Vinterföräldrar 2016/17

Så det kommer komma värre kommentarer alltså? Suck! Kommer få hjärnblödning.

Sen ska jag inte ens nämna alla de mammor som slänger sina förlossningsberättelser i ansiktet på mig :rage:

Ja det blir värre och värst är oftast anhöriga eller bekanta eller varför inte Gunnel från Ica som ska ge dig ett råd när barnet tröttnat i affären ;)

Aldrig för tidigt med magbild!! :D :D

Nu har folk börjat bli experter igen. Dessa enormt smarta kommentarer som.
- Det kommer göra ont att föda barn!
No shit! Tror du inte jag är medveten om det?

- Skäm inte bort barnet med att ligga på bröstet hela tiden.
Seriöst? Så länge jag och mitt barn mår bra så får ungen ligga vart den vill, sen känns det liiiite svårt att skämma bort ett spädbarn, känns bara tragiskt att ens tänka så.

- Tänk på att du inte får sova något de första veckorna!
Öh, jag är förbered på att det kan bli minimalt med sömn.

Sen har jag jätte fina vänner som lugnar mig massor och kommer med massor med bra tips om jag undrar något. Men alla dessa människor som ska tala om för mig hur det kommer att bli. Jag har en väldigt ödmjuk inställning och absolut inga förhoppningar på hur det kommer bli att vara förälder. Det blir som det blir.

Har fått nya gravidkrämpor.
Får ont under brösten precis där gravid magen börjar. Magen har växt nå fruktansvärt den senaste veckan så antagligen trycker den uppåt. Inte skönt alls! Och så har jag svårt att sova, hittar ingen bekväm ställning alls och värre blir det väl.

Är det för tidigt att lägga ut en magbild?

@*Gotlandsrusset* @Chardonnay
Kollegorna byter nog bara de själva kan. Har redan fått igenom ett byte.
Ska kontakta chefen på måndag och fråga om det finns annat att göra inom enheten, eftersom jag inte klarar av de långa pass som vi, enligt dem, måste ha. Finns ingen inom arbetsgruppen som fattar varför.
Och ja, blir det ingen ändring så kommer jag inte klara av mitt jobb. Jag förstår inte hur de har tänkt, speciellt inte efter att ha sett mig stappla fram i korridorerna.
Vad segt hoppas det löser sig!

Jag:
Nä jag borde kanske tänka på vad jag stoppar i mig, allt är nog inte bebis där inne o pekar mig på magen när jag äter chips o dip o choklad ikväll.. ;)

Sambo:
Äsch passa på nu när ingen kan se om du är lite tjock eller om det är bebis.
Jag hade nog vräkt i mig faktiskt, jag kan laga all mat sen efter förlossningen o hjälpa dig gå ner.

Haha så japp nu äter jag för 2 :p :D ;)

Jag:
Nä jag borde kanske tänka på vad jag stoppar i mig, allt är nog inte bebis där inne o pekar mig på magen när jag äter chips o dip o choklad ikväll.. ;)

Sambo:
Äsch passa på nu när ingen kan se om du är lite tjock eller om det är bebis.
Jag hade nog vräkt i mig faktiskt, jag kan laga all mat sen efter förlossningen o hjälpa dig gå ner.

Haha så japp nu äter jag för 2 :p :D ;)

Skön sambo! :D

Är det för tidigt att lägga ut en magbild?
Absolut inte!

Angående kommentarer; undrar bad folk vill med sina åsikter. Har oxå fått höra en hel del strunt. Kan inte jag bara få ha min gravidupplevelse ifred, tillsammans med min man?

Jag börjar få ont på höger sida, under revbenen. Hoppas på att det går över snart.

Tycker synd om mig själv idag. Dunderförkyld, hostar lungorna ur mig och sambon har lämnat mig resten av dagen för att spela golf. Jag känner mig lite bitter faktiskt trots att jag gett medgivande till golfen idag. Trodde dock att jag skulle må bättre än såhär :p

Ni som känner av bebisen- hur skulle ni beskriva känslan? Någon gång om dagen får jag en darrande känsla, eller som att det spänner i små vågor på nedre delen av den runda magen, ofta på sidan. Jag har ingen aning om vad det är, ifall det är magen som växer eller om det är bebisen som rör sig. Det är definitivt inte tarmrelaterat och känns en liten bit in i magen så att säga. Hur känns det för er, och hur vet man att det är bebisen?

Ni som känner av bebisen- hur skulle ni beskriva känslan? Någon gång om dagen får jag en darrande känsla, eller som att det spänner i små vågor på nedre delen av den runda magen, ofta på sidan. Jag har ingen aning om vad det är, ifall det är magen som växer eller om det är bebisen som rör sig. Det är definitivt inte tarmrelaterat och känns en liten bit in i magen så att säga. Hur känns det för er, och hur vet man att det är bebisen?

Typ så. Som om magen dansar rumba.

Jag tror att jag känt rörelser idag!!! :love:
Kändes som att det ja bubblar/dansar typ :D

Känner rörelser låååångt ner, får ibland en spark mot livmoderhalsen = pissont! Men för det mesta är det svepande rörelser, som om någon smeker magen inifrån. Då och då kommer en buff, liknande när man (jag :D) är gasig och det rör sig i tarmarna.

Sitter och väntar på fingerstick nr två nu. Körde på stick i fingret och 3 dl sockerlösning till frukost idag :yuck:

Och här är bilden jag typ lovade för ett tag sen, v 28+5:

346E593A-9EA7-42BD-9C4D-5387AFDDD22C_zpsmfq8fhm1.jpg

Är det konstigt att dom vill följa upp detta med TUL och glukosbelastningar och skit? :angel:

Och är det konstigt att man har ont i ryggen?

Oj så stor!!! :D

Sitter och väntar på fingerstick nr två nu. Körde på stick i fingret och 3 dl sockerlösning till frukost idag :yuck:

Är det konstigt att dom vill följa upp detta med TUL och glukosbelastningar och skit? :angel:

Fått diarrén från hell :(
Tänker på listeria o sån skit.. :(
Men jag är vegetarian o listeria bakterien kommer väl främst från kött?

Fin du är ❤️

Ska se om jag kommer ihåg hur man lägger upp bilder. Går det från mobil eller ska man göra de från datorn?

Fått diarrén från hell :(
Tänker på listeria o sån skit.. :(
Men jag är vegetarian o listeria bakterien kommer väl främst från kött?

Det kan även finnas i bär plockade utomlands, frysta bär ska alltid kokas innan man äter dem t ex. Hur det är med andra livsmedel har jag faktiskt ingen aning om!

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 031
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar