Vinterföräldrar 2016/17

Ni som känner rörelser från era bebisar ; är det vilda eller lugna barn ni har i magen? :)

Sonen va helvild, denna är lugnare. Ibland så lugn att jag får panik och lägger mig på sängen tills hen börjar sparka :p

Jag känner rörelser hela dagarna i princip, det är sällan det går mer än en timme utan att jag känt nåt alls, men stor del av dagen är det inte många minuter mellan rörelserna. Det är oftare just rörelser än hårda sparkar, även om det förekommer också. Har märkt att den sparkar mer när jag åker bil/tåg/buss, när jag spolar mycket vatten tex vid disk och om jag har nåt varmt mot ryggen eller magen. Det kan lätt kännas utanpå magen och större rörelser syns ganska tydligt också. Vecka 21+5 idag.

Lite avundsjuk på er som ser och känner på utsidan. Antar att jag har för mycket vaddering för det, eller nåt.
Idag kände jag dock första tydliga sparken. Synd att maken inte var i närheten. Han har försökt både känna och lyssna, men inte lyckats så väl än.

Lite avundsjuk på er som ser och känner på utsidan. Antar att jag har för mycket vaddering för det, eller nåt.
Idag kände jag dock första tydliga sparken. Synd att maken inte var i närheten. Han har försökt både känna och lyssna, men inte lyckats så väl än.
Jag känner inget heller. Varken på insidan eller utsidan. Men allt är ju normalt när det kommer till graviditeter så jag är inte så orolig.

Jag känner inget heller. Varken på insidan eller utsidan. Men allt är ju normalt när det kommer till graviditeter så jag är inte så orolig.
Det är nog väldigt olika hur man känner rörelserna. Jag kände ifrån v16 varje dag och en vän till mej kände inte nåt av sina 3barn på hela graviditeterna så det är nog en stor variation.

I vecka 25 nu o vad jag vet så är allt bra=). Var på kontroll igår o blodtryck o äggvita var bra - magmåttet låg mitt i kurvan. Tyvärr hittade hon inget rent hjärtljud (letade dock inte så länge), men pulsen i navelsträngen hördes och hon verkade nöjd med det (får lita på det). Känner inte så mkt av den inneboende än och har inga gravidkrämpor att tala om heller (förstår att en del av er har det riktigt jobbigt). Ska köra med huliganerna till uppfostringsanstalt nu i helgen - skall bli kul att se vad det kan bli av dem (o nu menar jag mina unghästar, inte äldre barn;0)

Jag tror jag är ett vandrande dåligt samvete.

När jag är hemma med sonen - dåligt samvete för att jag inte orkar.
Lämnar bort till mor-far föräldrar - dåligt samvete för att jag inte är med honom...

Jag är otrogen, sambon är otrogen, jag har sex med män vars penis har avtagbart ollon ( :confused: ) , jag köper rosa lovande unghästar, jag tävlar sm men glömmer ge min häst hö på hela veckan, dessa drömmar alltså!!! :o :confused:

Jag är otrogen, sambon är otrogen, jag har sex med män vars penis har avtagbart ollon ( :confused: ) , jag köper rosa lovande unghästar, jag tävlar sm men glömmer ge min häst hö på hela veckan, dessa drömmar alltså!!! :o :confused:

Haha jag drömmer också sjukt konstiga drömmar, en jobbkompis sa att jag snart kan skriva en fantasybok :p inatt drömde ja om spöktåg, fast det va en schenkerlastbil på räls, för att komma på tåget va man tvungen att säga nöff nöff tut tut! Och det var en gammal tant, som höll sig levande mha konserveringsmedel, som berättade koden! :D

Ha
Haha min sambo är ett svin i mina drömmar. Han misshandlar mig, han är otrogen, han går på släktmiddag med sitt ex. Börjar bli sjukt påfrestande för man vaknar ju upp med den där känslan som man har när man sover.

Ha

Haha min sambo är ett svin i mina drömmar. Han misshandlar mig, han är otrogen, han går på släktmiddag med sitt ex. Börjar bli sjukt påfrestande för man vaknar ju upp med den där känslan som man har när man sover.

Gud vad skönt att man inte är ensam, jag drömmer så mycket knas att jag skäms ibland när jag vaknar. Inatt var jag tonåring och småkär i en kille, härom natten insåg jag i drömmen att jag haft en affär med en kollega som jag glömt bort (skämdes fortfarande när jag träffade vederbörande på jobbet och jag har verkligen aldrig tyckt han är det minsta attraktiv) och när jag drömmer att mannen gjort nåt vaknar jag upprörd fast jag ju VET att det var en dröm. Medan mitt undermedvetna är typ långsint halva dagen :angel:

Drömmer också väldigt mycket och knepigt. Har ofta sex med andra män än min egen och ibland står jag i valet och kvalet om jag ska lämna min sambo för andra. Fruktansvärt är det , samma drömmer mycket om vidriga saker ; i natt tex så skar man upp hoven på en av våra gamla hästar för att den skulle passa på elstängslet :(

Åh hade oxå velat vara där! Var det mycket kul?
Det var kanske lite mindre än jag trott. Framförallt trodde jag att det skulle finnas fler barnvagnar. Var mest kläder och småprylar. Men, för mig som var helt lost i barnvagsträsket, var det skönt att prata med några återförsäljare och provköra lite. Nu vet jag åtminstone vad skillnaden är och vad isofix är. :angel:

Jag planerar att åka på mässan imorgon, men det beror på hur kroppen mår. Kommer att åka själv så fogarna måste vara i sånt skick att jag klarar av att gå runt och sen köra bil en timme hem.

Idag kände mannen rörelser för första ggn. Så kul! Jag blev nog lika glad som han!

Har spenderat några h på barnmässan. Det var trevligt! Shoppade en fantastiskt snygg bärsele fr lillebaby, skötbädd och sängkläder och badbalja och såklart lite fina kläder. Fanns lite av allt men klar övervikt på kläder tyckte jag, dock mkt roliga och lite ovanliga kläder. Vi var nöjda äv om gärna hade kollat på mer "större saker" som skötbord å spjälsängar etc vilket inte fanns nått av...

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 035
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård