YaHilweh
Trådstartare
Är det genomförbart om man har en liten bebis att ta hand om med? Eller måste man vara på ständig vakt?
Funderar på att köpa boken men kan inte ägna all tid på dagen till detta. Så då är det kanske meningslöst. Sen går han inte ens på pottan än.. Sätter jag honom där när jag ser att han behöver bajsa så börjar han skrika och gråta och håller emot. Sen bajsar han i blöjan senare istället eller så blir det en jobbig natt pga att han behöver bajsa men inte kan då han är för trött.
Funderar på att skaffa en sån där potta som ser ut som en toalett och spelar musik när barnet kissar och bajsar kanske underlättar. För vi måste få iordning på detta snart då bajsblöjor börjar bli ett större projekt med en snart två-åring. Ibland slutar det med duschen..
För oss funkar det toppen. Mitt tips är att läs boken först och begrunda deras tänk.
Första dagarna är det ett jäkla passande. Men det släpper fort. Vi passade på att ta det nu innan lillasyster kommer.
Hon säger fortfarande inte alltid till, men kissar och bajsar 19/20 på toaletten. Vi kör med Ikeas toaring då hon totalvägrar potta, har vart mycket lättare med den. Ibland när vi vet att bajs är på g, hon är än så länge som en klocka. Alltid inom samma tidsram, 1 gång/dag. Då har hon fått sitta med paddan en stund, för att då kopplar hon av och sitter kvar. Annars läser vi allt möjligt, just nu läser vi en bok om alfabetet och sjunger alfabetet.
Vet att många använder en potette (tror jag den heter) den kan användas både som toaring och potta.
Men det viktiga för oss har vart att när vi bestämde att nu kör vi, då kommer inte blöjan tillbaks dagtid. Olyckor kommer och går. Första dagarna är det mycket passande, för oss släppte det ga ska fort och nu portar vi fortfarande på rutin om vi märker att det var länge sedan. Vi har som mål just nu att ungefär var 3e timme, antingen kommer hon själv eller så frågar vi och då vill hon kissa.