Vinterföräldrar 2016/17

Blåsträna?! Hur gör man? :o
O bäckenbottenträning inte visste jag att jag skulle göra sånt! :D hur gör man då?
Bm har inte sagt nåt sånt här till mig :o

På måndag är det dags för kub 2.. Alltså ultraljudet o så får vi väl siffrorna sen då..
Nervöst som tusan, dels för att den fortfarande ska leva såklart men även om det är nåt fel såklart.. :(

Samma här, helt blank sticka och för rådet att blåsträna. Tycker de blivit lite bättre efter de, ska även sluta slarva med bäckenbottenträningen :p

Blåsträna?! Hur gör man? :o
O bäckenbottenträning inte visste jag att jag skulle göra sånt! :D hur gör man då?
Bm har inte sagt nåt sånt här till mig :o

På måndag är det dags för kub 2.. Alltså ultraljudet o så får vi väl siffrorna sen då..
Nervöst som tusan, dels för att den fortfarande ska leva såklart men även om det är nåt fel såklart.. :(

Jag var tvungen att googla blåsträning och kommer sluta springa på toa bara för att som jag gör nu.

Bäckenbottenträning är jätte bra.
Finns en bra förklaring på hur man gör om man söker. Tror jag fick upp sökresultat från 1177. Jag är värdelös på att förklara i skrift.

Min bm sa dock att jag skulle kissa ofta och så ofta jag kände jag behövde därför att ju längre kisset låg kvar desto "större chans för bakterierna o frodas" o då för att få urinvägsinfektion.
Så jag kissar på :)

Jag var tvungen att googla blåsträning och kommer sluta springa på toa bara för att som jag gör nu.

Bäckenbottenträning är jätte bra.
Finns en bra förklaring på hur man gör om man söker. Tror jag fick upp sökresultat från 1177. Jag är värdelös på att förklara i skrift.

När ungen lever rövare och sparkarna syns och jag tar fram mobilen för att filma...

Ungen bara - hell no! Och vägrar sparka tills jag slutar filma.

Men va häftigt det är att se bebis böka runt där inne :love:

Men gud vad häftigt, syns det så tydligt utanpå redan? Du är ju "bara" två mån före mig o det känns helt surrealistiskt att jag skulle kunna SE nåt så snart, än har jag inget känt heller men han är ju bara typ 6 cm lång CRL o har gott om utrymme i sin lilla pool han byggt :D

Jag har också köpt lite kläder, typ tre body och byxor, som jag inte kunnat motstå. Men ska försöka hejda mig lite nu, antar att vi kommer få en hel del kläder så är nog bättre att vänta och se vad som behövs sen.

Men gud vad häftigt, syns det så tydligt utanpå redan? Du är ju "bara" två mån före mig o det känns helt surrealistiskt att jag skulle kunna SE nåt så snart, än har jag inget känt heller men han är ju bara typ 6 cm lång CRL o har gott om utrymme i sin lilla pool han byggt :D

Jag ser det tydligt. Trodde inte mina ögon själv därför ville jag filma för att få bevis till mig själv men eftersom bebis tydligen var mediaskygg just då får jag väl försöka igen :D

Alltså, de här var ju bara så himla söta. Och billiga. Ca 2 Euro styck. Tokrea, med andra ord. (Inga billiga plagg feån början.)

Har fått två påsar med begagnade kläder redan och blivit lovad mycket mer, så vi kommer inte behöva handla typ nåt mer i klädväg förrän till sommaren...

Min bm sa dock att jag skulle kissa ofta och så ofta jag kände jag behövde därför att ju längre kisset låg kvar desto "större chans för bakterierna o frodas" o då för att få urinvägsinfektion.
Så jag kissar på :)

Så länge du kissar ur blåsan ordentligt så fortsätt kissa men som jag som sprang vid minsta känning och bara kissade lite grann är det bättre att blåsträna :) Jag kunde utan problem gå och kissa 3 gånger i timmen. Har dock blivit bättre nu när jag inte känner efter hela tiden utan väntar lite :)

Så länge du kissar ur blåsan ordentligt så fortsätt kissa men som jag som sprang vid minsta känning och bara kissade lite grann är det bättre att blåsträna :) Jag kunde utan problem gå och kissa 3 gånger i timmen. Har dock blivit bättre nu när jag inte känner efter hela tiden utan väntar lite :)

Fick ett tips från min gravida kollega om hur man kan göra för att kissa ur ordentligt. Jag har inga problem med det men hon har och har dessutom lätt för att få urinvägsinfektion så för henne är det extra viktigt att kissa ur. Man sätter sig på huk och lyfter upp magen och sätter sig sen på toa. Fortfarande lyfter man magen. Som sagt, jag har inte provat så jag vet inte :p

Ang kläder har vi ju en massa sen första barnet, nu hänger det väl mest på om det är en flicka eller pojke. Könsneutralt i all ära men vissa kläder tycker jag nog inte passar på en kille. Det var tillräckligt irriterande att hela tiden svara på om äldsta var en kille eller tjej för att hon inte hade typiskt flickiga kläder (medvetet val, avskyr rosa rysch-pysch) men nu när dottern är äldre och visar vad hon gillar så har min mormors blingbling-gen gått i arv där (min syster är exakt likadan, ju mer glitter och rosa desto bättre :D) så då är det ju bara att gilla läget ;)

December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka
7/12 - cute_beast, första barnet
13/12 - LillaMy84, tredje barnet
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet
Januari:
17/1 - malumbub, första barnet (22/1)
18/1 - supersonic, andra barnet
19/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet
20/1 - MEJ84, första barnet
23/1 - Atiksa, första barnet
25/1 - Lady_A 31 år, första barnet
Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
19/2 - Chardonnay, första barnet
22/2 - Hera_ 30 år, första barnet
?/2 - Ariane, andra barnet
25 ?/2 - Pilo, andra barnet

Lägger till mig. Var på Kub-test idag och allt ser normalt ut. Har haft lite panik över att jag bara ska inbillat mig alltihop men nu har jag sett det lilla livet.

Mina bröst läcker.
Först var det bara någon droppe någon gång, men nu har det nåt en ny nivå på minst några gånger i veckan.
Var iväg till stan förra helgen och köpte en amnings-BH då brösten växt en storlek och tur var det, för nu sitter jag här med bomullsrondeller i BH'n. *suck*
Har märkt att det händer när jag:
  • Slappnar av ordentligt.
  • Blir sömnig.
  • Tänker på bebis (dock inte när det pratas om bebis).
  • Tar av mig BH'n och inte lägger mig i sängen omedelbart.
  • Tänker på maken.
  • Blir nöjd och glad med varm magkänsla.
  • Det sparkas i magen och jag inte fokuserar på annat (TV, läser o.s.v.)
Numera kan det rinna ner några droppar inom någon sekund till skillnad från i början när en ensam droppe sakta tog form. Känns lite störande att det kickar igång med bara 2/3 avklarade, speciellt då jag gillar mina mjuka BH'ar samt att sitta utan ett tag innan jag somnar för natten.
Fick byta tröja samt från mjuk BH vid lunch då jag lade handen på magen vid en av fostrets sparkkavalkader och njöt lite av det, hade två snygga blöta fläckar på tröjan inom några sekunder.

Fick svar på mina järnvärden idag också, hade 23 på ett värde man bör ligga runt 120. Konstigt att man är trött liksom. :up:
Men det står att jag bör äta järntillskott från vecka 20, är i vecka 12 nu. Är det dumt att börja på en gång? Min bm är ganska svår att tag på just nu i semestertider annars hade jag ringt och frågat.

Nu har jag kommit igång med träningen, det känns så skönt. Är mycket piggare! Hoppas att jag håller mig utan krämpor ett tag nu. Jag hör till kategorin som inte känner mig vacker av att vara gravid, bara tjock och otymplig... Men det är givetvis värt det!

Fick svar på mina järnvärden idag också, hade 23 på ett värde man bör ligga runt 120. Konstigt att man är trött liksom. :up:
Men det står att jag bör äta järntillskott från vecka 20, är i vecka 12 nu. Är det dumt att börja på en gång? Min bm är ganska svår att tag på just nu i semestertider annars hade jag ringt och frågat.

Kan det verkligen stämma?? Låter nästan som att dom glömt en etta...
Jag fick börja äta i vecka 16 pga lågt hB (hade 102). Min BM sa att så länge det är över 100 är det helt ok, men att jag bra kan ta tabletter eftersom det lär bli lägre ju längre tiden går...

Försök få tag i någon annan om din BM är på semester tycker jag. Anars ör det nåt annat värde Du fått än hemoglobin...

Kan det verkligen stämma?? Låter nästan som att dom glömt en etta...
Jag fick börja äta i vecka 16 pga lågt hB (hade 102). Min BM sa att så länge det är över 100 är det helt ok, men att jag bra kan ta tabletter eftersom det lär bli lägre ju längre tiden går...

Försök få tag i någon annan om din BM är på semester tycker jag. Anars ör det nåt annat värde Du fått än hemoglobin...

Ferritin eller nåt sånt hette det. Kanske missuppfattat värdet man bör ligga på. Men hur som helst ska jag äta järntillskott från vecka 20 och tänkte i och med att jag är så trött om man kunde börja på en gång.

Ferritin eller nåt sånt hette det. Kanske missuppfattat värdet man bör ligga på. Men hur som helst ska jag äta järntillskott från vecka 20 och tänkte i och med att jag är så trött om man kunde börja på en gång.

Ferritin enl mitt labb ska vara 10-90 men ett värde på 23 skulle innebära omedelbar insättning av järntabletter.

Jag skulle nog inte komma ur sängen :o

(58 har jag just nu, brukar ligga runt 70.)

Ferritin enl mitt labb ska vara 10-90 men ett värde på 23 skulle innebära omedelbar insättning av järntabletter.

Jag skulle nog inte komma ur sängen :o

(58 har jag just nu, brukar ligga runt 70.)
Asså jag är jättetrött. Jag orkar (knappt) jobba men det är typ det. Jag vill helst sova på soffan. Jag och sambon gick en promenad, samma runda som vi alltid gått, gick typ långsammare än en pensionär och somnade efteråt. :o

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 022
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar