Vinterföräldrar 2016/17

Jag har ju varit jättegnällig den senaste tiden, om man läser här. Hade kunnat gnälla om huvudvärk idag, som kommer från nacken/ryggen. Men jag tar en Alvedon istället.

Jag är också gnällig, tror 90% av inläggen jag skrivit i den här tråden är gnäll :p man får gnälla ;)

Idag kan jag gnälla om att jag sovit tillsammans med sonen i 3h mellan 13:30-16:30. Kommer med andra ord bli sent ikväll :p

Jag har ju varit jättegnällig den senaste tiden, om man läser här. Hade kunnat gnälla om huvudvärk idag, som kommer från nacken/ryggen. Men jag tar en Alvedon istället.

Jag tycker vi får vara gnälliga.
Själv är jag less på den där envisa nästäppan jag haft sen start. Vaknar upp med bultande huvud varje morgon som försvinner efter nån timme uppe. Får planera dagen efter vätskeintag och toalettbesök, hade gärna fått ha min blåsa ifred liksom.

Renässans koksaltlösning i spray funkar helt ok för mig vad gäller slemhinnorna. Dock verkar inget hjälpa när öronen och bihålorna gör ont i samband med migrän/huvudvärk.

Ja, bra att vi kan gnälla här. Blir trött på mig själv ibland bara.

Jag är också trött på mig själv, vill helst vara någon annan just nu och de är inte mycket som är "roligt". Idag började vi morgonen med ett ägg som gick sönder och kladdade ner hela kylskåpet. Sedan upptäckte jag ett konstverk på tapeten i sovrummet, huvudmisstänkte har använt krita...

Villbarasova!!!

Idag ska jag tillbaka till över efter 31 härliga dagar hemma, bl a 4 veckor semester. Spännande!
Mitt mående har ändrat sig ganska mycket under de här veckorna, mina kollegor har nu fått reda på via FB att jag är gravid och flera av mina kollegor har jag inte träffat sen innan midsommar. Vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig av jobbet nu i höst. Stora förändringar på gång även i verksamheten. Pirrigt!
Den här ledigheten har varit ljuvlig, men det ska bli skönt att komma igång med nästa kapitel.

Jag har sån sjuk ångest över att mina två lediga veckor snart är slut. Första veckan gick åt till magsjuka dessutom :banana::cry:
Vad som gör det än värre är att jag kommer att komma tillbaka till totalt orimlig arbetsbelastning efter omläggning.. Diskussion har vi försökt att föra (på min ledighet :meh::down:) helt utan resultat..
Jag som tänkt att klara av att jobba till månadsskiftet Nov/Dec, känns totalt övermäktigt just nu :cry:

Jag har sån sjuk ångest över att mina två lediga veckor snart är slut. Första veckan gick åt till magsjuka dessutom :banana::cry:
Vad som gör det än värre är att jag kommer att komma tillbaka till totalt orimlig arbetsbelastning efter omläggning.. Diskussion har vi försökt att föra (på min ledighet :meh::down:) helt utan resultat..
Jag som tänkt att klara av att jobba till månadsskiftet Nov/Dec, känns totalt övermäktigt just nu :cry:

Tråkigt att du känner så. :down:

Fy vad jobbigt det låter :( Kan du inte ansöka om graviditetspenning?

Jag känner mig lycklig lottad som får må så fantastiskt bra om man jämför med många här!
Nu när vi kommit halvvägs får jag börja köpa saker till bebisen -ska bli så roligt =)

På jobbet är dom mer än förstående och jag får bestämma helt själv vad jag vill göra och inte!

Passar på att njuta för fullt nu!! =)

Gravidhjärna är ett roligt påhitt.

Igår köpte vi ny tvättmaskin.
Inte tal om att läsa nånting innan man installerar utan upp med skiten och i med tvätten. Maskinen låter förjävligt.

Funderar, läser och diskuterar med sambon. Läser manualen att transportbultarna ska bort :banghead:

Nu har jag bråkat med dessa bultar hela morgonen och hoppas maskinen inte låter eller hoppar omkring. Hur korkad får man vara?

Kommer få ränna på mvc minst 2 ggr i veckan framöver med BT-kontroller och urinprov å grejer varje gång.
Har på barnmorskans inrådan sjukskrivit mig själv i en vecka framåt nu och om en vecka har jag läkartid för blodtrycket.
Ska ta det lugnt tycker BM men livet vill annorlunda. Igår kväll t ex var jag ute och letade efter en kompis häst som rivit hagen och gått på äventyr i becksvarta mörkret. :cool:
Vi hittade henne till slut men jag skulle väl inte kalla hästjakt i två timmar att "ta det lugnt och vila". Samtidigt vill jag inte vara den som inte hjälper till när det krisar, tänker tjänster och gentjänster och vill inte bli stående där helt ensam den dag då jag behöver hjälp själv liksom :crazy:

Gravidhjärna är ett roligt påhitt.

Igår köpte vi ny tvättmaskin.
Inte tal om att läsa nånting innan man installerar utan upp med skiten och i med tvätten. Maskinen låter förjävligt.

Funderar, läser och diskuterar med sambon. Läser manualen att transportbultarna ska bort :banghead:

Nu har jag bråkat med dessa bultar hela morgonen och hoppas maskinen inte låter eller hoppar omkring. Hur korkad får man vara?

Gravidhjärna is the shit! Speciellt eftersom den hör hjärnan aldrig verkar ha repat sig efter förra graviditeten :laugh: jag kommer inte ihåg NÅNTING av värde typ men har hur mycket onödig information som helst i huvudet i övrigt :rofl:

Är det dåligt att vara sjuk? Sambon har influensa och jag börjar känna mig riktigt risig jag med.

Sjukdom påverkar inte bebisen. Magsjuka kan påverka bebisen om du blir uttorkad, men influensan tror jag är helt ofarlig :) dock är de tusen gången jobbigare att va sjuk när man är gravid, iaf för mig :p

Mår ganska bra just nu, magen har gjort en spurt och växt massor. Däremot, pratade med en kollega igår som förlorade sin dotter av en infektion orsakad av Gbs (som jag har). Dottern dog i magen 3 dagar efter att de bestämt att hon skulle sättas igång.

Hon fick sedan med de två andra barnen antibiotika från 7e månaden.

När jag pratade med bm så va det inget tal om antibiotika mer än under förlossningen. Blir faktiskt lite orolig :(

Hej på Er!
RUL igår (19+2) o enligt personalen såg allt bra ut..eller hon sa något om att allt hon såg ..såg bra ut (man undrar ju lite vad hon inte såg...). Har ju inte direkt känt av graviditeten än (jo..jag har mage..men ser mer fet ut än gravid) så det var verkligen skönt att veta att det rörde på sig där inne=). Misstänker att jag får mina graviditetskrämpor i andra halvlek istället.

Själv tyckte jag att bilderna från RUL var mer otydliga än vad de var på KUB - men fostret är ju större vilket väl gör det svårare att se "helheten". Dessutom vinkade o sprattlade han (är en han fick jag veta) konstant - så ingen fin bild till albumet;0). Har ni andra börjat titta på barnvagnar än? Jag skulle ju nog behöva en till normal användning..o en till stall. Har ni tips? Det börjar ju kännas att det är på allvar nu=). Lycka till alla!

Liknande trådar

Gravid - 1år Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :) December: 6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka 7/12 -...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
89 028
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar