Någon som har tips på mellanmål?
Jag börjar jobba igen efter semestern på måndag och börjar känna mig lite desperat när det gäller att hitta något jag kan stoppa i mig. Illamåendet är i princip under kontroll med låg dos Lergigan comp, men har i gengäld blivit mer hungrig och energinivån kan dippa väldigt fort.
Problemet är att jag är kräsen och äter inte sånt som andra normalt har med till mellanmål. Äter väldigt lite mjölkprodukter (vilket då även ger dåligt samvete för lågt calciumintag...) så keso, kvarg, mackor med smör/ost osv går bort. Hade hoppats på att kunna äta yoghurt, men blir alldeles uppblåst i magen av det nuförtiden. Nötter går inte heller så bra, jordnötter och russin åt jag tidigare när jag jobbade jourer, men det smakar så annorlunda nu att det bara funkar i små mängder och inte om det har legat i en burk ett tag.
Frukt kommer jag att ha med mig, tidigare hade vi fruktkorg på jobbet men den har det sparats in på, men det kommer inte att räcka hela dagen.
Till saken hör att jag pendlar 2 timmar enkel väg med tåg/buss till jobbet, vilket gör det knepigt att släpa med sig saker som kräver kyla, och att ha med tunga/skrymmande saker bli besvärligt om det gäller varje dag.
Det gör också att dagarna blir långa, åker hemifrån ca 6 och är hemma kring 18.30, så det räcker inte med ett mellanmål tyvärr.
Jag har dessutom ett jobb som innebär att det inte går att ta rast en specifik tid, eller ens alls vissa dagar, så måste också hitta nåt som man kan stoppa i sig i farten på nån minut att ha till hands om det krisar.
Så, har ni några idéer tar jag tacksamt emot dom!