Vinterföräldrar 2016/17

Hoppar in i denna tråd nu efter att fått se den lilla sprattla där inne på UL :).

December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka
7/12 - cute_beast, första barnet
13/12 - LillaMy84, tredje barnet
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet
Januari:
17/1 - malumbub, första barnet (22/1)
18/1 - supersonic, andra barnet
19/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet
20/1 - MEJ84, första barnet
23/1 - Atiksa, första barnet
25/1 - Lady_A 31 år, första barnet
Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
19/2 - Iglatjarn, andra barnet
22/2 - Hera_ 30 år, första barnet
?/2 - Ariane, andra barnet
25 ?/2 - Pilo, andra barnet

Vilka här har gjort kub?
Vi ska göra första delen på tisdag.
Oroar mig för ul då jag knappt tror det bor nåt där inne..
På mig syns det verkligen inget alls på magen.. Men kanske är normalt?
Går in i vecka 12 nästa v och googlar man (jag veeet Google inte alltid är bra :D ) v 11 hittar man massa bilder på små putmagar... :confused:
Jag gjorde andra delen (ultraljud) av KUB-testet förra veckan. Min första reaktion var "Den är kvar!" :D så jag förstår hur det känns! Jag kan inte heller påstå att jag har någon bebis-mage heller utan det som putar ut där fanns redan innan :o. Förutom växtvärken, lite illamående och dålig kondition/blir lättare trött har jag inte heller några direkta symptom (erhm.. humöret också kanske :angel:) så det kändes rätt skönt att få se hur livlig den var där inne :).

Låter tyvärr som att det eventuellt kan vara foglossning. Är det så, så skulle jag starkt rekommendera att lyssna på kroppen och inte göra sådant som framkallar smärta. Risken är då att du förvärrar det och att det blir bestående även efter förlossningen.

Ja, det är det jag befarar. Jag ska ta upp det med vården, så får vi se om de kan hjälpa till på något sätt. Dessvärre har jag förstått att det är som du säger gällande aktiviteter som smärtar- att de ska undvikas. Det blir en ny erfarenhet att inte kunna rida... :(

Usch, varit hos tandläkaren nu på morgonen. Va rädda om era tänder, det dagliga kräkandet har tagit på emaljen på en av baktänderna. Han trodde de skulle bli bättre och la på nått stärkande.

Vill sluta spy nu, har aldrig problem med tänderna annars.

F ö v 15+6 idag, snart rul :D

@*Gotlandsrusset* Usch för spyandet, men roligt med RUL om inte så länge.

Just varit iväg på en extraundersökning för att kolla om de nya järntabletterna fungerat. Blodvärdet har slutat sjunka! :D
Nu var jag tillbaka på 106 efter en dipp ner till 100, så jag ska fortsätta med mina 2 tabletter per dag. Mest känner jag att det har gjort skillnad, då min ork är betydligt bättre och jag får inte slut på syre i kroppen fast musklerna fortfarande är pigga.

Hon lyssnade lite snabbt på knoddens hjärtslag också medan den sparkade i dopplern och tyckte det lät bra.
Numera är dock min oro för att fostret ska vara sjukt eller att något ska gå fel innan förlossningen i princip obefintlig då det sparkar så vilt mest hela dagen.

Dock har jag blivit beskyddande om magen nu och blir arg istället för att inte bry mig om någon skrämmer mig, t.ex. om det dyker upp en cykel plötsligt runt ett hörn som jag får väja för. :crazy: Brukar svära av mig lite så känns det bättre.

Jodå visst fanns det nåt där :love: :love:
Första delen på kub idag o vi var nervösa inför ultraljud men hjärtat slog så fint och den sprattlade runt :love:
Blodprovet igår hos bm visade 143 i järn så det var ju bra och även blodtrycket var bra!
Börjar kännas liiiite mer verkligt nu fastän mkt kan hända såklart

Dagens irritation: ringer bm, enligt de tider som står på hemsidan, kommer till telefonsvarare som berättar att deras telefontid är en timme tidigare och endast tisdag + torsdag, onsdag svarar bm fem mil bort.
Underbara semestertider... Det kanske kunde gå att informera om det också på hemsidan?

I dag gick jag en runda på fyra km, nu har jag en krampkänsla i skinkorna som jag aldrig känt förr.
Väldigt irriterande det också!

Jag har egentligen inte mycket att skriva om just nu. Mår fortsatt jätte bra förutom att fogarna börjar kännas lite mer, ungen är helt vild i magen och det är cirkus varje gång jag ligger still. Igår fick sambon en spark på handen av bebis :D

Så för att ha moderkakan i framvägg känner jag väldigt mycket rörelser. Väldigt häftigt. Mindre häftigt är det dock att hon ibland gärna ligger på fel ställen och sparkar.

Nu börjar jag bli lite större om magen... Mina vanliga kläder är rätt tighta runt magen innan graviditeten... Var köper man snygga mammakläder?!? -letar främst efter klänningar att ha på kontoret...

Nu börjar jag bli lite större om magen... Mina vanliga kläder är rätt tighta runt magen innan graviditeten... Var köper man snygga mammakläder?!? -letar främst efter klänningar att ha på kontoret...
Jag gillar klänningar som sitter åt lite runt bysten och sen är slappa nedanför, typ a-linje formade! Dom behöver man ju inte köpa specifikt på mamma-avdelningen, inte i början/mitten i alla fall :)

Just klänningar behöver man inte köpa på mamma avdelningen tycker inte jag. Finns skit mycket snygg som går att ha över en mage ändå.

Jg köper de mesta på hm, där har dom snygga byxor som inte skriker MAMMABYXOR. Dock har jag fått massor med kläder av kompisar som är klara med graviditeter och de är smidigt.

Den behöver inte ens vara välfylld. Så länge det finns vätska gillar tydligen bebis att jäklas lite med morsan, framförallt när jag åker bil, på motorled :angel:

:crazy: Sparkas och snurra i all ära men när det kommer till blåsan ska det hoppas studsmatta tamejfan! :bump: Spelar ingen roll om jag alldeles nyss varit på toa så känns det som man måste korsa benen och gå i sidled till närmaste toalett igen! :laugh:

På tal om misshandlade gravidblåsor.

Jag och sambon kollade på film igår. Kände mig inte alls nödig tills någon slog två karatesparkar på blåsan.

Sex är också en omöjlighet. Detta pinkandet förstör hela grejen då det krävs att jag går på toa innan, under och efter. Jag stör mig något enormt på att sexlivet inte fungerar som det gjort förut :mad:

Då var vecka 22 avklarad och gravidförsäkringen börjar därmed gälla. Tecknade den då jag varit och hälsat på en kompis som är en månad före i sin graviditet och undrade vilken av dem vi hade valt. Tänkte inte ens på att de fanns. :o

Nu kändes den inte så extremt nödvändig när vi satte oss och läste igenom alla villkoren och ersättningsnivåer, men vårt bolag drog av priset för en betal-gravidförsäkring från första året på deras barnförsäkring som vi ändå vet att vi tänkt teckna när det är dags så då tänkte vi "äsch, lika bra då".

Åh, det där har jag också tänkt att ta tag i.. Ska bara orka sätta mig ner o läsa på:wtf:
Får jag fråga vilket bolag ni valde? :)
Då var vecka 22 avklarad och gravidförsäkringen börjar därmed gälla. Tecknade den då jag varit och hälsat på en kompis som är en månad före i sin graviditet och undrade vilken av dem vi hade valt. Tänkte inte ens på att de fanns. :o

Nu kändes den inte så extremt nödvändig när vi satte oss och läste igenom alla villkoren och ersättningsnivåer, men vårt bolag drog av priset för en betal-gravidförsäkring från första året på deras barnförsäkring som vi ändå vet att vi tänkt teckna när det är dags så då tänkte vi "äsch, lika bra då".

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 021
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar