse ställen utom under armarna går inte.

"Bara" 66 dagar kvar nu.

Jag mår också oförskämt bra, så pass bra att jag knappt vågar säga det. Sen att sömnen är trasig är en annan femma.

Det känns att jag är gravid dock. Osmidig som ett kylskåp, sambon får putta på bakifrån ifall jag råkat lägga mig för länge i soffan. Jag är inte lika snabb ur bilen och det här med att raka sig på diverse ställen utom under armarna går inte.

"Bara" 66 dagar kvar nu.

Klart du ska skriva, underbart när man får må bra ju ☺️

Här är en till som mår oförskämt bra. Sover extremt dåligt, hormonerna far som en berg och dalbana och lite yrslig så ska kolla mitt hb men utöver det mår jag riktig bra. Passar på att njuta så länge kroppen hänger med som den ska. :)

Jag mår bättre idag än vad jag gjorde igår. Fortfarande lätt huvudvärk till och från, jobbiga kväljningar och noll ork. Ont i öronen till och från.
Kroppen och hjärnan försöker hänga med i det nya sparkandet. Hela kroppen snurrar till. Och halsbrännan kommer varje kväll...

Blev för övrigt uppringd av FK. De undrade om jag hade för avsikt att komplettera arbetsgivarens blankett med en egen (grav.penning). När jag förklarade att jag var på väg att slå sönder datorn senaste gången jag skulle fylla i blanketten mjuknade tanten och försökte uppmuntra mig till att orka nästa gång. Ska göra ett nytt försök imorn.

Jag mår bättre idag än vad jag gjorde igår. Fortfarande lätt huvudvärk till och från, jobbiga kväljningar och noll ork. Ont i öronen till och från.
Kroppen och hjärnan försöker hänga med i det nya sparkandet. Hela kroppen snurrar till. Och halsbrännan kommer varje kväll...

Blev för övrigt uppringd av FK. De undrade om jag hade för avsikt att komplettera arbetsgivarens blankett med en egen (grav.penning). När jag förklarade att jag var på väg att slå sönder datorn senaste gången jag skulle fylla i blanketten mjuknade tanten och försökte uppmuntra mig till att orka nästa gång. Ska göra ett nytt försök imorn.

Hejar på dig! :bump:

Säg till om du behöver hjälp/råd angående fk börjar känna mig som ett proffs (inte ett dugg positivt dock) :meh:

Igår och idag har det ilat som tusan i underlivet, något jag absolut inte känt av nån gång. Är inte behagligt alls :mad:

Jag undrar jag vad bebis pysslar med där inne.

Igår och idag har det ilat som tusan i underlivet, något jag absolut inte känt av nån gång. Är inte behagligt alls :mad:

Jag undrar jag vad bebis pysslar med där inne.
Har känt samma, ilningar i vad jag gissar är framfog och ned i underlivet en liten stund.
Kanske bebis som provar trycka ned huvudet i bäckenet?
För mig brukar det komma vissa kvällar eller efter att ha promenerat en stund.

Fortsätter spamma tråden då jag känner mig som en mjölkko idag.
Det ilar till snabbt i ena bröstet, kommer några droppar mjölk. Paus och sen ilning i andra, samma där. Mest i höger.
Har gått med bomullsrondeller någon månad och amningsinlägg sen då jag läcker varje dag, men det här är nya nivåer.

Mitt bäcken ilar när jag inte varit snällt mot det. Typ kört bil en stund. Lär inte vara Greta/Viktor. Framfogen alltså.

(Ja fel tråd.)

Har känt samma, ilningar i vad jag gissar är framfog och ned i underlivet en liten stund.
Kanske bebis som provar trycka ned huvudet i bäckenet?
För mig brukar det komma vissa kvällar eller efter att ha promenerat en stund.

För mig kommer det lite när som. Stod och gjorde frukost i morse när det började ila. Även när jag ligger ner i soffan så ilar det till då och då och nästan bara när bebis är vaken och aktiv så hon kanske tränar för framtida fixering.

@Madde_padde
Jag tror inte min fixerat sig ännu.

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 034
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård