Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Det är så jag känner också. Jag gör ju det här för oss och våran skull. Jag kommer aldrig få min kropp tillbaka på ett sätt den var innan. Därför känner jag att jag kan prioritera mitt mående, med sömn/inte stressa/osv, mer än vad jag bryr mig om andras bekymmer. Just nu, det är ju inte för alltid liksom.

Men tack för stöd, att ni är så förstående och för ni alltid orkar med allt gnäll. :heart

Du SKA fokusera på ditt mående och din kropp/hälsa. Det är en bebis du bär, ett liv, någon som är beroende av dig till 100% just nu.

Men man vill ju fortfarande vara den pigga och energifyllda person man normalt är men just nu går det inte alla gånger. Man måste få gnälla, ligga hela dagen på soffan och gråta över småsaker.

Det man får efter 9 månader är värt varenda sekund men under tiden får man faktiskt må skit.

Gruppen är till för alla oavsett om man mår toppen eller skit. ❤️

Barnet "ska" få sämre syresättning om man ligger på rygg eller på höger sida! Men ja, vettetusan! Dock är höger sida min favoritsida men bäbisen blir arg o bonkar så får för det mesta ligga på vänster ändå haha!

Öhm...ok. Då vet jag.

Hade det varit nån riktig fara så tror jag faktiskt att BM hade informerat om det. Så jag fortsätter som hittills.

För övrigt saknar jag att kunna ligga på mage.

Hittade tillslut studien: http://www.bmj.com/content/342/bmj.d3403
Har bara hunnit skumma igenom vad de har skrivit. De har dragit på väldigt stora växlar och tolkat starkt med väldigt lite information. Enligt deras enkätstudie så är det en reducerad risk för PSD i livmodern att somna på din vänstra sida jämfört med alla andra sovpositioner samt genomsnittet på sista natten av graviditeten.
Jag gillar inte hur de har tagit fram underlaget samt den enorma mängd andra faktorer de säger sig ha räknat bort vilket faktiskt inte går att bara räkna bort hipp som happ. Väldigt klassiskt enkätstudie som används på fel sätt för att det är enkelt. Även slutsatsen de har dragit är lite för Expressen för min smak vilket brukar tyda på att den tyst petas hål på av flera större studier senare.

Jag avskyr "studier" som skrämmer folk som inte ens är "korrekt" gjorda.

Jag med, blir så arg på sånt. De brukar vara så svåra att döda också efter att de oftast visas vara helt uppåt väggar, ryktet lever ofta vidare länge.

Och jag saknar också att ligga på mage. Det blir det och rödvin som jag kommer njuta av mest när bebis väl är ute.

Ligga på mage vill jag också göra men bröna är för onda för sånt :wtf:

Tack för era svar! Min väninna är sjuksköterska så därav kändes det svårt att få ur huvudet... Och bäbis bökar också när jag är på h sida, det gjorde storebror med i magen. vissa gånger kändes det som han försökte krypa under revbenen till ryggen :eek: sååå obehagligt.

Och @Chardonnay jösses!!! att ens yttra sig så!
Blev så stum när jag skulle till sjukgymnasten och hon hälsade med "hej tjockis! så får man säga när man vet någon är gravid" Eh, jaså? får man?
Varför håller kvinnor på så? Blir så trött...
Samma som att jag aldrig fattade grejen när Gabriel var bäbis och ledsen och svärmor och min mans mormor kommentarede med "är hon dum mot dig? nyper hon dig?"

Vad kommer det av?

Avundsjuk på er som närmar er. Vill ha bäbis nu :heart

Huden på mina händer gillar inte att jag diskar i vanliga fall...och det har blivit värre under graviditeten... :(
Köpte diskhandskar igår. Hoppas det hjälper.

Sen vill jag gnälla på min kropp.
Tyckte ju att foglossningarna blivit mycket bättre...men tji fick jag. Nu låser sig höger höft/rumpa när jag diskar, sorterar kläder eller småplockar här hemma. Sopa stallgången lär ju inte heller bli så kul. Och jag klarar numera bara av korta promenader 5-15 minuter, oavsett tempo. Och alla rekommenderar mig att hålla igång. Hur fan ska jag lyckas med det?!?

Och så glömde jag samla morgonurin för odling. :banghead:

Ligga på mage vill jag också göra men bröna är för onda för sånt :wtf:
Ajajaj din stackare! Glömde helt bort att brösten säkert kommer ömma som f*n. :meh: Får rösta fram att vi kanske skär ut några hål i madrassen som vi sen syr tillbaka när mjölkbägarna lugnat ner sig lite. :up:

@Pilo @Chardonnay @Karolajna O_o:banghead::rage::wtf:
Vad är det för fel på folk?! Håller med @malumbub och @*Gotlandsrusset*, tråden är minst lika viktig för gnäll som för glädjepip.

Bönan har förresten ändrat rörelsemönster igen, sen i förrgår. Är ganska lugn med nån spark då och då bara hela förmiddagen och nästan hela eftermiddagen för att sen rocka loss på kvällen natten. Känns dock bra att jag nästan alltid får en buff om jag stryker handen i några cirklar på magen. :love: Karln har också kunnat börja lägga näsan till sidan för att få sig en liten spark nästan varje gång. :heart

Sen vill jag gnälla på min kropp.
Tyckte ju att foglossningarna blivit mycket bättre...men tji fick jag. Nu låser sig höger höft/rumpa när jag diskar, sorterar kläder eller småplockar här hemma. Sopa stallgången lär ju inte heller bli så kul. Och jag klarar numera bara av korta promenader 5-15 minuter, oavsett tempo. Och alla rekommenderar mig att hålla igång. Hur fan ska jag lyckas med det?!?

Och så glömde jag samla morgonurin för odling. :banghead:

Har man rejäl foglossning så kan du skada mer än du gör nytta genom att hålla igång. Lyssna på kroppen och ta fram chefen i dig, delegera med andra ord istället det som ska göras ❤️ ;)

Jag går snart så långt som till att säga att jag avskyr min kropp just nu. Varenda litet steg skär som knivar i ljumskar och underliv. Den som säger åt mig att röra på mig så blir det bättre åker på en snyting (dock bara i min fantasi då jag inte skulle hinna ikapp och slå någon på riktigt :rofl:)

Ajajaj din stackare! Glömde helt bort att brösten säkert kommer ömma som f*n. :meh: Får rösta fram att vi kanske skär ut några hål i madrassen som vi sen syr tillbaka när mjölkbägarna lugnat ner sig lite. :up:

@Pilo @Chardonnay @Karolajna O_o:banghead::rage::wtf:
Vad är det för fel på folk?! Håller med @malumbub och @*Gotlandsrusset*, tråden är minst lika viktig för gnäll som för glädjepip.

Bönan har förresten ändrat rörelsemönster igen, sen i förrgår. Är ganska lugn med nån spark då och då bara hela förmiddagen och nästan hela eftermiddagen för att sen rocka loss på kvällen natten. Känns dock bra att jag nästan alltid får en buff om jag stryker handen i några cirklar på magen. :love: Karln har också kunnat börja lägga näsan till sidan för att få sig en liten spark nästan varje gång. :heart

Det är så mysigt med alla rörelser, lillan har också ändrat mönster så jag riskerar långa nätter om det håller i sig efter förlossning. Här är det nämligen också highlife på kvällen (mellan 19-22).

Tack för era svar! Min väninna är sjuksköterska så därav kändes det svårt att få ur huvudet... Och bäbis bökar också när jag är på h sida, det gjorde storebror med i magen. vissa gånger kändes det som han försökte krypa under revbenen till ryggen :eek: sååå obehagligt.

Och @Karolajna (taggade feeel,gravidhjärna?) jösses!!! att ens yttra sig så!
Blev så stum när jag skulle till sjukgymnasten och hon hälsade med "hej tjockis! så får man säga när man vet någon är gravid" Eh, jaså? får man?
Varför håller kvinnor på så? Blir så trött...
Samma som att jag aldrig fattade grejen när Gabriel var bäbis och ledsen och svärmor och min mans mormor kommentarede med "är hon dum mot dig? nyper hon dig?"

Vad kommer det av?

Avundsjuk på er som närmar er. Vill ha bäbis nu :heart

@Chardonnay tänk sicken reaktion du hade fått om du hade varit som jag.

Jag har gått från pigg, framåt, arbetande människa till en sovande stock som åker skytteltrafik mellan hemmet, vc och sjukhuset. Och jag går in i v 16 på torsdag. Hade min sambo klagat på det hade han fått sig en snyting och sen hade han kunnat flytta hem till sin mamma till bebis är ute.

Vissa saker kan vi inte ändra på i vår "situation", och våra respektive är ju faktiskt delvis ansvariga för det.

Kontroll hos bm idag. Allt såg fint ut, babyn sov så låga hjärtljud. Inbokad för överburenhetskontroll på måndag... (Kan man tacka nej till hinnsvepning som ingår och de kommer åt, låter läskigt)

Kontroll hos bm idag. Allt såg fint ut, babyn sov så låga hjärtljud. Inbokad för överburenhetskontroll på måndag... (Kan man tacka nej till hinnsvepning som ingår och de kommer åt, låter läskigt)
Vad är hinnsvepning?

Kl

Alla andra. Tack för er förståelse. Jag ska prata med sambon ikväll igen tror jag nu när gårdagens bråkstorm har lagt sig. Jag fattar ju att det inte är lätt att ha ett hormonstint monster bredvid sig men han måste nog lära sig att inte ta allt så personligt.

Det enda hinnsvepningen gjorde på mig var att jag fick sjukt ont i både magen och underliv. Och inte fan tittade barnet ut förrän fem dagar efter det.

Besök hos BM idag, allt var bra. Trots att jag inte trodde annat så är det skönt att höra hjärtljuden :) Från och med nu så blir det besök varannan vecka, enligt deras rutiner.
Vi pratade ganska mycket om att jag känner mig isolerad i hemmet pga bäckensmärtan, och att jag känner oro för att jag ska börja må psykiskt dåligt pga det.

Appropå hormoner så har jag sista tiden börjat känna typ separationsångest främst när sambon är på/ska till jobbet. Saknar även bonusbarnen extremt mycket mellan varven, speciellt om de är hos sin mamma några extra dagar. Mycket ovana känslor.

Skulle skära upp lite apelsinklyftor, slutade med att jag städade halva köket i stället, något som började hända under denna graviditet.

Jag orkar inte äta så mycket riktig mat längre. Blir mest hårt bröd med ost, ägghalvor, frukt, och filmjölk. Kan äta gröt till frukost som är varm, hemgjord med en skvätt linfrön i och äppelmos :love:. Jag känner knappt någon matlust alls och blir mätt av väldigt lite.

Det kan väl knappast skada bebis på något sätt att äta så här? Ska träffa bm i morgon och höra. Bebis tar väl så mycket plats där inne att min magsäck är som en ärta :angel:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 872
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar