Vinterföräldrar 2016/17

För mig kommer det lite när som. Stod och gjorde frukost i morse när det började ila. Även när jag ligger ner i soffan så ilar det till då och då och nästan bara när bebis är vaken och aktiv så hon kanske tränar för framtida fixering.

@Madde_padde
Jag tror inte min fixerat sig ännu.

Bebis är väldigt aktiv även för mig vid ilningar. Hade varit intressant att veta vad som pågick där inne egentligen.

Brukar ila på mig med känner igen känslan från sonen när han låg långt ner och grävde med fötter/händer. Är nog nerver bebisen kommer åt när den övar kullerbyttor och sparkar/klämmer runt där inne :p

Hjärtklappning 4:e kvällen i rad, med huvudvärk. Antar att det börjar bli läge att ringa igen...
Fattar att hjärtklappningen är fullt normal, men huvudvärken kanske är nåt att reagera på?

Hjärtklappning 4:e kvällen i rad, med huvudvärk. Antar att det börjar bli läge att ringa igen...
Fattar att hjärtklappningen är fullt normal, men huvudvärken kanske är nåt att reagera på?

Ja är huvudvärken ny ska du absolut ringa om det. Jag har ofta huvudvärk men har ändå tagit upp det med BM så det står i journalen, så det finns något att jämföra med (dvs jag är van och känner om den blir värre, annorlunda osv).

Ja är huvudvärken ny ska du absolut ringa om det. Jag har ofta huvudvärk men har ändå tagit upp det med BM så det står i journalen, så det finns något att jämföra med (dvs jag är van och känner om den blir värre, annorlunda osv).

Jag har ju problem med huvudvärk till och från, men det är nytt att den kommer i samband med hjärtklappningen. *suck*

En av anledningarna till att jag ansöker om graviditetspenning är just den migrän jag verkar få efter att ha jobbat dygn på jobbet. Kroppen säger ju tydligt ifrån.

Jag har ju problem med huvudvärk till och från, men det är nytt att den kommer i samband med hjärtklappningen. *suck*

En av anledningarna till att jag ansöker om graviditetspenning är just den migrän jag verkar få efter att ha jobbat dygn på jobbet. Kroppen säger ju tydligt ifrån.

Nu är jag som en tjatig morsa men ring Mvc och be om läkartid, du ska inte köra slut på dig själv fysiskt och psykiskt för ett jobb. Jobbet finns kvar, hälsan kan ta ÅR att komma tillbaka till ❤️

Testa lactal? Sen ändrar sig doften under graviditeter tror jag att jag läst någonstans men det ska ju inte lukta "illa" :)
Googlade lite och det verkar rätt vanligt. Tror inte jag har svamp eller nåt för det kliar inte eller så. Det bara luktar fiskgratäng typ när jag sitter på toa. Men ska kolla upp lactal. Tack!

Googlade lite och det verkar rätt vanligt. Tror inte jag har svamp eller nåt för det kliar inte eller så. Det bara luktar fiskgratäng typ när jag sitter på toa. Men ska kolla upp lactal. Tack!

Ja det är vanligt minns med sonen att jag tyckte de luktade, inte illa men annorlunda. Köpte själv lactal och tyckte de blev bättre och sen försvann den annorlunda lukten när allt avslag va ute :)

Hur mycket sammandragningar har ni andra?

Jag har haft enstaka under en längre tid, och lite fler om jag överansträngt mig. Men i tisdags hade jag många under hela dagen, och vaknade av dom några gånger under natten. Inte så smärtsamma men mer obehagliga senare under dagen och ont i ryggen.
Var hos BM i onsdags och blod-/urinprov såg bra ut och bebisen är pigg. Min nya BM var ganska bekymrad och vill att jag ska ta det lugnt, medan den jag pratade med på telefon inte var så orolig alls, så det känns så svårt att veta hur mycket jag vågar göra... Har fortsatt under torsdagen, men mer sällan och släpper fortare.

Jag har haft några sammandragningar från v 19 till nu v 26, och varje gång har jag kunnat koppla de till stress. Alla har skett dagtid och på eller i anslutning till jobbet.

Så länge det blir bättre/färre så hade jag nog varit lugn i din situation. Men om de blir smärtsamma eller ofta så hade jag ringt BM igen och varit tydlig med att jag är orolig.

Jag har haft enstaka under en längre tid, och lite fler om jag överansträngt mig. Men i tisdags hade jag många under hela dagen, och vaknade av dom några gånger under natten. Inte så smärtsamma men mer obehagliga senare under dagen och ont i ryggen.
Var hos BM i onsdags och blod-/urinprov såg bra ut och bebisen är pigg. Min nya BM var ganska bekymrad och vill att jag ska ta det lugnt, medan den jag pratade med på telefon inte var så orolig alls, så det känns så svårt att veta hur mycket jag vågar göra... Har fortsatt under torsdagen, men mer sällan och släpper fortare.

Jag har en del sammandragningar speciellt när jag bär eller lyfter saker. Det för inte ont men visst är det obehagligt när hela magen blir stenhård.

Så länge det lugnar sig när du vilar och inte gör ont ska det inte vara någon fara men är du orolig ska du så klart ringa igen och prata med bm. Hellre ringa för mycket än för lite :)

Kl

Jag har så otroligt tråkigt nu när jag är hemma och sjukskriven så jag gör diverse tester för att se om jag kan gissa könet :p tror föga på deras tillförlitlighet men de är lite kul :p

- ringtestet.
- skallteorin.
- bikarbonattestet
- kinesiska kalendern.

Sen ska det finnas något rödkålstest med men har ej testat det :laugh:

Nu är jag i v 32+2. Stor som ett hus, har gått upp 25 kg redan och är svullen som en annan gris...
idag var jag iväg och fick håret klippt, skönt att ha det gjort men var så trött att jag kunde somnat i frisörstolen O_o
Barnet är hos farmor och jag bestämmer nu att hon ringer väl när hon vill bli av med honom (aldrig gissar jag). Skönt att vara själv en stund. Ska nog kolla på tv tillsammans med katten :D

Har iaf mycket att stå i ändå, har fått tider till både BM, sjukgymnast, spec.mvc och frejamottagningen. Eller ja, dom ringde från Freja men BM jag pratade med ska vara ledig till veckan och hon själv tyckte det var för länge att vänta i nästan två veckor till när jag är i v 32 (33) nu. Så hon skulle luska i om nån annan BM på mottagningen kunde träffa mig på onsdag när jag ändå ska dit på TUL. Sen funderar jag på att gå på sån där förlossningsföreläsning som också är den dagen. Bara för att liksom, vet inte vad jag ska få ut av det annat än att få fördriva lite tid :laugh:

Geez, vad jag svamlar.

Jag får lite när jag bär tungt eller reser mig hastigt ur sängen. Men det släpper om jag vilar. Har haft så sen vecka 17 ungefär.

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 034
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈