Unge Herrn har börjat vakna från mitt-på-dagensovningarna med ett illvrål och är jätteledsen då är det bara tutte och vara näranära som hjälper.
Antar att det är mardrömmar/har inte koll på var mamma är.
Hur somnar han? I din famn eller själv?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Unge Herrn har börjat vakna från mitt-på-dagensovningarna med ett illvrål och är jätteledsen då är det bara tutte och vara näranära som hjälper.
Antar att det är mardrömmar/har inte koll på var mamma är.
Antingen har han somnat i bilstolen och fått sova vidare i den när vi kommit hem eller så har han somnat i sängen medan han äter, då liggandes bredvid mig. Så det kan mycket väl handla om att det inte är likadant när han vaknar som när han somnade.Hur somnar han? I din famn eller själv?
Antingen har han somnat i bilstolen och fått sova vidare i den när vi kommit hem eller så har han somnat i sängen medan han äter, då liggandes bredvid mig. Så det kan mycket väl handla om att det inte är likadant när han vaknar som när han somnade.
Jo men ofta vaknar han ju där han somnade men jag var där när han somnade och är inte där när han vaknar så jag tänker att den förändringen är tillräcklig för att han ska bli ledsen.Ja det var det jag tänkte. Fast ibland vaknar Adrian orolig fast han vaknar precis där han somnade så det går nog lite i perioder med.
Jo men ofta vaknar han ju där han somnade men jag var där när han somnade och är inte där när han vaknar så jag tänker att den förändringen är tillräcklig för att han ska bli ledsen.
Överlag har gan börjat ropa mer efter mig när jag inte är inom synhåll.
Jo jag märker skillnad nu bara senaste veckan, han sover inte alltid lika tungt som förut och kan också snyfta till i sömnen. Han är dock precis 3 månader men jag tänker att det kommer säkert gradvis och lite olika, som med allt annat.Måns vaknar skrikande/gråtande ibland och har gjort så någon månad. De börjar drömma mer runt 4 månaders ålder var den förklaringen jag fick. Vaknar ibland på nätterna av att han snyftar i sömnen. Han sover nästan alltid på eller bredvid mig.
Liiite avundsjuk blir man allt av att läsa om de sovvanornaHär vaknas det på strålande gott humör fortfarande. Snyfta i sömnen låter ju sorgligt
Inatt sov han 10h, utan mat 20-6, sen somnade vi om vid 7 och sov två timmar till. Nu sover han igen... Vi har träffat lite folk senaste dagarna, vet inte om det varit ovanligt utmattande.
Jag kan inte klaga på sömnbrist (men det kommer säkert sådana perioder också). Det här var dock första gången han sov hela natten, men annars sover han ungefär samma tid men med 1-2 uppvak för mat.Liiite avundsjuk blir man allt av att läsa om de sovvanorna
Men jag fortsätter med mitt mantra "det är en så kort period av livet"
Men jag är nyfiken på hur dagarna ser ut för er? Hur mycket sover bebis på dagen? Och hur långa vakna perioder orkar han med?
Märks gryningsljuset i ert sovrum? För jag märkte på min att hon började vakna tidigare i samband med att det blev ljust tidigare. När vi åtgärdade ljusinsläppet har hon gått tillbaka till att sova till 07/07.30 som hon brukar.Vi har också upplevt en förändring i sömnmönstret. Lillan har sovit hela nätter länge men har nu börjat vakna redan vid 5. Visserligen kan hon somna om vid bröstet, men hon blir ledsen om hon får ligga kvar i sin säng. I morse började hon gråta när jag gick på toaletten istället för att plocka upp henne direkt. Hjälpte inte mycket att pappa var där.
Hon sover inte längre lika länge eller djupt på dagen heller. Somnar hon på mig vaknar hon oftast när jag lägger ner henne. Hon är drygt 4 mån ålderskorrigerat.
Japp, den tanken har slagit mig också. Hon är kanske som jag, vaknar lättare när det är ljust.Märks gryningsljuset i ert sovrum? För jag märkte på min att hon började vakna tidigare i samband med att det blev ljust tidigare. När vi åtgärdade ljusinsläppet har hon gått tillbaka till att sova till 07/07.30 som hon brukar.
Magkänslan hade inte fel. Lillan hade bara växt 0,5 cm och ökat 120 g på 3 v. Så från att ha legat över genomsnittskurvan har hon nu dippat under den. Ny vägning igen om 2 v.Edvin 4 månader och en dag, 61,3 cm och 6750 gram! Har vuxit jättebra så behöver inte oroa mig för amningen! Så skönt!
Fick som ni trodde en bok med tips om smakprover, toppen! Här ska läsas!
Det är väl skönt så länge det är såJag kan inte klaga på sömnbrist (men det kommer säkert sådana perioder också). Det här var dock första gången han sov hela natten, men annars sover han ungefär samma tid men med 1-2 uppvak för mat.
Dagarna ser väldigt olika ut, där har han inte så mycket rutiner alls... Han brukar vara vaken några timmar på förmiddagen och sen sova i vagnen 1-2 timmar när jag är ute och går. På eftermiddagarna sover han ofta en stund till men som sagt, det varierar.
Det är väl skönt så länge det är så
Jag lider vanligtvis inte heller av sömnbrist men ligger väl på gränsen hela tiden. Och så vet jag från när jag jobbar nätter att 4-tiden på morgnarna är min svåraste tid på dygnet så därför tar det extra hårt när han bestämmer sig för att vakna då. Vanligtvis sover han från 19-20 till 6 med matpaus vid 22, 02 och 04. Kan de flesta nätter ställa klockan efter de matningarna
Min lille klump är vaken 1.5-2 h i stöten på dagarna och sover allt mellan 30 min och 3 timmar emellan de vakna perioderna. Han är så intensiv när han är vaken så det känns som att han inte orkar med längre stunder än så. Var mest nyfiken på hur andra bebisar beter sig, om de orkar vara vakna längre stunder.