Vinterföräldrar 2016/17

Oj vad många flickebarn önskare vi har i tråden :p
Jag kan ärligt säga att det spelar INGEN SOM HELST ROLL om vi får tjej eller kille. Jag ser det inte alls så utan för mig är ett barn ett barn liksom oavsett kön, däremot ska det bli väldigt kul om vi får reda på könet på RUL just därför att jag är nyfiken och vill veta vem som är där, men blir lika glad oavsett vem :)

Jag kan ärligt säga att det spelar INGEN SOM HELST ROLL om vi får tjej eller kille. Jag ser det inte alls så utan för mig är ett barn ett barn liksom oavsett kön, däremot ska det bli väldigt kul om vi får reda på könet på RUL just därför att jag är nyfiken och vill veta vem som är där, men blir lika glad oavsett vem :)

Jag tror det är lätt att önska det man lättast kan relatera till. Jag har varit en liten flicka, alltså har jag ett hum. Har inte varit en liten pojke, vet inte om det är skillnad. Å andra sidan skulle jag kunna önska en pojke för att jag tror det är lättare att vara pojke än flicka.

Jag trodde vi skulle få en tax. Eller typ en kull. Så lätt att relatera hade jag...

Jag tänker lite som dig, blir förvånad över hur många som vill ha tjejer. Men har läst på flera ställen att det är vanligt, så tycker absolut inte att någons känslor ska förminskas, jag har bara svårt att relatera till tanken själv, att jag skulle bli besviken för en pojk! Vi kommer inte att ta reda på kön, mest för att jag allra helst önskar mig ett barn, gärna friskt barn och då har kön noll betydelse för oss :)

Jag har från början haft känslan av att det är en pojke i min mage. Det jag tänkt lite på är hur jag ska kunna finnas där för honom i känsliga åldrar... Nu när läkaren sa att han gissar på tjej insåg jag att det inte blev lättare att tänka sig de åldrarna för det :p Så, här spelar det absolut ingen roll. Det kommer vara min guldklimp oavsett!!

Med första barnet hade jag samma inställning. Det spelade ingen roll så länge det var friskt. Men nu är det visst annorlunda och jag kan inte svara på varför. Det bara är så. Känns skönt att jag inte är ensam iaf.

Jag kan bara svara för mig själv och anledningen till att jag gärna vill ha en dotter också är att jag har En väldigt bra relation till min mor. Sen förstår jag också att det inte alltid slutar så utan att många lever utan någon kontakt med sin mamma också.

Vecka 15 och jag måste befinna mig i nån "spökvecka".... :confused:
Känner inte nåt direkt o min mage som jag minsann tyckte fått en fin liten bulle är typ borta... :mad:
Visst går tankarna till om den kanske pulveriserats eller om jag bara inbillat mig alltihopa... :o ;)
Inser att det blir en lååååååååång månad fram till RUL....
o så får jag lite dåligt samvete vid sex.., :angel: vet att den inte kan skadas men ändå... :D

Varit på RUL idag, precis som vi misstänkt var det lite väl tidigt. Stämde exakt med mina beräkningar från ÄL, men två veckor fel från BM beräkning från sista mens, så 10 feb gäller fortfarande. Det mesta gick bra att mäta redan idag i 15+5, men får komma tillbaka om tre veckor för att kolla hjärtat och några mått igen. Hittills ser allt bra ut iaf!
En väldigt livlig krabat är det iaf, har känt enstaka rörelser en dryg vecka nu men imorse levde den om i mer än en timme innan UL och fortsatte sen hela undersökningen.

Kan bara säga att gravidjeansen kommit fram och är sååå sköna! :love:
Fick skicka tillbaka paret som var rätt storlek enligt tabellerna och behöll det mindre paret.
Sitter dock ganska löst på mig, men då har jag lite plats att gå upp i vikt även på rumpa och ben tänker jag. Min vanliga storlek hade nog suttit som ett smäck, men det är ju inte så länge som de här byxorna ska användas.
Löjligt skönt med riktigt låg midja och mjuk mudd.

Införskaffade också en gravidgördel för de dagar jag har ordentlig växtvärk, tror den passar men det är svårt att veta innan skarpt läge uppkommit.Sitter tajt och stödjer ordentligt nedtill och är mjuk och len upptill.

Kan bara säga att gravidjeansen kommit fram och är sååå sköna! :love:
Fick skicka tillbaka paret som var rätt storlek enligt tabellerna och behöll det mindre paret.
Sitter dock ganska löst på mig, men då har jag lite plats att gå upp i vikt även på rumpa och ben tänker jag. Min vanliga storlek hade nog suttit som ett smäck, men det är ju inte så länge som de här byxorna ska användas.
Löjligt skönt med riktigt låg midja och mjuk mudd.

Införskaffade också en gravidgördel för de dagar jag har ordentlig växtvärk, tror den passar men det är svårt att veta innan skarpt läge uppkommit.Sitter tajt och stödjer ordentligt nedtill och är mjuk och len upptill.

Jättenyfiken på din gördel. Vad har du för nån?

Jättenyfiken på din gördel. Vad har du för nån?
Det blev ett Carriwell maternity support band.
Jag tog storlek L då man skulle gå efter storleken på ens höfter/trosor.
Min är sömlös, så lite tajt att kränga på sig. Men jag såg att det fanns en dyrare modell också som gick att spänna upp i ryggen.

Jag fattar att det kan hända saker.
Jag fattar att hon bara är en människa.
...men hon stiger ju inte i förtroende hos mig just nu av att inte höra av sig som utlovat med mina provsvar. BM alltså.
Ringde mottagningen igår, fick telefontid idag. Fick svar idag att mina provsvar kommit 17/8... Inget nämndes om psykologerbjudande... Nä, men skit i det då. Jag klarar mig. Det var ju ändå BMs förslag. Hamnade i en diskussion om gränser för Tsh med bm-i-telefonen. Blev inte direkt mindre sur på dem.

Jävla tur att de inte är med på förlossningen. Då hade jag fan flyttat.

Det blev ett Carriwell maternity support band.
Jag tog storlek L då man skulle gå efter storleken på ens höfter/trosor.
Min är sömlös, så lite tajt att kränga på sig. Men jag såg att det fanns en dyrare modell också som gick att spänna upp i ryggen.
Ah. Tror det är en sån jag redan provat. Tror jag behöver nåt som mer liknar ett brett bälte, eller nåt.

Jo, precis, men jag har provat både trosor och bara såna där gördlar, men de ger mig inget stöd. Såna klassiska hålla-in-magen-trosor har jag inte provat än. Kanske kan vara nåt nu i a f.

Just ja, såna där shape-up-trosor eller liknande kanske kan vara nåt. Hoppas du hittar något som känns bra, @malumbub.

Var och mätte magen för första gången idag.
När folk pratar om genomsnitt så tänker oftast jag "ja men hur många personer är precis som genomsnittet då, händer ju inte så ofta.". Det visar sig att jag är nästan en perfekt referensperson för genomsnittssiffror gällande att vara gravid. :laugh: Det enda som står ut är mina lägre blodvärden, så de har förstås åderlåtit mig igen för att kolla hur det står till nu efter drygt 1 och ½ månad på dubbel dos järn.
Min BM är inte riktigt nöjd än. Hon vill verkligen inte säga vid vilka värden hon är nöjd, säkert för att inte stressa mig, men skulle tro att det i all fall är över 110.

Det kändes lite weird när hon provade känna om fostrets huvud låg nedåt. "Såhär gör man sen när bebisen har växt sig större för att kontrollera läget den är i så nu kommer vi nog inte känna något...Men jo, den ligger nedåt och jag känner huvudet." Jag tror knodden blev lite kränkt när någon kom och klämde den om öronen, blev väldigt stilla direkt efteråt. :rofl: Inte kul att bli väckt av att någon klämmer en om huvudet.

Hjälp!! :cry:

Umgåtts med en del barn varav jag nu hört att en av dem har springmask...
Jag har total fobi för springmask och om det är inbillning el ej vet jag inte men känns som det kryper i hela arslet :cry:
Jag har googlat vanqiun som står att det är okej för gravida, men självklart oroar det mig ändå o ta...
Någon som tagit det som gravid någon gång???

Hjälp!! :cry:

Umgåtts med en del barn varav jag nu hört att en av dem har springmask...
Jag har total fobi för springmask och om det är inbillning el ej vet jag inte men känns som det kryper i hela arslet :cry:
Jag har googlat vanqiun som står att det är okej för gravida, men självklart oroar det mig ändå o ta...
Någon som tagit det som gravid någon gång???

Jag!
Tog en dos för nån vecka sen. Ska ta en till snart. Min unge leker fotbollsspelare precis som innan avmaskningen :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 027
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar