Vinterföräldrar 2016/17

I vilken vecka var ni när ni berättade för er chef på jobbet om graviditeten?
Jag går in i vecka 15 imorgon och börjar jobbet efter semestern på tisdag. Planen är väl att berätta då och inte vänta efter RUL men tänkte höra lite hur ni andra gjort. :)

Jag daterar den 16/8 och börjar jobba 18/8. Min närmaste chef kommer få veta det direkt och sedan avvaktar jag och väntar på RUL innan "högsta" chefen får veta.

Åh vad härligt ni som kan beställa nya vagnar! Är lite avis faktiskt :D Hade en emmaljunga duo edge förra gången, fyra fasta luftfyllda hjul. Var väldigt anti svängbara hjul, både jag och sambon, och jag ville ha en kraftig, stabil vagn. Helnöjd med den för den var med mig i stallet och ut i hagen och den tog sig fram överallt helt enkelt. Älskade liggdelen. MEN den var fruktansvärt otymplig i affärer, skitjobbig att lyfta i och ur bilen speciellt som nyförlöst och vi blev mer och mer irriterade på vagnen som dessutom tog upp hela bagaget eftersom den var tvungen att delas för att kunna fällas ihop. Så när dottern började kunna sitta själv beställde vi en emmaljunga scooter s med lufthjul, svängabara fram. Det bästa beslutet vi tog om en vagn... Den funkade precis lika bra i stallet men den var mycket lättare och smidigare (den var ju lite mindre också). Nu har jag bytt stall och där kan jag t o m köra med en paraplyvagn om jag skulle vilja för underlaget är så bra på hela gården (äger ingen sådan dock) så vi beslöt oss för att sälja duon och titta på något annat lite mer lätthanterligt den här gången, med svängbara hjul.

Jag har två vagnar kvar sedan ettan, ett EL duo edge (inköpt begagnad som stallvagn) och jag skulle a l d r i g vilja släpa den fram och tillbaka när jag ska någonstans för den är, precis som du säger, väldigt otymplig. Den får vara stallvagn, precis som med ettan.
Vi fick en EL super nitro av svärföräldrarna och den har fungerat bra i affärer, på grusvägar eller var vi nu har befunnit oss, är lätt att ta med och ryms i bagageluckan på vår v70 bredvid en hundbur.

F.ö är jag väldigt sugen på något gott, problemet är att jag kan inte komma på vad "något gott" är. Allt är jättetråkigt att äta... O_o

Jag går in i vecka 15 imorgon och börjar jobbet efter semestern på tisdag. Planen är väl att berätta då och inte vänta efter RUL men tänkte höra lite hur ni andra gjort. :)
Jag hade problem med att hjärtat rusade m.m. så berättade för närmaste chefen redan i vecka 7, berättade även för några kollegor som märkte att jag mådde dåligt. Alla andra på jobbet för veta nu efter semestern, är då i vecka 17. Gjorde privat UL i vecka 14 så känns okej att berätta nu.

Missfall i vecka 11. Kände att nåt var fel och fick komma på kontroll på närmaste sjukhus. Kommer aldrig mer känna mig säker på en graviditet innan RUL. Nu sitter jag på stranden i Grekland och ska föreställa semesterlycklig, men bara gråter hela tiden medans resterna av graviditeten lämnar min kropp. Tur sonen på 5 år inte fattar nåt. Maken stödjer och tröstar så gott han kan.

Nya tag (kanske) till hösten hoppas jag :heart
Beklagar verkligen ❤️

Min chef och majoriteten av kollegorna vet. Svårt att mörka när man är kritvit i ansiktet, svimfärdig och springer på toaletten hela dagarna :p

Jag berättade 2 dagar efter att jag plussat för chefen, och för närmsta kollegorna samma vecka. Men så har jag ett jobb där jag inte får utföra vissa av mina arbetsuppgifter och andra måste jag vara försiktig med.
Jag hade även ofta rejäla blodtrycksfall och var väldigt skakis i kroppen generellt, så vartefter har jag berättat för de flesta fasta kollegorna på avdelningen. Nu efter semestern, i vecka 14, kommer det inte att hållas hemligt utanför avdelningen heller.

Jag har personligen tyckt att det varit jätteskönt att ha en anledning att berätta, hade varit jobbigt att försöka smussla med det och försöka dölja när jag mått dåligt. Men så har jag fantastiskt fina kollegor också, och jag litar på att om det händer nåt kommer de att vara förstående och stöttande.

Missfall i vecka 11. Kände att nåt var fel och fick komma på kontroll på närmaste sjukhus. Kommer aldrig mer känna mig säker på en graviditet innan RUL. Nu sitter jag på stranden i Grekland och ska föreställa semesterlycklig, men bara gråter hela tiden medans resterna av graviditeten lämnar min kropp. Tur sonen på 5 år inte fattar nåt. Maken stödjer och tröstar så gott han kan.

Nya tag (kanske) till hösten hoppas jag :heart

Beklagar.

En kollega och samordnarna, d v s småcheferna, vet. Stora chefen stack på semester innan jag hann berätta. Kommer ringa henne innan min semester tar slut.

Våran ena katt har börjat med något han inte pysslat med tidigare. Han biter och tuggar på mina kläder, bara mina. Nyss kom han bärandes på min bh och la den i soffan för att bita på den. Va sjutton pysslar han med? Känner han av mina hormoner eller?

Någon som varit med om något liknande?

Har varit hos BM precis. Kontentan där var att börja är järntabletter (brus räcker, en om dan), ska äta vitaminer och så ska jag tillbaka om typ 2 veckor och göra en glukosbelastning :yuck:

Har typ noll och ingen stubin just nu, framstår säkert som skitsur hela tiden och brinner av för ingenting. Sonen på 3,5 år ligger risigt till ett antal gånger om dan. Värsta trotsen hos honom i kombination med min obefintliga stubin... Slutar sällan bra.

Har skjutsat min ena häst till den lokala ridskolan, han ska gå där till nästa sommarbete. Har känts bra hela tiden men känns konstigt att han inte ska vara med mig i vinter. Nåja, har sagt att om nån (mot förmodan) tänker tävla honom i nånting så vill jag veta så jag kan komma och titta :angel:
annars är det bara 2,5 mil dit så får jag abstinens så är det ju bara att åka dit.

Andra gamla herrn ska bo hos en kompis på lösdrift fram till nästa sommar.

Så med andra ord kommer jag ha väldigt lite att göra fram till december, förutom att jobba vilket jag inte direkt ser fram emot :wtf:

Snabbt in i tråden och snabbt ut :(
Har förmodligen fått missfall. Började få bruna flytningar i onsdags som övergick till rent blod i fredags. Blöder fortfarande. Det känns som att det inte var min tur denna gången helt enkelt. Får ringa sjukvårdsupplysningen imorgon och höra hur jag går vidare. Har ingen aning faktiskt. Ska till bm på tisdag för ordinarie inskrivning men det känns ju helt meningslöst nu. Suck. Och så sticker vi till Grekland på semester torsdag morgon. Det blir ju kul....:turd:

:heart

Var hos bm idag, urinprovet visade negativt på alla dem 6 olika bakterierna det kunde vara som kunde orsaka urinvägsinfektion så det var ju skönt!
Hon skickade dock på odling för säkerhetsskull.
Jag kissar typ hela tiden, direkt jag kissat är jag kissenödig igen men svider inte el så...

Nu är jag nervös. En vecka kvar till datering och i natt drömde jag att det var tomt/fostret hade dött/en tumör har lurat kroppen att producera gravidhormon och det kommer uppdagas att jag är jättesjuk och inte har så lång tid kvar att leva. (det tror jag har sitt ursprung i att en person som alltid funnits med mig har op 4 ggr på 2.5 år för cancer som kommer tillbaka och det började i livmodern :(
)
Eller så konstateras det bara att jag är kortare gången än jag tror/hoppas på :p

V.6 eftersom jag mår så grymt illa och är sjukskriven(det står ju dessutom på läkarintyget). Dock har jag inte berättat för arbetskamraterna men dom har nog sina misstankar :p

December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka
7/12 - cute_beast, första barnet
13/12 - LillaMy84, tredje barnet
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet
Januari:
17/1 - malumbub, första barnet (22/1)
18/1 - supersonic, andra barnet
19/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet
20/1 - MEJ84, första barnet
23/1 - Atiksa, första barnet
25/1 - Lady_A 31 år, första barnet
Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet
13/2 - Halali 32 år, första barnet
22/2 - Hera_ 30 år, första barnet
?/2 - Ariane, andra barnet
25 ?/2 - Pilo, andra barnet

Korrigerar mitt datum :) Varit på kub idag så nu vågar vi berätta för lite fler, min plan var från början att knipa tills bebis är född o vid liv men pallar inte smussla längre o med tanke på hur magen står ut fast det bara är vecka 14 så är det snart omöjligt att missa. Om man inte tror jag bara blivit fet då :p

Var hos bm idag, urinprovet visade negativt på alla dem 6 olika bakterierna det kunde vara som kunde orsaka urinvägsinfektion så det var ju skönt!
Hon skickade dock på odling för säkerhetsskull.
Jag kissar typ hela tiden, direkt jag kissat är jag kissenödig igen men svider inte el så...

Samma här, helt blank sticka och för rådet att blåsträna. Tycker de blivit lite bättre efter de, ska även sluta slarva med bäckenbottenträningen :p

Jag daterar den 16/8 och börjar jobba 18/8. Min närmaste chef kommer få veta det direkt och sedan avvaktar jag och väntar på RUL innan "högsta" chefen får veta.

Jag har två vagnar kvar sedan ettan, ett EL duo edge (inköpt begagnad som stallvagn) och jag skulle a l d r i g vilja släpa den fram och tillbaka när jag ska någonstans för den är, precis som du säger, väldigt otymplig. Den får vara stallvagn, precis som med ettan.
Vi fick en EL super nitro av svärföräldrarna och den har fungerat bra i affärer, på grusvägar eller var vi nu har befunnit oss, är lätt att ta med och ryms i bagageluckan på vår v70 bredvid en hundbur.

Blev lite nyfiken på super nitro och spanade in den lite mer noggrant. Den verkar ju väldigt smidig! Gillar den nya modellen med lite mer rejäla framhjul. Vi har också en V70 och man vill ju gärna ha lite mer plats efter att barnvagnen är instoppad jämfört med vad edgen gav. Fick ett tips om cityjogger av kollegan med mjuklift till (istället för liggdel).

Samma här, helt blank sticka och för rådet att blåsträna. Tycker de blivit lite bättre efter de, ska även sluta slarva med bäckenbottenträningen :p

Bäckenbottenträning? :angel::D

På inskrivningen när bm höll en föreläsning om hur viktigt det var att hålla igång och fortsätta träna eller iaf röra på sig och sen frågade om jag tränade höll hon på att trilla av stolen när jag sa att jag hade egen häst :p Attityden blev mer "ja men då måste du ta det lugnt när kroppen säger ifrån och hur gick det att föda förra gången, ryttare brukar ha väldigt stark muskulatur i bäckenbottnen" osv osv :D

Blev lite nyfiken på super nitro och spanade in den lite mer noggrant. Den verkar ju väldigt smidig! Gillar den nya modellen med lite mer rejäla framhjul. Vi har också en V70 och man vill ju gärna ha lite mer plats efter att barnvagnen är instoppad jämfört med vad edgen gav. Fick ett tips om cityjogger av kollegan med mjuklift till (istället för liggdel).

Vi hade mjuklift i vår supernitro också. Var smidigt att bara lyfta ur om det behövdes. :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 022
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar