Vinterföräldrar 2016/17

Idag är en sån rolig dag när man måste bråka med allt och alla för ingen vill eller har tid att ta emot en.

Helgen har varit vedervärdig, har så ont i bäcken/fogar att jag blev omsprungen av 98 åringarna på jobbet. Ringer direkt till vc på morgonen som otrevligt svarar att det är Mvc jobb att sjukskriva mig. Ringer Mvc som alltid är trevliga och vill hjälpa men har ingen läkartid förrän om 3 veckor :(

Ringa tillbaka till vc och har tur som får prata med en trevligare sköterska som efter lite tjat klämmer in mig mellan 2 besök om en vecka.

Klockan 13 är det bara att ringa till nästa instans och tjata om tider (sjukgymnasten).

Jag avskyr att vara sjuk, behöva hjälp och idag va det nära till tårar när alla bara skickar en vidare. Ett tag va det nära att jag bara struntade i allt och tänkte att jag får väl jobba då.

Idag är en sån rolig dag när man måste bråka med allt och alla för ingen vill eller har tid att ta emot en.

Helgen har varit vedervärdig, har så ont i bäcken/fogar att jag blev omsprungen av 98 åringarna på jobbet. Ringer direkt till vc på morgonen som otrevligt svarar att det är Mvc jobb att sjukskriva mig. Ringer Mvc som alltid är trevliga och vill hjälpa men har ingen läkartid förrän om 3 veckor :(

Ringa tillbaka till vc och har tur som får prata med en trevligare sköterska som efter lite tjat klämmer in mig mellan 2 besök om en vecka.

Klockan 13 är det bara att ringa till nästa instans och tjata om tider (sjukgymnasten).

Jag avskyr att vara sjuk, behöva hjälp och idag va det nära till tårar när alla bara skickar en vidare. Ett tag va det nära att jag bara struntade i allt och tänkte att jag får väl jobba då.
Tråkigt bemötande, som tyvärr inte är ovanlig. :down:
Kämpa på. Du ska inte jobba när du har så ont.

Var på RUL idag och allt såg såvitt hon kunde se, helt normalt ut :heart
Vi tog även reda på om det skulle bli en lillasyster, eller en lillebror. Och det verkar som att det kommer att komma en lillasyster.
Så lättad över att allt sålångt ser bra ut, men innerst inne , om jag hade fått önska så hade jag önskat en lillebror. Även om jag vet att det är vanligare att önska en av varje, eller flicka.
Men jag längtar mest bara till att allt ska vara klart och ha gått bra :heart Så att jag får hålla min bäbis och gosa.

För just nu så kämpar jag med fogar, ork och hormoner. Humöret växlar och jag undrar hur jag ska orka med jobbet.
Har varit hemma på semester inför lillkillens operation och sen vabb på det. Och jag har känt av fogarna... men nu ska jag igång på heltid from imorgon. :nailbiting: Bara hoppas på att det räcker med bältet och försöka att ta det lugnt.
Inte lätt på småbarnsavdelning....

Vi tog även reda på om det skulle bli en lillasyster, eller en lillebror. Och det verkar som att det kommer att komma en lillasyster.
Så lättad över att allt sålångt ser bra ut, men innerst inne , om jag hade fått önska så hade jag önskat en lillebror. Även om jag vet att det är vanligare att önska en av varje, eller flicka.
Men jag längtar mest bara till att allt ska vara klart och ha gått bra :heart Så att jag får hålla min bäbis och gosa.

För just nu så kämpar jag med fogar, ork och hormoner. Humöret växlar och jag undrar hur jag ska orka med jobbet.
Har varit hemma på semester inför lillkillens operation och sen vabb på det. Och jag har känt av fogarna... men nu ska jag igång på heltid from imorgon. :nailbiting: Bara hoppas på att det räcker med bältet och försöka att ta det lugnt.

Du jobbar på förskola och har bäckensmärtor? :eek:

Tråkigt bemötande, som tyvärr inte är ovanlig. :down:
Kämpa på. Du ska inte jobba när du har så ont.

Jag kan förstå att man ifrågasätter och skickar vidare men man kan ju va trevlig. Jag kan inte veta allt och när man får höra : som du vet. Då blir jag galen, hade väl inte ringt om jag VETAT att jag skulle ringt någon annan stans? :(

Nu har jag iaf pratat med både förskolechefen, FK, jobbet, sjukgymnast och ja Gud och hans moster. Så alla tider är bokade. Hoppas bara man inte får en skit läkare som ska köra med " det finns inget som heter foglossning och graviditet är ingen sjukdom" kortet för då bryter jag ihop!

Tack ❤️

Vad skönt att allt såg bra ut :) verkar bli många vinterflickor om bm har rätt på alla :)

Har dessutom avbokat tiden för könsul, tydligen är den privata läkaren jag bokat anmäld gånger flera och en riktig jubelidiot enligt ryktet så tyckte inte de va värt de :meh::nailbiting::banghead::wtf:

Visst är de svårt att få graviditetspenning trots jobb på förskola? Har en kompis som inte blev beviljad trots att hon också va på småbarnsavdelningen. Tycker det är galet fel!

Fogarna är vidriga att ha ont i :(

En helt annan fråga. Hur har eran vänner bemött er när ni berättat att ni ska ha barn? De allra flesta av mina har blivit jätteglada för min skull. Men sen har jag några (3 av de som jag trodde var mina närmsta vänner) som inte ens har svarat. Två av dom är jag i en gruppchat på Facebook i och jag skrev det där. Jag kan ju se att dom läst meddelandet men inget svar. Den tredje bor utomlands och jag skickade en snap chat på kort från ultraljud. Inget svar överhuvudtaget. Hon har däremot snappat mig om andra saker. Är jag känslig när det gör mig lite ledsen? Jag fattar att min bebis inte är världens mittpunkt för alla men jag tycker faktiskt man kan säga grattis. Ingen av dom har nånsin uttryckt någon barnlängtan så jag tror inte att det handlar om det.

En helt annan fråga. Hur har eran vänner bemött er när ni berättat att ni ska ha barn? De allra flesta av mina har blivit jätteglada för min skull. Men sen har jag några (3 av de som jag trodde var mina närmsta vänner) som inte ens har svarat. Två av dom är jag i en gruppchat på Facebook i och jag skrev det där. Jag kan ju se att dom läst meddelandet men inget svar. Den tredje bor utomlands och jag skickade en snap chat på kort från ultraljud. Inget svar överhuvudtaget. Hon har däremot snappat mig om andra saker. Är jag känslig när det gör mig lite ledsen? Jag fattar att min bebis inte är världens mittpunkt för alla men jag tycker faktiskt man kan säga grattis. Ingen av dom har nånsin uttryckt någon barnlängtan så jag tror inte att det handlar om det.

Klart man blir ledsen ❤️ Speciellt när de vänner som man verkligen trodde va ens närmsta inte bryr sig mer än ett krystat grattis.

Med första barnet så blev alla glada men vissa tog sedan snabbt avstånd. Inte så att de va otrevliga eller ointresserade men det slutade ändå med att vi sa : vi måste ses snart och sen hände det inget mer.

3-4 stycket förlorade jag efter några veckor in i graviditeten, ingen förlust egentligen dock vi hamnade helt enkelt i olika stadier i livet. Har väldigt spontan kontakt med dem idag, träffas på större fester/evenemang ihop med andra gemensamma vänner men inget själva.

Har däremot fått många nya vänner som fick barn samtidigt 2013 och det är jag jätteglad för.

Igår var en riktig pissdag. Var så himla trött på allt och alla! Så fort jag ens tänkte började jag grina. Blev inte bättre av att karln var bakis och tyckte enormt synd om sig själv :rage:

I natt fick jag sova. Hela fem timmar i sträck och kände mig som en helt ny människa i morse. Har målat lite i köket (fula gula listor som behövde bli lite vita) och lite andra snickerier som behövde en ansiktslyftning.

V.30 (29+2) idag. Nu får tiden gärna fort faktiskt.

Fy vilken trist respons :(
Ja ett grattis är def på plats!!
Jag har bara fått otroligt positiva reaktioner vilket verkligen varit underbart!
Även om jag har lite svårt att ta till mig dem och tänker lite "ja jo vänta den ska ju komma ut hel också " :p

@hera_ @*Gotlandsrusset*

Tack för ert stöd. Man får väl bara inse att vi inte är på samma plats i livet helt enkelt

Klart vi stöttar ❤️

Jag blev också ledsen i början och tänkte: jag kommer förlora alla mina vänner (va först ut att skaffa barn).

Dock blev det inte så och nu några år senare har nästan alla mina gamla vänner barn, då hittar man tillbaka igen och får en än bättre relation när man är i samma situation. Det KAN nämligen va svårt att sätta sig in i barntänket när man inte själv är där (been there Done that) :)

Men tillåt dig bli ledsen och besviken, du kommer att gå vidare du också. Det är ju faktiskt mest deras förlust. ❤️

Sen hade jag även en vän som hade svårt att få barn, hon och hennes kille försökte länge men resulterade i missfall gång på gång. För henne blev det helt enkelt för jobbigt att ha kontakt med mig när jag va lycklig och gravid. Så där valde hon att ta avstånd från mig och vår vänskap, vilket jag respekterar och accepterar men fortfarande kan sörja ibland. Så ibland finns det även andra orsaker än oförståelse bakom :)

Sen hade jag även en vän som hade svårt att få barn, hon och hennes kille försökte länge men resulterade i missfall gång på gång. För henne blev det helt enkelt för jobbigt att ha kontakt med mig när jag va lycklig och gravid. Så där valde hon att ta avstånd från mig och vår vänskap, vilket jag respekterar och accepterar men fortfarande kan sörja ibland. Så ibland finns det även andra orsaker än oförståelse bakom :)
Det respekterar jag också naturligtvis! Och det kanske ligger bakom det här också. Grejen är att vi allihopa pratade om det för drygt ett halvår sedan. Hon som bor utomlands är gift men har sagt att barn finns inte i planeringen fören om 5 år. De andra är singlar och så fort barn kommer på tal är det "ner gud jag vill aaaaldrig ha barn". Så ingen av dom har nånsin sagt att de är sugna heller. Men det kan ju vara något de säger bara...

Det respekterar jag också naturligtvis! Och det kanske ligger bakom det här också. Grejen är att vi allihopa pratade om det för drygt ett halvår sedan. Hon som bor utomlands är gift men har sagt att barn finns inte i planeringen fören om 5 år. De andra är singlar och så fort barn kommer på tal är det "ner gud jag vill aaaaldrig ha barn". Så ingen av dom har nånsin sagt att de är sugna heller. Men det kan ju vara något de säger bara...

Kan va så eller så är dina vänner där jag va innan sonen, skulle heller aldrig ha barn och förstod inte att en av våra vänner aldrig va med längre för barnet kunde väl ligga i vagnen :laugh: Insett nu när jag själv blev mamma att man inte va så sugen på att festa när man hade en nyfödd :laugh:

Kan va så eller så är dem där jag va innan sonen, skulle heller aldrig ha barn och förstod inte att en av våra vänner aldrig va med längre för barnet kunde väl ligga i vagnen :laugh: Insett nu när jag själv blev mamma att man inte va så sugen på att festa när man hade en nyfödd :laugh:
Haha! :laugh: du har säkert rätt. Känns inte lika ledsamt längre. Hittar vi tillbaka så gör vi det. Annars så har jag andra vänner och som du säger så lär man ju känna andra med barn och är i samma sits som en själv. :)

Haha! :laugh: du har säkert rätt. Känns inte lika ledsamt längre. Hittar vi tillbaka så gör vi det. Annars så har jag andra vänner och som du säger så lär man ju känna andra med barn och är i samma sits som en själv. :)

Vad skönt ❤️ Ja vissa hittar man tillbaka till och vissa har man inget utbyte av sen ändå. Då blir det än mer naturligt att inte umgås. Jag menar ditt barn kommer bli det finaste du har i ditt liv och det vill man ju dela med de som är genuint glada/intresserade :)

Ni som känner rörelser från era bebisar ; är det vilda eller lugna barn ni har i magen? :)

Sonen va helvild, denna är lugnare. Ibland så lugn att jag får panik och lägger mig på sängen tills hen börjar sparka :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 035
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård