Vinterföräldrar 2016/17

Ska vi bilda klubb? O_o

Gärna! Vad ska vi döpa den till?

- snart flintskalliga mammor?
- ungar med kola i öronen?
- mammor på bristningsgränsen?
- mentalen nästa?

Jag blir så ledsen när han inte lyssnar, svarar eller bara skriker. Antar att det är den väldigt omtalade 3 årsåldern men hallå? Helt förbytt är han :(

Gärna! Vad ska vi döpa den till?

- snart flintskalliga mammor?
- ungar med kola i öronen?
- mammor på bristningsgränsen?
- mentalen nästa?

Jag blir så ledsen när han inte lyssnar, svarar eller bara skriker. Antar att det är den väldigt omtalade 3 årsåldern men hallå? Helt förbytt är han :(

Hörde en som hade sagt att, från dagen dom fyller tre så växer öronen igen och blir handtag istället :angel:

Min är snart 4, tjurigare än nånsin och har länge varit sjukt dålig på att äta. Och väldigt kvällspigg... kombon liksom.
Jag får många psykbryt men jag vet liksom inte riktigt vad jag ska göra annars? Folk säger att jag har så bra tålamod med honom men det tycker inte jag :crazy:

Ni pratar om trotsiga barn, då skulle ni haft en ungkatt på 8 månader:rofl: Haha hon är helt galen, inatt vaknade vi av att en blomkruka föll i golvet :angel:

Min är snart 4, tjurigare än nånsin och har länge varit sjukt dålig på att äta. Och väldigt kvällspigg... kombon liksom.
Jag får många psykbryt men jag vet liksom inte riktigt vad jag ska göra annars? Folk säger att jag har så bra tålamod med honom men det tycker inte jag :crazy:

Jo, tålamod har man men man känner sig ändå sämst i världen när tålamodet börjar ta slut efter 174920 konflikter i minuten :banghead:

Kör med tvååring och "kan säääälv" fasen :D
Och två gaaaalna Main Coons, vi fick dom som omplaceringar, och dom är jättefina och snälla, och helt underbara. MEN nog för att jag hört att dom är sällskapliga. Men dom pratar o.a.v.b.r.u.t.e.t och kan skrika sig hesa när man nattat och äääntligen kan gå på toa själv. Trodde man :arghh:
Eller sitta bara för sig själv i en sek på kvällen i soffan, men då har jag två håriga 10 kilos klumpar bokstavligen i ansiktet som ska gosa :meh:
Jag älskar dom, men ibland undrar jag om dom är bättre som rattmuff :p

Fö vet jag inte hur det ska gå på jobbet.. En dag i taget ungefär. Älskar mitt jobb, men 9 ettåringar och två som inte kan gå, med fler ettåringar som vill ha mycket närhet (såklart!:heart) men det innebär bli buren på höften. Och då gråter andra som självklart också vill vara nära.
Klonmaskin till salu någon?

Kör med tvååring och "kan säääälv" fasen :D
Och två gaaaalna Main Coons, vi fick dom som omplaceringar, och dom är jättefina och snälla, och helt underbara. MEN nog för att jag hört att dom är sällskapliga. Men dom pratar o.a.v.b.r.u.t.e.t och kan skrika sig hesa när man nattat och äääntligen kan gå på toa själv. Trodde man :arghh:
Eller sitta bara för sig själv i en sek på kvällen i soffan, men då har jag två håriga 10 kilos klumpar bokstavligen i ansiktet som ska gosa :meh:
Jag älskar dom, men ibland undrar jag om dom är bättre som rattmuff :p

Fö vet jag inte hur det ska gå på jobbet.. En dag i taget ungefär. Älskar mitt jobb, men 9 ettåringar och två som inte kan gå, med fler ettåringar som vill ha mycket närhet (såklart!:heart) men det innebär bli buren på höften. Och då gråter andra som självklart också vill vara nära.
Klonmaskin till salu någon?

Våran ungkatt är också main coon så känner väl igen mig ;)

Våran ungkatt är också main coon så känner väl igen mig ;)
Dom är helt fantastiska och jag älskar dom så! Speciellt med Gabriel, vi har aldrig sett ens en tendens till att dom skulle vara griniga eller liknande. Dom går undan när dom vill vara ifred. Men vår ena knaskatt är ju tvärtom. Han kan gå undan,men sen när Gabriel leker med lego eller nått själv så kommer han och lägger sig helst mitt i :D
Nej, jag är såld på rasen. Men när man haft en heldag kan jag ibland bara vilja ha två sekunder ifred. Antar att jag får bona om bilen bättre ;)

Jag jobbar på småbarnsavdelning (är föräldraledig nu) och det var inga som helst problem att få gravpenning.

Jag fick gravpeng förra gången då jag också var på småbarnsavdelning. Ska prata med fskchefen snart. För tyvärr känns det både här och där. 14 blöjan gör sitt när bara 5 kan klättra upp på skötbordet själva

Igår var vi på konsert. Gick kanonbra förutom lite onda fötter och ett himla springande på dass. Var lite jobbigt med allt folk också då jag är väldigt beskyddande om magen tydligen, det visste jag inte ens. Bandet spelade as bra och bebis låg stilla hela konserten förutom lite sparkar när jag var ute och tog friskluft. Hon vaknade dock till i bilen på vägen hem, hoppas stillheten betydde att hon gillade musiken :D

Åh! Själv har man blivit av med 2 kattungar på 4 månader. Mest troligt till nån äcklig duvhök :cry: blir det katt igen så får det bli en vuxen som kan passa ihop med vår vuxna kastrerade hane och som kan försvara sig.

Har haft huvudvärk och känt mig risig i ett par dagar. Fingrarna känns som dom ska spricka och jag sover ÄNNU sämre än vanligt.
Googlade havandeskapsförgiftning. Nu kan jag definitivt inte sova :meh:

Hoppas du "bara" är förkyld, @Karolajna.

Min andra förkylning håller på att gå ur kroppen och jag känner mig ynklig. Sov bort halva fredagen och halva söndagen.
Visste att jag skulle stöta på minst en förkyld studiekamrat under samlingsveckan som var, blev ändå skitgrinig på honom när han stod bakom mig och berättar att hans Ipren håller på att släppa.

Jag- "Ipren? Nej, är du förkyld?"
Han- "Ja, vaddårå?" :)
Jag- "Då är jag det också nu. :meh: Är gravid."
Han- "Åh nej, förlåt!" :(

Upplever det annars som att det börjar vara svårare att karatesparkas och volta nu, för nu kör bönan mest rörelser som "Hur långt ut går en mage/livmoder att töja" eller "Kämpa mot tyngdlagen när kroppen man bor i ligger ned" samt klassikern "Flippa rumpan från sida till sida så snabbt det går samtidigt som en hamrar/sparkar i tarmarna".

Och jag har fått hemorrojder. :meh:

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 035
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård