Vinterföräldrar 2016/17

Hjärtklappning, yrsel, vita flytningar, ont i höger sida under revbenen och ökat illamående den senaste tiden. Allmän känsla av stress i kroppen. Huvudvärk till och från idag. Blir nog till att ringa 1177 imorn och höra om jag måste in till jouren för koll av blodtryck och urin...eller vad tycker ni?
(Vecka 23-24. Haft jättebra och sjunkande blodtryck hittills.)

Ja. Ring.

@supersonic låter som att våra magar är lika långsamma. Oavsett om jag är gravid eller inte så har jag lätt att bli stenhård i magen. Har även en historia med lågt hb och järntabletter har aldrig funkat för magen, utan det har varit blutsaft och välplanerad kost som funkat.

Jag har så fruktansvärt ont i min vänstra skinka. Det är utom denna värld. Allt jag gör gör ont. Har vaknat flera gånger inatt av att jag rört på mig i sömnen och det blixtrar till i hela benet. :(

Jag hoppas inte jag blir en sån som när jag fått barn säger till andra gravida att dem bör passa på nu o gå på bio etc för sen finns det ingen tid till sånt....
Jag har så svårt o tänka mig att det kommer bli så...
Vi har massa släkt här som jag vet mer än gärna kommer passa om vi vill..

Blutsaft ska iaf vara mycket snällare än vanliga tabletter, det är väl klassat som naturläkemedel. Jag har vid båda tidigare graviditeter druckit det och klarat mig fint på järnvärden.. Men.. Det smakar inget vidare:yuck: men nu såg jag att det finns Blutsaftstabletter att köpa också :up:

Jag är en av de konstiga som tycker blutsaft är gott :d

Jag har så fruktansvärt ont i min vänstra skinka. Det är utom denna värld. Allt jag gör gör ont. Har vaknat flera gånger inatt av att jag rört på mig i sömnen och det blixtrar till i hela benet. :(

Har samma som dig och det är vidrigt, alvedon hjälper inte heller utan får duscha när det är som värst :(

Jag hoppas inte jag blir en sån som när jag fått barn säger till andra gravida att dem bör passa på nu o gå på bio etc för sen finns det ingen tid till sånt....

Beror väl på hur många barn man skaffar ;). När jag bara hade en var livet precis som det var innan. Men nu med tredje så är jag bra mycket mer låst. Sen beror det väl mest på att det bara är min sida som kan tänka sig att ta barnen, och då både föräldrar och mina 2 syskon jobbar heltid - så orkar inte dom ta hela ligan heller. Men men. Det är som det är, jag som skaffat barnen ;)

Ja verkligen. :( försökte stretcha bort det men det hjälpte inte. Har försökt trycka bort det också (är utbildad massageterapeut) men det går inte heller.

Nej det enda som egentligen funkar är vila alt muskelavslappnande så som diklofenak men det får man inte ta som gravid (antar jag då det är ganska starkt). Men det är vidrigt när det väl satt igång för det tar sån tid innan det släpper :(

Ja antal lär ju påverka en hel del såklart :)
Nu väntar vi ju våran första och det var således just efter ett barn som hon syftade på men jag har lite svårt o tänka mig det ändrar precis allt som många verkar uppleva :)

Men jag tror det är skillnad om man som jag alltid haft djur, alltid både häst och hund och alltid måste kolla antal timmar jag vart borta, om nån ev kan passa om man ska iväg eller om man kan ta med dem (hunden) osv.
Att man liksom alltid har fler än sig själv att ta ansvar för :)
Blir nog större skillnad för dem som inte har djur sen innan o sen får barn, tror jag iaf :)

Beror väl på hur många barn man skaffar ;). När jag bara hade en var livet precis som det var innan. Men nu med tredje så är jag bra mycket mer låst. Sen beror det väl mest på att det bara är min sida som kan tänka sig att ta barnen, och då både föräldrar och mina 2 syskon jobbar heltid - så orkar inte dom ta hela ligan heller. Men men. Det är som det är, jag som skaffat barnen ;)

Nej det enda som egentligen funkar är vila alt muskelavslappnande så som diklofenak men det får man inte ta som gravid (antar jag då det är ganska starkt). Men det är vidrigt när det väl satt igång för det tar sån tid innan det släpper :(

Har inget med styrka att göra utan hur det verkar. Morfin går fint och det är ju lite mer tryck i det ;)

Finns barnvagnsbio :D Sedan blir det barnfilmer ;) Det är väl passningen mer än tiden som är problemet.

Haha just ja barnvagnsbio finns ju ;)
Skulle kanske kontrat med det igår när hon påpekade det med "sen finns ingen tid för bio " :D

Just passning känner vi oss ganska lyckligt lottade med.
I princip alla våra syskon och både min o sambons föräldrar bor iaf inom en timmes resväg o som det känns nu kommer dem slåss om att få passa :D

Finns barnvagnsbio :D Sedan blir det barnfilmer ;) Det är väl passningen mer än tiden som är problemet.

Ligger i soffan och tittar på barnmorskorna på TV4 och inser att jag ska gå igenom det igen :p

Förvånande dock att alla födande kvinnor hittills knappt verkat smärtpåverkade, det jag minns av min förlossning är att det va bland den vidrigaste smärta jag någonsin upplevt. :rofl: Men ser ut som en promenad i parken för dessa mammor :meh:

Tror det är en kombo av mycket smärtlindring och klippningen de gör. Om man går efter serien så krystar man två gånger och så är bebisen ute.. man får ju ofta se just när den kommer ut och de upplevde inte jag som mest smärtsamma heller. Värre den halvtimmen innan :o

Tror det är en kombo av mycket smärtlindring och klippningen de gör. Om man går efter serien så krystar man två gånger och så är bebisen ute.. man får ju ofta se just när den kommer ut och de upplevde inte jag som mest smärtsamma heller. Värre den halvtimmen innan :o

Känns som det är mer okey med större dos och fler sorters smärtlindring utomlands också? Eller? Jag menar morfin ger man väl sällan i Sverige? (Dåligt påläst)

Hjärtklappning, yrsel, vita flytningar, ont i höger sida under revbenen och ökat illamående den senaste tiden. Allmän känsla av stress i kroppen. Huvudvärk till och från idag. Blir nog till att ringa 1177 imorn och höra om jag måste in till jouren för koll av blodtryck och urin...eller vad tycker ni?
(Vecka 23-24. Haft jättebra och sjunkande blodtryck hittills.)
Hur har det gått?

Vecka 19 idag och fortfarande har jag inte känt några rörelser. :cautious:

Har börjat få noja över att den inte lever längre... Kommer jag behöva föda ut den ändå? Jag längtar till RUL den 5 oktober.

När jag sade till ultraljudssköterskan vid RUL att jag tyckte att det är märkligt att jag inte känner av bebisen än fast den är så stor och uppenbarligen livlig (v.20), så sade hon att det säkert dröjer några veckor till. På mig har jag moderkakan i framvägg, mot naveln, och hon sade att det är minst tre cm stötdämpning där som gör att jag inte känner av bebisen.

Jag kände av bebisen i v.20 som ett fladder. Det dröjde ytterligare nån vecka innan jag kände svaga buffar och sparkar.

Har också moderkakan i framvägg och blev ändå förvånad över hur tidigt jag kände rörelser. Bebis är en jäkel på att sparka så jag är nästan glad att kakan sitter på framsidan.

V.29 ( 28+1 ) idag. Grannen har fått barn och jag är inte ett dugg avundsjuk. Är redan less på att vara gravid. Saknar vissa ätbara saker nu, tex mögelost.

Hur har det gått?
Jag var "dum" (snarare tjurig) och valde att avvakta. Mått mycket bättre idag. Tänkte att jag ringer BMM imorn så får de ta ställning.
Ingen huvudvärk, hjärtklappning eller flytningar idag och inte ont i sidan. Bara lite mer trött än vanligt. Så jag tror att jag helt enkelt gjorde alldeles för mycket igår och dagarna innan.
Knoddrick har gjort sig till känna och jag känner mig inte orolig idag. Kanske borde ha ringt, vad vet jag, men nu får det bli så här.

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 032
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar