Vinterföräldrar 2016/17

Suck idag ringde dem o flyttade fram mitt RUL då dem råkat dubbelboka... :(
Jag vet bara 2 dagar men jag tycker jag väntat tillräckligt ;)

@*Gotlandsrusset* @Chardonnay

Tur sammanbrotten är roliga i efterhand. Min stackars sambo vaknade när jag var uppe på toa och frågade varför jag gråtit, bröt ihop igen - Du somnade utan att säga något jue :cry:

Hjälp alltså :rofl:

Annars tycker jag det är skönt när han till exempel jobbar natt så blev chockad över mitt uppförande.

Är det bara jag som typ tar varje chans jag får att skicka iväg min sambo så jag får vara ifred? :p

Har varit i kontakt med BM nu och fick lite av varje:
-Fortsatt sjukskrivning 100%, utskrivet medicin mot magkatarr, rekommenderad att äta gaviscon på rutin och inte bara när halsbrännan kommer, även rekommenderad att prova postafen (igen) mot illamående.
-Remiss till sjukgymnast för ryggen.
-Remiss till Frejamottagningen för bearbetning av förra förlossningen samt planering av kommande förlossning.
-Läkarbesök på onsdag för att hon ska kunna skicka in nytt läkarintyg till FK.

Pust. Men nu kanske man kan slappna av ett tag, det där med att börja jobba igen kändes mig övermäktigt, speciellt med ryggen som gör ont efter typ 10 min bilkörning och då har jag 45 min enkel resa till jobbet, och 7-9 timmars arbetsdagar där jag står och går i princip hela tiden. Sen 45 min hem igen.

Får hoppas det lugnar ner sig nu då...

Jag gjorde också det första graviditeten, nu när jag har en vild 2,5 åring hemma vill jag gärna ha lite avlastning :cool::rofl:

Har tagit mod till mig och bokat tid för könsbestämmande UL. Nu börjar alla bebisar omkring mig födas och jag är mer nyfiken än någonsin. Jag som 1. Inte skulle fråga på RUL och 2. Efter förra förlossningen sa att nästa gång vill jag inte veta innan :p

Men jag dör av nyfikenhet, vill veta om det är en Bengt eller Rut där inne! ( har inga namn alls än så hittade på två :p )

December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka
7/12 - cute_beast, första barnet
13/12 - LillaMy84, tredje barnet
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet

Januari:
16/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet RUL sa flicka, 20/10 privat ul.
16/1 - supersonic 28 år, andra barnet
18/1 - trixan, första barnet, pojke
20/1 - MEJ84, första barnet
20/1 - malumbub, första barnet
25/1 - Atiksa, första barnet
28/1 - Lady_A 31 år, första barnet, tjej

Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
19/2 - Chardonnay, första barnet
22/2 - Hera_ 30 år, första barnet
?/2 - Ariane, andra barnet
25 ?/2 - Pilo, andra barnet
26/2 - Glittra, andra barnet

Jag gjorde också det första graviditeten, nu när jag har en vild 2,5 åring hemma vill jag gärna ha lite avlastning :cool::rofl:

Jag har en snart 4-åring hemma men han kan man skicka med sin pappa! :D
Då brukar det bara vara jag och den nog så jävla påfrestande kattungen kvar, han som skulle krypa in under skinnet på en om han kunde... :cautious:

Mina fötter har börjat svullna.
Förut kunde det vara mest lite på kvällen, men nu tog jag ett yogapass på morgonen för att bli av med min spända nacke/huvudvärk och såg att mina kvällsfötter redan var på plats. :meh:
Jag har även mått lite illa igen på morgonen nu några dagar, tack och lov väldigt svagt men jag hade hoppats slippa det igen. :down: Min första BM sa dock att det kunde återkomma i slutet.

Så, någon som vet var man kan köpa billiga stödstrumpor? Kan vara helsvarta eller färgglada, spelar inte så stor roll.

Mina fötter har börjat svullna.
Förut kunde det vara mest lite på kvällen, men nu tog jag ett yogapass på morgonen för att bli av med min spända nacke/huvudvärk och såg att mina kvällsfötter redan var på plats. :meh:
Jag har även mått lite illa igen på morgonen nu några dagar, tack och lov väldigt svagt men jag hade hoppats slippa det igen. :down: Min första BM sa dock att det kunde återkomma i slutet.

Så, någon som vet var man kan köpa billiga stödstrumpor? Kan vara helsvarta eller färgglada, spelar inte så stor roll.

Köp ordentliga på en gång.

Finns på apotek. Annars säger jag som vanligt Pahne Medical :love:

Vecka 23 och illamåendet ökar. Foglossningarna verkar dock ha minskat lite, även om jag fortfarande stapplar och stelnar till och har ont.

Vi har börjat googla barnvagn, ja typ hur ser den ens ut osv :p
Vi kan inte nåt direkt alls om barnvagn men kanske nån kan komma med tips? :)
Vi bor på hästgård, så mest "lantlig körning" med vagnen även om det säkert blir stan då o då med såklart.
Kommer nog åka en hel del bil med bebis och har en Audi med inte alls stort bagage... :o
Tror vi vill ha duovagn då det verkar smidigt.
Vi vill inte (verkligen inte) lägga en förmögenhet på en vagn då vi är osäkra hur mkt vi eg kommer använda det, vi vill gärna bära i sjal/sele om det funkar men samtidigt ha möjligheten såklart att ta med vagnen om man ska hälsa på familj osv.
Så det lutar åt beg.
Så har ni nåt tips? :)
Jag kollade lite på crescent komfort tror jag den hette, o nån kronan tror jag den andra hette..
Just ja vi vill ju (såklart) båda kunna köra vagnen o då det skiljer 2dm på oss i längd måste man kunna höja/sänka handtaget.

Vi bor på hästgård, så mest "lantlig körning" med vagnen även om det säkert blir stan då o då med såklart.
Kommer nog åka en hel del bil med bebis och har en Audi med inte alls stort bagage... :o
Vi vill inte (verkligen inte) lägga en förmögenhet på en vagn då vi är osäkra hur mkt vi eg kommer använda det, vi vill gärna bära i sjal/sele om det funkar men samtidigt ha möjligheten såklart att ta med vagnen om man ska hälsa på familj osv.
Så det lutar åt beg.
Jag kollade lite på crescent komfort tror jag den hette, o nån kronan tror jag den andra hette..
Just ja vi vill ju (såklart) båda kunna köra vagnen o då det skiljer 2dm på oss i längd måste man kunna höja/sänka handtaget.
Hoppar in från Hösttråden. Jag är ingen expert men vi köpte en brio happy, fasta hjul fram var viktigt för oss då vi också bor på gård. Den har också höj och sänkbara handtag :). Lätt att fälla ihop, däremot har jag inget att jämföra storleken med ihopfälld.

Så det lutar åt beg.
Jag bor på landet och valde en ny Crescent kombi som jag är mycket nöjd med. Höjden på handtaget är mycket lätt att justera. Det skiljer även här 2 dm i längd mellan oss.
Den tar onekligen plats i bilen men det är inget problem i våra. Vi behöver inte dela plats med hundbur eller dylikt.
Har en 520 kombi och en x5.

Vad bra!
Kombi tar säkert lite mer plats kanske än duon så jag tror vi får plats :)
Och enligt sambon är bagage utrymmet inte alls litet så jag kanske inte vart där bak tillräckligt ofta :p

Jag bor på landet och valde en ny Crescent kombi som jag är mycket nöjd med. Höjden på handtaget är mycket lätt att justera. Det skiljer även här 2 dm i längd mellan oss.
Den tar onekligen plats i bilen men det är inget problem i våra. Vi behöver inte dela plats med hundbur eller dylikt.
Har en 520 kombi och en x5.

Vad bra!
Kombi tar säkert lite mer plats kanske än duon så jag tror vi får plats :)
Och enligt sambon är bagage utrymmet inte alls litet så jag kanske inte vart där bak tillräckligt ofta :p
Vi bor också på landet, och jag lutar åt en Kronan vilken vi i så fall köper begagnad. Det verkar finnas jättemånga att välja bland, så de verkar lätta att få tag på genom ex. Blocket.

Igår var vi på RUL och fick se det lilla knytet igen. Det var häftigt att se hur mycket den växt och att den rörde sig så mycket trots att jag knappt känt av bebisen någonting. Allt såg bra ut, och vi hade en bm som var helt otroligt engagerad i sitt jobb och ideligen utbrast hur tjusig och vacker liten bebis det är. Den måste ju se ut som vilken annan bebis som helst, men det var fint att få ett så vänligt bemötande. Jag tror att hon skrev ut ca 12 bilder till oss också, så nu har vi snart ett fotoalbum färdigt

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 032
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar