Vinterföräldrar 2015-2016 #4

God fortsättning allesammans! Hopps att ni haft en riktigt bra jul!:)

Jag jobbar hela julhelgen och är inne på sista passet nu. Hann fira lite jul med sonen och sambons familj igår men sonen visade inga tecken på att tycka att julen är något särskilt än:p

Nu syns nästa tand under tandköttet och det är kinkigt värre och knöliga nätter.

Igår kunde jag ge sambon världens bästa julklapp! Det verkar som att lillkorven ska få syskon till sommaren :D:heart Sambon blev helt tagen och det blev många tårar av lycka:love: Han reagerade bra mycket mer nu än när jag berättade att jag var gravid med sonen, antar att han var mer i chock då och blev nervös. Nu vet han vad för underbart som väntar!

(Och om det är någon jag känner som läser detta så kan ni ju vara lite diskreta med det tills vi själva känner för att berätta för vänner och familj)

Kliar merinoull? Vi fick massor med bra julklappar till sonen men saknar ett underställ och lite annat och tänkte passa på att beställa nu på rean och allt :)
Har läst mycket om att man ska ha ull närmast huden (när det är riktigt kallt), sedan säger andra att ull kliar så mycket så de skulle aldrig ha ull underst utan först vanliga kläder och sedan ull, men då funkar ju inte underställ. Så vad gör man? :confused: Underställ i polyester?

Kliar merinoull? Vi fick massor med bra julklappar till sonen men saknar ett underställ och lite annat och tänkte passa på att beställa nu på rean och allt :)
Har läst mycket om att man ska ha ull närmast huden (när det är riktigt kallt), sedan säger andra att ull kliar så mycket så de skulle aldrig ha ull underst utan först vanliga kläder och sedan ull, men då funkar ju inte underställ. Så vad gör man? :confused: Underställ i polyester?

Är man väldigt känslig kan nog plagg i merinoull klia, men generellt sett ska det inte göra det.

Vi har ett underställ i ull från PoP till avkomman och om det kliar döljer hon det väldigt väl.

Är man väldigt känslig kan nog plagg i merinoull klia, men generellt sett ska det inte göra det.

Vi har ett underställ i ull från PoP till avkomman och om det kliar döljer hon det väldigt väl.

Ok, det jag kikat på är från Nordbjörn och det verkar ju inte vara skitkvalité men sonen kan ju inte direkt säga till om det kliar så jag velar lite :p

Ok, det jag kikat på är från Nordbjörn och det verkar ju inte vara skitkvalité men sonen kan ju inte direkt säga till om det kliar så jag velar lite :p

Man märker väl förhoppningsvis om barnet är obekvämt. Annars får man väl stoppa grejerna innanför sin egen tröja en stund och känna efter. :D

God jul så här lite i efterhand. Vi har vart hos svärmor 23-24-25 sambon jobbade natt/kväll igår och jag sov hemma själv, Havanna är kvar hos farmor då jag börjar jobba 14.00 idag och sambon var hemma vid sju (han slutade egentligen 01:00)

Det har vart fullt liv hela helgen, i fredags ville inte riktigt lill-tjejen somna utan vaknade säkert 20 gånger, men mycket folk, massa ljud och allt. Det var alltså inte så konstigt. Annars har hon sovit bra. Det roligaste var en lime som hon rullade mellan sig och farfar. Äntligen accepterar hon alla, inga som helst problem med någon i familjen (så länge de inte har mössa på sig).

Nu har jag fyndat lite dagiskläder på nätrean :p

10 nätter/dygn utan amning. Sov på soffan de första 4, gick utmärkt för sambon att ta nätterna själv och efter det har sonen inte gjort några försök att amma alls. Väldigt smärtfritt när vi väl tog tag i det.
Kan söva honom själv, han vaknar flera gånger under natten fortfarande men det räcker att peta in nappen så somnar han om.

Jag får rätta mig, det blir inte syskon till sommaren. Kändes lite snörpligt att jag fick skrivit det här för att ett halvt dygn senare vakna och upptäcka att jag blöder. Men då hade jag inte haft några graviditetssymptom på en vecka och de andra gångerna jag varit gravid har jag kunnat kryssa för i princip vartenda symtom så jag borde kanske lyssnat på den där känslan av att det var lite för bra för att vara sant. Men jag hade ju bestämt mig för att jag kunde det där med att vara gravid och vara lite chill och ta det som det kom :grin:

Jaja, vi mår bra! Det blir så tydligt i såna här stunder hur bra vår relation är och det gör mig så glad och stolt:heart Det är tråkigt, det kan man inte förneka, men vi har helt uppenbart lätt för att bli gravida så jag känner ingen stress eller panik. Bara bra att kroppen sköter sig som den ska:up:

Annars har lillkorven fått fram sin femte tand och två tänder skymtar under ytan. Dessutom har kallelsen till tandläkaren kommit:pHur har ni andra gjort med ettårskalas? Det börjar ju dra ihop sig. Vi bor fortfarande trångt så jag funderar på om vi ska ha öppet hus några timmar mitt på dagen. Sen är frågan om det bara ska familj eller vänner också. Sambon resonerar alltid som att folk tycker det är tråkigt/jobbigt att gå på sånt och vill därför inte bjuda vänner för att de inte ska känna sig tvingade:confused: jag tänker alltid att man går på det man vill gå på. Vill man inte så tackar man nej, men så kan jag vara den obekväma sanningen personifierad, aka elefanten i rummet:p:o

Jag får rätta mig, det blir inte syskon till sommaren. Kändes lite snörpligt att jag fick skrivit det här för att ett halvt dygn senare vakna och upptäcka att jag blöder. Men då hade jag inte haft några graviditetssymptom på en vecka och de andra gångerna jag varit gravid har jag kunnat kryssa för i princip vartenda symtom så jag borde kanske lyssnat på den där känslan av att det var lite för bra för att vara sant. Men jag hade ju bestämt mig för att jag kunde det där med att vara gravid och vara lite chill och ta det som det kom :grin:

Jaja, vi mår bra! Det blir så tydligt i såna här stunder hur bra vår relation är och det gör mig så glad och stolt:heart Det är tråkigt, det kan man inte förneka, men vi har helt uppenbart lätt för att bli gravida så jag känner ingen stress eller panik. Bara bra att kroppen sköter sig som den ska:up:

Annars har lillkorven fått fram sin femte tand och två tänder skymtar under ytan. Dessutom har kallelsen till tandläkaren kommit:pHur har ni andra gjort med ettårskalas? Det börjar ju dra ihop sig. Vi bor fortfarande trångt så jag funderar på om vi ska ha öppet hus några timmar mitt på dagen. Sen är frågan om det bara ska familj eller vänner också. Sambon resonerar alltid som att folk tycker det är tråkigt/jobbigt att gå på sånt och vill därför inte bjuda vänner för att de inte ska känna sig tvingade:confused: jag tänker alltid att man går på det man vill gå på. Vill man inte så tackar man nej, men så kan jag vara den obekväma sanningen personifierad, aka elefanten i rummet:p:o

Vad tråkigt :(
En månad kvar, men vi tänkte ha ettårskalas med de närmaste. Resonerar mer som dig än din sambo.

Vi har inlett året med att sova i egen säng :o han vaknade vid 12slaget på nyårsafton och var uppe med oss ett tag så när vi sen skulle sova slocknade han totalt, så vi testade att lyfta över honom i spjälsängen på vinst och förlust (var väl 7 mån sen det gick...) han sov där hela natten och den efter det också. Somnar i vår säng så lyfter jag över honom när jag går och lägger mig, nu har han precis somnat i sin egen säng inatt också. Vaknar för att få nappen inpetad bara men somnar om direkt.

Januari är här och med det ett lugnare arbetsschema för min del så jag hoppas det ska kännas lite lättare att jobba framöver.

Vi har inlett året med att sova i egen säng :o han vaknade vid 12slaget på nyårsafton och var uppe med oss ett tag så när vi sen skulle sova slocknade han totalt, så vi testade att lyfta över honom i spjälsängen på vinst och förlust (var väl 7 mån sen det gick...) han sov där hela natten och den efter det också. Somnar i vår säng så lyfter jag över honom när jag går och lägger mig, nu har han precis somnat i sin egen säng inatt också. Vaknar för att få nappen inpetad bara men somnar om direkt.

Januari är här och med det ett lugnare arbetsschema för min del så jag hoppas det ska kännas lite lättare att jobba framöver.
Skönt med lite plats i sängen :up:
Jag tygker att det är väldigt mysigt att sova tillsammans men sömnkvaliten blir avsevärt mycket bättre när han ligger i sin egna säng. Så vi kör en kompromiss; han får flytta över till oss när han vaknar vid 2-3 tiden. :laugh:
(Det är också det minst energikrävande sättet att få honom att somna om på.)

Jag är lite avis på er som faktiskt kan sova med barnen i sängen. Den lilla vildningen som vi har går inte att sova med, hon utnyttjar vart hörn av sängen när hon sover. Hon lixom krälar runt med ansiktet i madrassen (det ser ganska roligt ut).

Idag är det dags för 1års kollen (sådär nästan 1månad senare). Jag sitter på jobbet och är otroligt nervös över hur sambon ska axla det. Jag är helt säker på att han kommer göra det galant och jag klarar ändå inte av att närvara vid vaccination.

Vi hade öppet hus. Det slutade med att alla kom samtidigt.....:p

Haha, satt ni och väntade och så boooom bara eller? :p

Typ :p fast vi satt inte och väntade för vi hade hamnat lite efter i planeringen så när jag ställde fram maten så kom första gästerna sen droppade de in allihopa inom en timme så helt plötsligt så hade vi gäster där hälften åt mat och hälften hade kommit till kaffet! :D

Typ :p fast vi satt inte och väntade för vi hade hamnat lite efter i planeringen så när jag ställde fram maten så kom första gästerna sen droppade de in allihopa inom en timme så helt plötsligt så hade vi gäster där hälften åt mat och hälften hade kommit till kaffet! :D
Ja det är lite så jag är rädd att det ska bli, att folk tänker att det är bäst att vänta nägon timme så att de inte kommer i ruschen men att det istället blir så att alla kommer samtidigt.
Hade ni avsatt hela dagen för öppet hus eller bara några timmar?:)

Ja det är lite så jag är rädd att det ska bli, att folk tänker att det är bäst att vänta nägon timme så att de inte kommer i ruschen men att det istället blir så att alla kommer samtidigt.
Hade ni avsatt hela dagen för öppet hus eller bara några timmar?:)

Vi hade satt 13-18 så de hade ju ett par timmar på sig att sprida ut sig ;)

Nu kommer jag in lite sent i diskussionen om kalas, men vi bor också trångt. Vi "hyrde" in oss hos morföräldrarna, fixade all mat och dryck själva, var där dagen innan och fixade med dukning och löste disken samt lät dem få så mycket rester (middagsmat) de ville ha. Allt för att det skulle bli så lätt som möjligt för dem.

Vi hoppas och önskar att vi kan fira nästa födelsedag i hus, men som marknaden ser ut här nu får vi nog vara tacksamma om vi hittar ett hus vi vill ha och har råd med överhuvudtaget. Ever.

Vi bor förvisso i hus, men ändå trångt (letar större till ett framtida syskon). Men vi tryckta in 12 personer, plus vår lilla familj, 2 katter och 2 hundar i vårt lilla hus. (katterna och den ena hunden är vår)

Middag, kaffe och tårta, alla kom samtidigt. Vi planerade det så, då sambons familj är en familj som bryr som bryr sig om födelsedagar. I min familj slutade vi med det när vi fyllde 16 :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 186
Senast: Rie
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 868
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar