Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har för mig att det står en ungefärlig tid på 1177 (älskar den sidan ) annars så har jag för mig att varje enskilt flygbolag har egna bestämmelser.En fråga i allmänhet. Hur långt in i graviditeten kan man flyga? Jag vill verkligen hinna en semester innan ungen ploppar ut. Kan man åka i typ november tex? Eller december? Om man ska ha i februari.
Jag har för mig att det står en ungefärlig tid på 1177 (älskar den sidan ) annars så har jag för mig att varje enskilt flygbolag har egna bestämmelser.
Så gå in på de bolag du tror du kanske ska flyga med så borde det stå på någon FAQ-del av sidan. Alternativt maila dem, de bör vara vana att svara på den frågan.
No problemo
De flesta försäkringar slutat att gälla efter v 28. Då är det inge kul att vara utomlands eller tvinga ett flyg att nödlanda. Att få en prematur bebis i tex USA kan bli sviiiiindyrt utan försäkring. Att nödlanda ett flygplan kan gå på en halv miljon eller mer beroende på storlek.En fråga i allmänhet. Hur långt in i graviditeten kan man flyga? Jag vill verkligen hinna en semester innan ungen ploppar ut. Kan man åka i typ november tex? Eller december? Om man ska ha i februari.
De flesta försäkringar slutat att gälla efter v 28. Då är det inge kul att vara utomlands eller tvinga ett flyg att nödlanda. Att få en prematur bebis i tex USA kan bli sviiiiindyrt utan försäkring. Att nödlanda ett flygplan kan gå på en halv miljon eller mer beroende på storlek.
De flesta flygbolag låter en dock flyga (på egen risk) till v 38.
Jah slutade flyga i v 28 båda mina graviditeter. Både inrikes och utrikes.
Mvh Miks
Vi åkte till Spanien i september när jag var i v27. Det var trevligt! Lagom varmt, skönt med ledighet! Dock blev jag rekommenderad att skölja all frukt och alla grönsaker med köpevatten. Lite bökigt men inte så att det störde.Okej! Tack då vet jag. Visseligen är jag en fryslort men att sitta på en karibisk ö höggravid kanske heller inte är något att rekommendera. Värmemässigt tänker jag på då också, hehe.
Okej! Tack då vet jag. Visseligen är jag en fryslort men att sitta på en karibisk ö höggravid kanske heller inte är något att rekommendera. Värmemässigt tänker jag på då också, hehe.
Åkte i v 21 när jag var gravid med sonen. Hade inte ut så mycket av den resan faktiskt. Vi åkte vi till ett väldigt varmt land mitt i sommaren så jag tyckte mest det va jobbigt med värmen. Sen va jag livrädd att det skulle hända något med mig eller bebisen så jag kunde inte slappna av. Men självklart ska man åka, mår man bra så är det nig underbart tror @Calazirya va utomlands ganska sent i graviditeten om jag inte är ute och drömmer?
Lite det jag tänkte på. Att man kanske tycker det är så varmt så man går under...Åkte i v 21 när jag var gravid med sonen. Hade inte ut så mycket av den resan faktiskt. Vi åkte vi till ett väldigt varmt land mitt i sommaren så jag tyckte mest det va jobbigt med värmen. Sen va jag livrädd att det skulle hända något med mig eller bebisen så jag kunde inte slappna av. Men självklart ska man åka, mår man bra så är det nig underbart tror @Calazirya va utomlands ganska sent i graviditeten om jag inte är ute och drömmer?
Igår fick jag äntligen bebisens sparkar på film. Tyvärr inga karatesparkar men visst syns det att något rör sig där inne.
Börjar fundera på om den som bor där inne aldrig sover
Vad tråkigt att ni inte kunde se något. Men det är ingen fara ska du se.Var på RUL idag, men barnmorskan tyckte att jag var där minst en vecka för tidigt. Hon kunde inte se allt hon ville se, så ska tillbaka om ca tre veckor. Lite ambivalenta känslor, det hon kunde se var ok men jag hade gärna fått ok på allt.