Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kokte du det eller bara mosade? Provade Sempers Havregröt igår och det gick ner lite grand. Idag gick det inte att äta
Det kan inte bara vara min unge som flexar stämbanden? Barn kan omöjligt ha så känslig hörsel, en annan får ju tinnitus från rummet intill. Verkar kunna skrikas av både ilska, glädje och tristess dessutom
Har haft lite trassel med sömnen ett par nätter. Han vaknar och storgråter och är okontaktbar, man får plocka upp och småprata med och vagga så lugnar han sig och somnar om. Mardrömmar kanske? Han vill helst inte sova alls nu, särskilt inte på dagarna. Man kan gå miste om något. Då blir det väl mycket intryck också när han knoppar in för natten?
Jag har också fixat lite "matlådor" åt lillan i veckan. Den mat jag gjort åt oss passar som barnmat med lite modifieringar så nu ligger det isbitar av kyckling, dillsås, päronpuré samt morotspuré i frysen. Ska koka ihop äpplen också tänkte jag. Gillar verkligen mina chokladpralinformar nu. Mjuk och tunn silikon som gör att det är lätt att trycka ut bitarna när de frystJag kokte sedan mixade med mixerstav
Har även gjort lite på mango och på blåbär.
Samt morot och potatis.
Gjort på samma sätt hela tiden. Kokat, sedan mixat. Bönan gillar det skarpt, morot är en favorit. Köpte banangröt men den ratade hon, sedan läste jag innehållsförteckningen och kom fram till att jag gör det själv istället Varför peta i gluten i en risgröt?
Åh vad kul! Dansa påLämnade mini hos sin farmor för en timme sedan, nu ska vinet flöda och jag ska ut och dansa. Märklig känsla måste jag säga. Det blir hans första övernattning borta men än så länge känner jag mig lugn
Det är nig för att introducera gluten.Jag kokte sedan mixade med mixerstav
Har även gjort lite på mango och på blåbär.
Samt morot och potatis.
Gjort på samma sätt hela tiden. Kokat, sedan mixat. Bönan gillar det skarpt, morot är en favorit. Köpte banangröt men den ratade hon, sedan läste jag innehållsförteckningen och kom fram till att jag gör det själv istället Varför peta i gluten i en risgröt?
Jag har också fixat lite "matlådor" åt lillan i veckan. Den mat jag gjort åt oss passar som barnmat med lite modifieringar så nu ligger det isbitar av kyckling, dillsås, päronpuré samt morotspuré i frysen. Ska koka ihop äpplen också tänkte jag. Gillar verkligen mina chokladpralinformar nu. Mjuk och tunn silikon som gör att det är lätt att trycka ut bitarna när de fryst
Det är nig för att introducera gluten.
Tänk på att köpt gröt är järnberikad, gör man egen behöver man tillsätta det.
Sånt där har jag verkligen noll koll på, vill du förklara vad som kan hända om man introducerar gluten för tidigt?Jag vill inte introducera min 4 månaders bebis för gluten än. Kommer vänta tills hon är MINST halvåret. Jag är ett levande exempel på diagnos när gluten introducerades för fort och för mycket. Jag fick min diagnos när jag var 8 månader. Så tänker dra ut på det lite till och låta hennes kropp utvecklas lite mer först.
sarna först
Sånt där har jag verkligen noll koll på, vill du förklara vad som kan hända om man introducerar gluten för tidigt?
Tack! Nu fick jag googlat på en, för mig, ny sjukdom också.Nu ska jag först tillägga att detta är min åsikt efter att jag själv fått diagnosen.
Men på sent 80tal var det populärt att börja med fibervälling på en gång. Jag introducerades gluten för mycket och för fort och fick på grund av det celiaki. Min kropp chockades för tidigt med gluten. detta gäller verkligen inte alla, men då vi har det i familjen (alltså i vår lilla familj) så känner jag att det är dumt att vräka på gluten direkt, speciellt då hon inte ens fick något genom bröstmjölken medan jag ammade.
Tack! Nu fick jag googlat på en, för mig, ny sjukdom också.
Jag är helt med på din linje! Har faktiskt även tänkt tanken att det rent spontant känns väldigt tidigt med "mat" vid 4 månaders ålder. Men jag antar att det är såna pytteklickar att det mest är för att vänja sig.
Min klump är matglad och det har märkts från första stund först var det ju amning minst varannan timme och nu är det bästa som finns att titta på när jag äter! Och det är ju ganska tacksamt för då får man ju äta lunch även när han är vakenHär har vi inte börjat nånting med några smakprov. Edvin har inte visat nåt intresse alls och jag tänker vänta tills han själv tar initiativ till det. Typ är intresserad när vi äter. Hade gärna haft en bok med tips och råd hur man kan börja. Hur man gör egna puréer och liknande och senare även mer riktig mat. Boktips?