Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma bf och lika gamla Vad kul de vore kul om vi fick samma dag å samma kön
Är det bara jag som typ tar varje chans jag får att skicka iväg min sambo så jag får vara ifred?
Har varit i kontakt med BM nu och fick lite av varje:
-Fortsatt sjukskrivning 100%, utskrivet medicin mot magkatarr, rekommenderad att äta gaviscon på rutin och inte bara när halsbrännan kommer, även rekommenderad att prova postafen (igen) mot illamående.
-Remiss till sjukgymnast för ryggen.
-Remiss till Frejamottagningen för bearbetning av förra förlossningen samt planering av kommande förlossning.
-Läkarbesök på onsdag för att hon ska kunna skicka in nytt läkarintyg till FK.
Pust. Men nu kanske man kan slappna av ett tag, det där med att börja jobba igen kändes mig övermäktigt, speciellt med ryggen som gör ont efter typ 10 min bilkörning och då har jag 45 min enkel resa till jobbet, och 7-9 timmars arbetsdagar där jag står och går i princip hela tiden. Sen 45 min hem igen.
Får hoppas det lugnar ner sig nu då...
Jag gjorde också det första graviditeten, nu när jag har en vild 2,5 åring hemma vill jag gärna ha lite avlastning
Mina fötter har börjat svullna.
Förut kunde det vara mest lite på kvällen, men nu tog jag ett yogapass på morgonen för att bli av med min spända nacke/huvudvärk och såg att mina kvällsfötter redan var på plats.
Jag har även mått lite illa igen på morgonen nu några dagar, tack och lov väldigt svagt men jag hade hoppats slippa det igen. Min första BM sa dock att det kunde återkomma i slutet.
Så, någon som vet var man kan köpa billiga stödstrumpor? Kan vara helsvarta eller färgglada, spelar inte så stor roll.
Tack för tipset! Det var nästan det jag misstänkte. Pahne Medical är sparad för senare koll, det fanns ju hur många sorter som helst.Köp ordentliga på en gång.
Finns på apotek. Annars säger jag som vanligt Pahne Medical
Tack för tipset! Det var nästan det jag misstänkte. Pahne Medical är sparad för senare koll, det fanns ju hur många sorter som helst.
Hoppar in från Hösttråden. Jag är ingen expert men vi köpte en brio happy, fasta hjul fram var viktigt för oss då vi också bor på gård. Den har också höj och sänkbara handtag . Lätt att fälla ihop, däremot har jag inget att jämföra storleken med ihopfälld.Vi har börjat googla barnvagn, ja typ hur ser den ens ut osv
Vi kan inte nåt direkt alls om barnvagn men kanske nån kan komma med tips?
Vi bor på hästgård, så mest "lantlig körning" med vagnen även om det säkert blir stan då o då med såklart.
Kommer nog åka en hel del bil med bebis och har en Audi med inte alls stort bagage...
Tror vi vill ha duovagn då det verkar smidigt.
Vi vill inte (verkligen inte) lägga en förmögenhet på en vagn då vi är osäkra hur mkt vi eg kommer använda det, vi vill gärna bära i sjal/sele om det funkar men samtidigt ha möjligheten såklart att ta med vagnen om man ska hälsa på familj osv.
Så det lutar åt beg.
Så har ni nåt tips?
Jag kollade lite på crescent komfort tror jag den hette, o nån kronan tror jag den andra hette..
Just ja vi vill ju (såklart) båda kunna köra vagnen o då det skiljer 2dm på oss i längd måste man kunna höja/sänka handtaget.
Hoppar in från Hösttråden. Jag är ingen expert men vi köpte en brio happy, fasta hjul fram var viktigt för oss då vi också bor på gård. Den har också höj och sänkbara handtag . Lätt att fälla ihop, däremot har jag inget att jämföra storleken med ihopfälld.
Jag bor på landet och valde en ny Crescent kombi som jag är mycket nöjd med. Höjden på handtaget är mycket lätt att justera. Det skiljer även här 2 dm i längd mellan oss.Vi har börjat googla barnvagn, ja typ hur ser den ens ut osv
Vi kan inte nåt direkt alls om barnvagn men kanske nån kan komma med tips?
Vi bor på hästgård, så mest "lantlig körning" med vagnen även om det säkert blir stan då o då med såklart.
Kommer nog åka en hel del bil med bebis och har en Audi med inte alls stort bagage...
Tror vi vill ha duovagn då det verkar smidigt.
Vi vill inte (verkligen inte) lägga en förmögenhet på en vagn då vi är osäkra hur mkt vi eg kommer använda det, vi vill gärna bära i sjal/sele om det funkar men samtidigt ha möjligheten såklart att ta med vagnen om man ska hälsa på familj osv.
Så det lutar åt beg.
Så har ni nåt tips?
Jag kollade lite på crescent komfort tror jag den hette, o nån kronan tror jag den andra hette..
Just ja vi vill ju (såklart) båda kunna köra vagnen o då det skiljer 2dm på oss i längd måste man kunna höja/sänka handtaget.
Jag bor på landet och valde en ny Crescent kombi som jag är mycket nöjd med. Höjden på handtaget är mycket lätt att justera. Det skiljer även här 2 dm i längd mellan oss.
Den tar onekligen plats i bilen men det är inget problem i våra. Vi behöver inte dela plats med hundbur eller dylikt.
Har en 520 kombi och en x5.
Vi bor också på landet, och jag lutar åt en Kronan vilken vi i så fall köper begagnad. Det verkar finnas jättemånga att välja bland, så de verkar lätta att få tag på genom ex. Blocket.Vad bra!
Kombi tar säkert lite mer plats kanske än duon så jag tror vi får plats
Och enligt sambon är bagage utrymmet inte alls litet så jag kanske inte vart där bak tillräckligt ofta