Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Skulle skära upp lite apelsinklyftor, slutade med att jag städade halva köket i stället, något som började hända under denna graviditet.

Jag orkar inte äta så mycket riktig mat längre. Blir mest hårt bröd med ost, ägghalvor, frukt, och filmjölk. Kan äta gröt till frukost som är varm, hemgjord med en skvätt linfrön i och äppelmos :love:. Jag känner knappt någon matlust alls och blir mätt av väldigt lite.

Det kan väl knappast skada bebis på något sätt att äta så här? Ska träffa bm i morgon och höra. Bebis tar väl så mycket plats där inne att min magsäck är som en ärta :angel:

Same here, äter hälften av det jag gjorde innan. Barnet tar inte skada, den får i sig det den behöver. Alltid mamman som får ta mest stryk ;)

Blodsockret återigen för högt. (Glömde fråga efter värdet.) Ny glukosbelastning på torsdag. :crazy:

Det som varit värst idag är dock den där kniven i ryggen/rumpan som vägrat släppa. Sån smärta drar ju verkligen ner humöret.

Grr! Kom hem i eftermiddags och hämtade sonen hos farmor, han hade fått Alvedon pga lite feber. Vaknade nu vid två och hör att han har värsta krupphostan :banghead:
Skapligt less nu. Är det inte det ena så ska det fan vara det andra! :arghh:

Det här med att ändra på sin dygnsrytm...
Maken började på nytt jobb i måndags och behöver gå upp tre timmar tidigare än förut och även komma i säng mycket tidigare. Att lägga sig tidigare passar mig perfekt, så jag har hakat på hans rutinändringar...men...att vara vaken 4-6 kändes mer ok än att vara vaken 2-3...

Nåja, fick bokat en tid hos kiropraktorn om några timmar. Alltid en fördel att känna sig effektiv när man ändå är vaken...

:crazy: Ni hade ju behövt lite lugn och ro nu.

Känns ju så :( jag och bebis har emigrerat till soffan på nedervåningen och så får vi väl hoppas att det där med amning och antikroppar och allt vad det är, stämmer. För smittade är vi nog redan.
Snacka om att falla på målsnöret för övrigt. Bytte försäkringsbolag på sonen i våras pga sambon ville det. Han hade krupp (falsk eller riktig kommer jag ej ihåg) i december förra året så det blev reservation på försäkringen.
Kunde omprövas efter ett år minst. Å så får han samma nu :meh:

Det är så synd om honom, han ville ligga i stora sängen med oss och lillasyster och kunde inte alls förstå att han faktiskt är sjuk, han blev så himla arg när vi gick.
Slutade med att jag sitter i soffan och grinar och vill bara gå upp och krama honom hårt och länge, men det känns inte som det är någon bra idé :cry:

@Karolajna Men stackars liten, så typiskt att det blev så precis när ni fått komma hem. Förstår att du är upprörd. Hoppas ni får en lite lugnare dag idag.

KL Blev orolig igår och ringde förlossningen vid 20 då bönan bara bökat och sparkat jättesvagt hela dagen. Jag hann grina lite innan och karln lyssnade på magen flera gånger och kunde höra starka och snabba hjärtslag, men oron ville inte släppa iallafall för någon av oss.
BM som vi fick prata med lät lugn när hon fått bockat av att jag inte tillhörde någon riskgrupp så när vi blev beordrade att lägga mig på vänster sida 2 h och hinka i mig socker och sen räkna sparkar så började jag faktiskt lugna ner mig lite.
Jag är inte van att dricka sockrade drycker och är mycket mer sockerkänslig nu som gravid så jag låg och skakade i hela kroppen efter att ha hinkat en ginger beer och pressat tre ostmackor, men oj så glad jag blev efter en halvtimme när de vanliga riktigt hårda sparkarna återvände med bravur. :love:
Trodde aldrig jag skulle uppleva sådana lyckokänslor att få riktigt ont i revbenen och sidan samt molvärkar.

Sista halvtimmen inföll det disco som vi är vana dyker upp efter 18 någon gång, då slutade jag räkna när jag kom över 100 separata sparkar, slag och bök. Jag tror inte någon av oss har somnat så avslappnade någon gång innan, snacka om att spänningen släppte!
När vi ringde tillbaka så lät den nya barnmorskan väldigt nöjd och önskade oss en lugn natt.

Väcktes vid 5 av pulserande molvärkar som avtog när jag klev upp. Tror jag haft små värkar i sömnen också, då jag drömde att karln sa till när en värk skulle starta och jag undrade hur han visste utan CTG men han hade så rätt så och där låg jag och hade värkar på beställning.

Känns ju så :( jag och bebis har emigrerat till soffan på nedervåningen och så får vi väl hoppas att det där med amning och antikroppar och allt vad det är, stämmer. För smittade är vi nog redan.
Snacka om att falla på målsnöret för övrigt. Bytte försäkringsbolag på sonen i våras pga sambon ville det. Han hade krupp (falsk eller riktig kommer jag ej ihåg) i december förra året så det blev reservation på försäkringen.
Kunde omprövas efter ett år minst. Å så får han samma nu :meh:

Det är så synd om honom, han ville ligga i stora sängen med oss och lillasyster och kunde inte alls förstå att han faktiskt är sjuk, han blev så himla arg när vi gick.
Slutade med att jag sitter i soffan och grinar och vill bara gå upp och krama honom hårt och länge, men det känns inte som det är någon bra idé

Riktig krupp är difteri sa det tror jag inte han hade. Falsk krupp är i sig själv ingen smittsam sjukdom, det är ju däremot förkylningen som orsakar den. Falsk krupp beror pa att det svullnar i halsen och blir värst när barnet ligger ner, kommer ofta ngr timmar efter barnet har somnat. Ett barn som en gang haft det drabbas ofta igen, min dotter far det i varierande grad varje gang hon är förkyld. Bäst hjälper att ta upp barnet och ga ut/sta vid ett fönster, den kalla, fuktiga luften gör att svullnaden minskar.

@Karolajna sonen här hemma har också falsk krupp, kommer alltid första natten när han blir sjuk och det är så jobbigt att lyssna på (mammahjärtat går i tusen bitar).

Har ni vett vc om något som vidgar? Så att slemhinnornas svullnad lägger sig? ❤️

Kl!

Har så fruktansvärt mycket sammandragningar, förmodligen triggade av foglossningarna som gör ont! Lämnade urinprov idag på morgonen hos Mvc men de va så blankt det kunde vara. Ibland önskar jag nästan att jag hade uvi istället så man kunde göra något åt det. Vill helst att bebisen stannar till v 38+0 iaf :(

Har varit i kontakt med HC så sambon och sonen ska dit nu halv två och jag ska passa på att ta en promenad när dom är iväg.
Han är pigg men har feber trots Alvedon och hostar inte så mkt men dom bokade ändå in en läkartid för att lyssna.

Imorse ringde min mamma och meddelade att hon har ett förstadie till bröstcancer och ska operera sig på torsdag nästa vecka. Hon tar bort hela bröstet så slipper hon fler åtgärder enligt läkaren. Men hon meddelade även att min moster OCKSÅ har nån form av bröstcancer och ska OCKSÅ operera sig på torsdag nästa vecka, men hon ska ta bort en bit av bröstet bara, och istället genomgå cellgiftsbehandling...

Ena brorsan har utmattningssyndrom och blev helt förstörd av beskedet, jag och andra brorsan tog det mer med ro men det känns inget bra att ha lillebror ute jobbande med ångest kan jag säga.

Alltså fy fan vilken jävla dag det här blev :crazy:

Då får jag kontra med lite bra saker istället. 32+3 idag och var inne på TUL. Allt bra med bebisen, dock lite stor (nästan 30 % plus nu), men eftersom jag inte har tecken på diabetes så anser de att det är som det skall vara. Känner fortfarande inte av några sparkar (moderkaka i framkant), illamående eller foglossning, sover bra - känner mig bara lite mer otymplig...och lite tröttare än vanligt. Fortfarande förvånansvärt rörlig. Ger sig hur de sista veckorna blir. Läkarbesök som uppföljning på TUL om en vecka o nytt UL om 4 v. (O kontroller hos BM såklart). Lycka till alla!

Har varit i kontakt med HC så sambon och sonen ska dit nu halv två och jag ska passa på att ta en promenad när dom är iväg.
Han är pigg men har feber trots Alvedon och hostar inte så mkt men dom bokade ändå in en läkartid för att lyssna.

Imorse ringde min mamma och meddelade att hon har ett förstadie till bröstcancer och ska operera sig på torsdag nästa vecka. Hon tar bort hela bröstet så slipper hon fler åtgärder enligt läkaren. Men hon meddelade även att min moster OCKSÅ har nån form av bröstcancer och ska OCKSÅ operera sig på torsdag nästa vecka, men hon ska ta bort en bit av bröstet bara, och istället genomgå cellgiftsbehandling...

Ena brorsan har utmattningssyndrom och blev helt förstörd av beskedet, jag och andra brorsan tog det mer med ro men det känns inget bra att ha lillebror ute jobbande med ångest kan jag säga.

Vet inte riktigt vad man ska skriva så jag gör såhär:
:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart

Fasen vilken tuff hemkomst för er:heart Hade väl för tusan räckt med att återhämta sej efter förlossningen.. Stor kram till er:heart

❤️❤️

Då får jag kontra med lite bra saker istället. 32+3 idag och var inne på TUL. Allt bra med bebisen, dock lite stor (nästan 30 % plus nu), men eftersom jag inte har tecken på diabetes så anser de att det är som det skall vara. Känner fortfarande inte av några sparkar (moderkaka i framkant), illamående eller foglossning, sover bra - känner mig bara lite mer otymplig...och lite tröttare än vanligt. Fortfarande förvånansvärt rörlig. Ger sig hur de sista veckorna blir. Läkarbesök som uppföljning på TUL om en vecka o nytt UL om 4 v. (O kontroller hos BM såklart). Lycka till alla!

Är 30% mycket? Vad motsvarar det i gram? :) *nyfiken*

Men har du bf 20 januari, borde du inte vara i v 32+4 då? :) jag har bf 16 och är i v 33+1 nämligen men kanske har olika appar?

Men alltså kram till er alla! Vilket fruktansvärt dygn ni haft. Vet inte ens vem jag ska svara på först och vad jag ska säga. :(

Hoppas allt blir bättre för er! <3

Ja vi var hos bm idag igen då. Fick byta tid då sambon gärna ville vara med. Det är svårt att få det att passa ihop med hans tider men det gick. Hon gick igenom hur en förlossning går till med min sambo som behövde lugnas lite och att en förlossning inte är ett prov på hur duktiga vi är och att personalen ska hjälpa oss och vårat barn. Min sambo drog en djup suck i bilen på väg hem sen, det var som att all stress bara rann av honom. Nu sover han igen :angel:

Kiddot är fortfarande ruckbar men bm trodde att en fixering inte är långt borta.

Har gått upp ytterligare 1kg. Blodtrycket fortfarande bra.

Vill ha min bebis nu!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 872
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar