Från fyra månader rekommenderas typ en tesked mat så ingen stress alls. Att man vill införa gluten vid 6 månader är för att senaste forskningen visar att införa gluten medans man ammar minskar risken för allergi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är inte heller redo . Köpte biljetterna medan jag var gravid och kaxig. Men konserten är på cykelavstånd hemifrån (ca 15 min) och sambon får skicka mms hela tiden så jag borde överleva!
Här har vi inte börjat nånting med några smakprov. Edvin har inte visat nåt intresse alls och jag tänker vänta tills han själv tar initiativ till det. Typ är intresserad när vi äter. Hade gärna haft en bok med tips och råd hur man kan börja. Hur man gör egna puréer och liknande och senare även mer riktig mat. Boktips?
Jag har en jättebra bok. Tagga mig imorgon och påminn om du vill veta vad den heter
Från fyra månader rekommenderas typ en tesked mat så ingen stress alls. Att man vill införa gluten vid 6 månader är för att senaste forskningen visar att införa gluten medans man ammar minskar risken för allergi.
Vår dietist sa att den absolut senaste forskningen tyvärr visat att amningen inte har den skyddande effekt som man tidogare trott. Men hon menade på att det kan komma att ändra sig igen. Men senaste är alltså att det inte ger ngt skydd.Från fyra månader rekommenderas typ en tesked mat så ingen stress alls. Att man vill införa gluten vid 6 månader är för att senaste forskningen visar att införa gluten medans man ammar minskar risken för allergi.
De klassiska Mos-böckerna har jag tänkt införskaffa. De heter Första resp Andra mosboken. Hur bra de sen är vet jag inte än eftersom de står på önskelistan.Taggad!
De klassiska Mos-böckerna har jag tänkt införskaffa. De heter Första resp Andra mosboken. Hur bra de sen är vet jag inte än eftersom de står på önskelistan.
Knepigt med babyskyddet, men hur lyckas han luta sig framåt med bälte på?Börjar bli rörligt här. Vänder sig från rygg till mage hela tiden och försöker hanka sig framåt mot närmsta skallra eller bitring. Sitta i babyskyddet går inte, han gör som en sit up och sitter framåtlutad, det känns inte så bra eftersom huvudet inte är helt stadigt och det är en del potthål längs vägen. Samma i babysittern, tillbakalutad är trist, antar att han vill sitta mer på riktigt? Smakportioner har vi inte börjat med än. Eller ett par gånger i veckan kan han få slicka något barnvänligt ur vår mat från fingret.
Knepigt med babyskyddet, men hur lyckas han luta sig framåt med bälte på?
Oj vad skönt! Hur gammal är Adrian?Som ni vet har jag ju haft lite problem med Adrians sömn på natten. Berättade för BVC sköterskan som sa att han var för stor för att äta varannan timme så jag skulle försöka natta om när han vaknar, utan att ge mat. Det gick ju inte. Så en natt när jag satt och grät när jag satt uppe och ammade så bestämde jag mig för att nu är det slut på ammandet. Rätt snabbt så började han sova 3-3.5h i sträck, skitbra tänkte jag. Igår när han sov borta så sov han 5.5h första "passet" . Trodde att jag inte skulle ha lika tur men jag har precis nattat om honom efter att han sovit 7.5h timme i sträck. Jag är så upprymd att jag är helt pigg!
Som ni vet har jag ju haft lite problem med Adrians sömn på natten. Berättade för BVC sköterskan som sa att han var för stor för att äta varannan timme så jag skulle försöka natta om när han vaknar, utan att ge mat. Det gick ju inte. Så en natt när jag satt och grät när jag satt uppe och ammade så bestämde jag mig för att nu är det slut på ammandet. Rätt snabbt så började han sova 3-3.5h i sträck, skitbra tänkte jag. Igår när han sov borta så sov han 5.5h första "passet" . Trodde att jag inte skulle ha lika tur men jag har precis nattat om honom efter att han sovit 7.5h timme i sträck. Jag är så upprymd att jag är helt pigg!
Vad menade hon med för stor?