Vinterföräldrar 2016/17

Nej bara 3 :p nej men allting såg bra ut och bebisen levde verkligen rövare där inne ❤️

Barnmorskan gissade på en liten flicka men vi vågar inte tro på det till 110%

Härligt :love: hon som gjorde vårat UL trodde 90% tjej men jag kallar bebisen för lillasyster ändå. Kan bli lite jobbigt läge om det visar sig vara en kille men huvudsaken det blir en bebis, även om hundvalpar och kattungar också är söta :angel:

Grattis @gotlandsrusset!! :)

Vi var på kub 2 imorse o när hon först höll ultraljudsgrejen över vad jag trodde var livmodern men som tydligen var urinblåsan tänkte jag bara
Nej! Det är ju tomt :(
Men sen fick vi se den lille! :love:
Drack massa vatten gjorde den :D
Allt såg jättebra ut så nu kanske man kan njuta typ en dag innan man ska oroa sig för RUL... :p
Jag fick nytt bf från 22 feb till 17 feb om nån vill ändra i listan åt mig :love:

Har gått från noll humörsvängningar till en riktig surkärring. Känner knappt igen mig själv och det har varit så här några dagar. Jösses!

Vart tog den snälla gravid jag vägen? :laugh:

"Extrabesök" bokat hos BM imorn angående mina kväljningar, känslan av att nånting hela tiden stryper mig och att jag typ inte kan ta mig själv på halsen.
Vore trevligt om de kunde ta mig som seriös och båda kolla sköldkörtelvärden och undersöka körteln. Flera kusiner har haft ökade sköldkörtelbesvär under graviditeten och mammas körtel växte sig stor som ett äpple, trots normala värden...så jag är både orolig och nervös.

Tänker även ta upp min ökade kroppsbehåring. T o m sambon reagerar. Det kanske är normalt, men med tanke på min PCOS så är jag lite skadad och inte så värst road. Och för övrigt tappar jag fortfarande massor av håret på huvet. Det skulle man ju inte göra som gravid, enligt så många.

Grattis @gotlandsrusset!! :)

Vi var på kub 2 imorse o när hon först höll ultraljudsgrejen över vad jag trodde var livmodern men som tydligen var urinblåsan tänkte jag bara
Nej! Det är ju tomt :(
Men sen fick vi se den lille! :love:
Drack massa vatten gjorde den :D
Allt såg jättebra ut så nu kanske man kan njuta typ en dag innan man ska oroa sig för RUL... :p
Jag fick nytt bf från 22 feb till 17 feb om nån vill ändra i listan åt mig :love:

Oj, snacka panik där då en stund men de va tur det va tomt i urinblåsan ändå och att bebis va på rätt ställe ❤️

"Extrabesök" bokat hos BM imorn angående mina kväljningar, känslan av att nånting hela tiden stryper mig och att jag typ inte kan ta mig själv på halsen.
Vore trevligt om de kunde ta mig som seriös och båda kolla sköldkörtelvärden och undersöka körteln. Flera kusiner har haft ökade sköldkörtelbesvär under graviditeten och mammas körtel växte sig stor som ett äpple, trots normala värden...så jag är både orolig och nervös.

Tänker även ta upp min ökade kroppsbehåring. T o m sambon reagerar. Det kanske är normalt, men med tanke på min PCOS så är jag lite skadad och inte så värst road. Och för övrigt tappar jag fortfarande massor av håret på huvet. Det skulle man ju inte göra som gravid, enligt så många.

Hoppas du blir tagen på allvar, ge dig inte förrän de kollat ordentligt. Mamma har också problem med sköldkörteln men där syndes det inte heller med vanliga prover utan man fick ta andra för att se. Ska höra med henne vilket prov det va ifall de kan hjälpa.

Alltså dessa drömmar :o:down::meh:

Kl 04.00 vaknade jag, beredd att väcka sambon och ställa honom mot väggen för att han varit otrogen med en kollega till mig (i drömmen). Somnade tydligen om, drömde att han erkände att han varit med henne flera gånger +2 andra. Vaknade igen vid 7, jätteledsen, och blev förvirrad för att jag var i sängen, vi har ju suttit vid köksbordet och pratat... Eller?

Jag drömmer så mycket och så riktigt just nu så när jag vaknat vet jag varken ut eller in.

Jaja, nu laddar jag för sjukhuset så får vi se om jag blir februari eller mars-mamma eller om jag bara ätit för många kanelbullar :angel:

Bröt ihop totalt hos BM när jag skulle prata om mina kväljningar och obehag i halsen. Jävla gråtdag att komma just nu. BM började prata om psykolog - jag blev helt ställd. Första gången nån frågat om det. Hann tänka på "WTF! Ge mig en läkartid istället!" och "hon kanske tänker samma som alla andra, men hon är den första som vågar säga det".
BM var dock helt med på att det var läge för nya blodprov och nämnde sen både läkare och att hon gärna kontaktade psykologen åt mig om jag ville. Men vi börjar med blodprov.

Och så fort jag sätter mig i bilen kommer jag storböla igen. *andas*

Got that t-shirt! Dock har jag varit sån sen vecka 5. Min sambo är lagom trött på mig :p

Min sambo är också less. Men han är gudomligt snäll och förstående så i stället för att försöka vara social men någon som inte kan uppföra sig går han in i "sitt" rum så både han och jag får utrymme.

Tur att vi bor i en trea så vi slipper slita på varandra. Men han har sina knep. Tar han fram gitarren blir jag snäll rätt fort :D

Min sambo är också less. Men han är gudomligt snäll och förstående så i stället för att försöka vara social men någon som inte kan uppföra sig går han in i "sitt" rum så både han och jag får utrymme.

Tur att vi bor i en trea så vi slipper slita på varandra. Men han har sina knep. Tar han fram gitarren blir jag snäll rätt fort :D

Haha, låter som min sambo.Han vet dock att de som funkar bäst är att ta med sig sonen och gå ut en stund så får jag sura klart ensam :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 022
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V