Vinterföräldrar 2016/17

Det är så snyggt!

Personen som hjälpte oss försökte övertala mig att ta en vagn med rörliga hjul men jag är så äckligt egen så det finns inte. Dessutom bor vi i staden som gud glömde, det plogas dåligt och saltas knappt, vi får barn i december och jag vill ha fyra fasta stora hjul. Mig övertalar man inte så lätt :D

Vi bor på landet, egen gård. Sambons barnbarn åker i vagn med svängbara hjul. Helt värdelöst här ute :rofl:

Usch, vilken skitdag.
Frukosten kom upp. Trodde det inte fanns mer, men jodå, på väg till kusinträffen kom resten. Dessutom iriterad hals, tokirriterade buhålor, ringande öron och rinnande näsa. Börjar nog förkylningsfrysa när som helst. Är tänkt att vi ska åka bil i 8 timmar imorn...

Blääää!!!

Envisas också med fyra, stora, fasta hjul. Ska jag ha vagnen i flera år ska den kunna vara med både i stallet och i skogen.

Vi bor på landet, egen gård. Sambons barnbarn åker i vagn med svängbara hjul. Helt värdelöst här ute :rofl:

Då förstår jag att du vill ha fyra fasta hjul. Tyckte att svängbara var lite läskiga när jag provkörde. Bor man i tex Karlstad kan nog svängbara vara en bra grej men inte i hålan vi bor i.

Sen vore det ju trevligt att kunna ta en promenad hos mamma också. Hon bor också på landet. Lera, snö och slask överallt.

Då förstår jag att du vill ha fyra fasta hjul. Tyckte att svängbara var lite läskiga när jag provkörde. Bor man i tex Karlstad kan nog svängbara vara en bra grej men inte i hålan vi bor i.

Sen vore det ju trevligt att kunna ta en promenad hos mamma också. Hon bor också på landet. Lera, snö och slask överallt.

Efter alla vagnar jag sett bakom ratten skulle jag inte välja svängbart om jag åker mycket kollektivt och inte trehjuligt.
Men går man mest på hårda underlag är det kanske smidigt :)

Plockar bort mig ut listan. Hoppas på bättre tur för er andra

December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka
7/12 - cute_beast, första barnet
13/12 - LillaMy84, tredje barnet
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet
Januari:
17/1 - malumbub, första barnet (22/1)
18/1 - supersonic, andra barnet
19/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet
20/1 - MEJ84, första barnet
23/1 - Atiksa, första barnet
25/1 - Lady_A 31 år, första barnet
Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
22/2 - Hera_ 30 år, första barnet
?/2 - Ariane, andra barnet
25 ?/2 - Pilo, andra barnet

En sådan vill jag ha men de tillverkas inte längre :eek: (jag vill ha de luxe-chassit med stora hjul).
Vad menar du med att de inte görs längre? Är ju ffa med på hemsidan och står under kollektionen för 2017.

Vi får vår om 2 veckor men valde classic chassit och sambon gillade inte det vita så det blev en Grey lounge så en Edge. Enda som skiljer är just färgen.

Vad menar du med att de inte görs längre? Är ju ffa med på hemsidan och står under kollektionen för 2017.

Vi får vår om 2 veckor men valde classic chassit och sambon gillade inte det vita så det blev en Grey lounge så en Edge. Enda som skiljer är just färgen.

Vad skumt, när jag kollade häromdagen fanns de inte kvar men det kanske var i glappet mellan gamla och nya!

Tror jag fått urinvägsinfektion :(
Hur farligt är det nu under graviditet? :cry:
Räcker det om man ringer bm imorgon???

Plockar bort mig ut listan. Hoppas på bättre tur för er andra

December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka
7/12 - cute_beast, första barnet
13/12 - LillaMy84, tredje barnet
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet
Januari:
17/1 - malumbub, första barnet (22/1)
18/1 - supersonic, andra barnet
19/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet
20/1 - MEJ84, första barnet
23/1 - Atiksa, första barnet
25/1 - Lady_A 31 år, första barnet
Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
22/2 - Hera_ 30 år, första barnet
?/2 - Ariane, andra barnet
25 ?/2 - Pilo, andra barnet

Men nej, vad hände? ❤️

Vad skumt, när jag kollade häromdagen fanns de inte kvar men det kanske var i glappet mellan gamla och nya!
Ja, säkert!
När vi beställde vår så sa de i butiken att nya kollektionen skulle komma nu i augusti och att det var semesterstängt på emmaljunga i juli. Så nu kan nog glassa omkring i snygg barnvagn ni med :D

Ja, säkert!
När vi beställde vår så sa de i butiken att nya kollektionen skulle komma nu i augusti och att det var semesterstängt på emmaljunga i juli. Så nu kan nog glassa omkring i snygg barnvagn ni med :D

Blir nog begagnat om inte mamma och pappa betalar...

I vilken vecka var ni när ni berättade för er chef på jobbet om graviditeten?
Jag går in i vecka 15 imorgon och börjar jobbet efter semestern på tisdag. Planen är väl att berätta då och inte vänta efter RUL men tänkte höra lite hur ni andra gjort. :)

Provat att ligga på rygg med höfter och knän i ca 90 grader? T ex att du ligger på golvet med vader och fötter i soffan.

Det funkade tyvärr inte, men om jag ligger på rygg och drar upp knäna mot hakan samt trycker hakan mot bröstet så drar det rätt fint i både korsryggen och högerbenet :D Nu verkar det som om det är på väg bort så jag ska försöka mig på en liten skrittur idag. Tur min gamle gubbe är snäll även efter flera veckors vila ;) Funkar det inte så får jag väl ge mig ut i leta-medryttare-djungeln...

På tal om misshandlade gravidblåsor.

Jag och sambon kollade på film igår. Kände mig inte alls nödig tills någon slog två karatesparkar på blåsan.

Sex är också en omöjlighet. Detta pinkandet förstör hela grejen då det krävs att jag går på toa innan, under och efter. Jag stör mig något enormt på att sexlivet inte fungerar som det gjort förut :mad:

Haha förra graviditeten hade jag verkligen noll sexlust, vi försökte en gång men det gick inte så bra så vi var intima på andra sätt istället. Min snälla sambo tog det hela med ro, men det blev lite knepigt att hitta tillbaka sen. Den här gången sexar vi på som vanligt och det känns precis som det brukar (dvs när jag inte är gravid) :D

Beklagar @Iglatjarn :( <3

@Safir Jag berättade redan i v 7 då jag mådde så sjukt dåligt att det inte hade gått att dölja, dessutom berättade en kollega att hon också var gravid och det är ett litet företag med få anställda så det var lika bra. Förra gången berättade jag i sjätte månaden, var bara provanställd de första sex månaderna och lyckades pricka in precis när jag fick ett jobb (var på ett annat företag med en knepig arbetssituation).

Åh vad härligt ni som kan beställa nya vagnar! Är lite avis faktiskt :D Hade en emmaljunga duo edge förra gången, fyra fasta luftfyllda hjul. Var väldigt anti svängbara hjul, både jag och sambon, och jag ville ha en kraftig, stabil vagn. Helnöjd med den för den var med mig i stallet och ut i hagen och den tog sig fram överallt helt enkelt. Älskade liggdelen. MEN den var fruktansvärt otymplig i affärer, skitjobbig att lyfta i och ur bilen speciellt som nyförlöst och vi blev mer och mer irriterade på vagnen som dessutom tog upp hela bagaget eftersom den var tvungen att delas för att kunna fällas ihop. Så när dottern började kunna sitta själv beställde vi en emmaljunga scooter s med lufthjul, svängabara fram. Det bästa beslutet vi tog om en vagn... Den funkade precis lika bra i stallet men den var mycket lättare och smidigare (den var ju lite mindre också). Nu har jag bytt stall och där kan jag t o m köra med en paraplyvagn om jag skulle vilja för underlaget är så bra på hela gården (äger ingen sådan dock) så vi beslöt oss för att sälja duon och titta på något annat lite mer lätthanterligt den här gången, med svängbara hjul.

Men nej, vad hände? ❤️

Missfall i vecka 11. Kände att nåt var fel och fick komma på kontroll på närmaste sjukhus. Kommer aldrig mer känna mig säker på en graviditet innan RUL. Nu sitter jag på stranden i Grekland och ska föreställa semesterlycklig, men bara gråter hela tiden medans resterna av graviditeten lämnar min kropp. Tur sonen på 5 år inte fattar nåt. Maken stödjer och tröstar så gott han kan.

Nya tag (kanske) till hösten hoppas jag :heart

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 021
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar