Vinterföräldrar 2015-2016 #3

Adrian är likadan på dagen men sover bara två timmar den första tuppluren, sen kan det vara mellan 20 min och 1h . Han orkar vara vaken max två timmar. Natten är väldigt oregelbunden.
Då är det kanske inte helt ovanligt att vara vaken på det viset på dagarna. Är han också väldigt intensiv när han är vaken?

Jag har egentid :eek: I och för sig går den åt till att titta på Gympaläraren på svt, det är min skola det är inspelat på fast en annan byggnad. Har sett tre kollegor hittills på tv idag :laugh:
Lillen somnade i vagnen innan och sover nu fortfarande. Stackarn har haft en dålig dag! Det började ju redan inatt, men sen tog vi igen lite sömn på förmiddagen. Efter det har det fortsatt vara lite gnälligt, han har varit lite hängig tror jag. Ville inte sova och har inte ätit lika mycket som han brukar heller. Han kräktes till och med lite innan, det har han bara gjort en gång innan. Stackars liten :heart Börjar sakna honom fast han ligger några meter bort...

Då är det kanske inte helt ovanligt att vara vaken på det viset på dagarna. Är han också väldigt intensiv när han är vaken?

Mycket. Han har redan börjat att försöka krypa. Underdelen jobbar men han är inte tillräckligt stark i överdelen så det slutar med att han borrar ner huvudet i marken och gnäller haha. Det är inte mycket han underhåller sig själv just nu så jag måste ständigt leka och prata med honom.

Mycket. Han har redan börjat att försöka krypa. Underdelen jobbar men han är inte tillräckligt stark i överdelen så det slutar med att han borrar ner huvudet i marken och gnäller haha. Det är inte mycket han underhåller sig själv just nu så jag måste ständigt leka och prata med honom.
Ja det verkar ju onekligen som att de är av samma sort de där två ;)
Krypförsöken ser likadana ut här:laugh:

Någon som gått över till sittvagnen? Unge Herrn börjar redan bli för lång för liggdelen..
Nej inte än men det dröjer nog inte mer än någon månad innan vi också är där. Framförallt vill han nog kunna se lite mer av världen! Vår vagn har fullt liggläge så jag tänker att man får väl stötta upp med någon sån där kudde fylld med små kulor.

Någon som gått över till sittvagnen? Unge Herrn börjar redan bli för lång för liggdelen..

Edvin når också med fötterna ända ner nu. :o Men har inte bytt vagn. Undrar lite hur man ska göra när han ska sova i sittdelen. Det går att fälla till fullt liggläge, men det känns så kalt och öppet om man inte har kanter liksom? Även om man har en åkpåse så är det ju så öppet på nåt sätt... Kommer ni andra ha nån mjuk- eller hårdlift? Eller sover de "bara" i åkpåsen?

Nej inte än men det dröjer nog inte mer än någon månad innan vi också är där. Framförallt vill han nog kunna se lite mer av världen! Vår vagn har fullt liggläge så jag tänker att man får väl stötta upp med någon sån där kudde fylld med små kulor.

Edvin når också med fötterna ända ner nu. :o Men har inte bytt vagn. Undrar lite hur man ska göra när han ska sova i sittdelen. Det går att fälla till fullt liggläge, men det känns så kalt och öppet om man inte har kanter liksom? Även om man har en åkpåse så är det ju så öppet på nåt sätt... Kommer ni andra ha nån mjuk- eller hårdlift? Eller sover de "bara" i åkpåsen?

Ja vår har ju också fullt liggläge. Vi har ju fått vår här nere så åkpåsen har åkt ner i källaren men funderar på att använda den om jag bytar till sittvagnen just för att där inte är några kanter som skyddar mot blåsten. Vår kille är rätt stabil av sig också. Det som är bra med sittvagnen är att suflettwn går att dra ner mycket längre.

Har du en vanlig liggdel till din vagn? Jag har kört med hårdlift hela tiden men ser inte det som ett alternativ att släpa med den till de stunder han ska sova. Just därför tänker jag att man får bona om med nåntng.
Vi har knappt använt åkpåse alls förutom när det var sådär en 10-15 minusgrader

Min fröken är ju bara två månader så hon är alldeles för liten för sittdelen anser jag, även om den har fullt liggläge. Men hon är ju redan 64cm så jag upplever också att liggdelen börjar bli trång även fast jag har en av Emmaljungas större varianter. När jag köpte vagnen innan hon föddes så tänkte jag att den skulle gå att använda till iaf i slutet av sommaren men det känns inte riktigt troligt. Jag har inte ens köpt en sittdel ännu. Jag köpte min vagn begagnad i delar.

Åkpåse har jag inte använt alls i vinter (försökte men bebis blev alldeles för varm), här har det räckt med en tunn kofta, filt, täcke och ev liggdelslocket. Men så bor vi i södra Skåne och har en väldigt varm bebis :)

Ja vår har ju också fullt liggläge. Vi har ju fått vår här nere så åkpåsen har åkt ner i källaren men funderar på att använda den om jag bytar till sittvagnen just för att där inte är några kanter som skyddar mot blåsten. Vår kille är rätt stabil av sig också. Det som är bra med sittvagnen är att suflettwn går att dra ner mycket längre.

Haha ja, vi provade ju med sittdelen inför Ikea, sambon tyckte det såg galet mobbat ut just med sufletten. :D Men när de ska sova måste det vara en himla fördel!

@Positron
Ja precis, vi har använt liggdelen och med en åkpåse. Nu när det äntligen är lite varmare är det lite för varmt med åkpåse och overall så det börjar bli dags för antingen eller.

Här är det snaaaaart vår - hoppas jag! Har sett årets första tussilago, men än ligger det snö kvar och är flera minusgrader på nätterna.

I princip noll skrik igår men vaknade istället 3 timmar tidigare än vanligt? Han byter dygnsrytm snabbare än jag jag hinner med! Igår grep han medvetet om en leksak för första gången! Koordinationen är fortfarande jättedålig men han lyckades ändå gripa tag i skallran för flera gånger. Babygymmet är verkligen poppis nu!

När det gäller vagn så är min ju yngst och det är liggdel som gäller ett tag till. Han kommer inte växa ur den (jättestor liggyta). Vi kör åkpåse i lammskinn som jag hade när jag var liten. Den är säkert full med en massa nyttiga mikrober som kan boosta hans immunförsvar. Jag upplever inte att han blir för varm utan varierar kläderna och mössa beroende på temperatur. Funkar för oss!

I princip noll skrik igår men vaknade istället 3 timmar tidigare än vanligt? Han byter dygnsrytm snabbare än jag jag hinner med! Igår grep han medvetet om en leksak för första gången! Koordinationen är fortfarande jättedålig men han lyckades ändå gripa tag i skallran för flera gånger. Babygymmet är verkligen poppis nu!

När det gäller vagn så är min ju yngst och det är liggdel som gäller ett tag till. Han kommer inte växa ur den (jättestor liggyta). Vi kör åkpåse i lammskinn som jag hade när jag var liten. Den är säkert full med en massa nyttiga mikrober som kan boosta hans immunförsvar. Jag upplever inte att han blir för varm utan varierar kläderna och mössa beroende på temperatur. Funkar för oss!

Oj, Vincent höll i sin första leksak igår men sträcker sig inte efter saker än.

Upplever inte sittdelen som liten alls än (skönt det, han är ju inte ens tre månader). 58 cm för en månad sen, vi ska till BVC på måndag.

Har varit på mammaträning på nytt ställe, kändes bra! En timme med främst mag(/korsett)träning och kroppskontroll där. Kan faktiskt konstatera att jag har hyfsad koll på de (säkert tack vare träning där redan innan graviditeten pga ryggproblem och sjukgymnastik) och att magmusklerna inte är delade.

Edvin har börjat greppa leksaker, man riktigt ser hur han tänker och försöker få händerna att lyda honom, men det är lååååångt ifrån alltid han lyckas. ;) Men han blir så nöjd när det blir rätt! :)

Inatt sov han hela natten! Wow! Somnade 20.30 och sov till 05.30! Jag har dock börjat fölvaka så jag vaknade en gång i timmen ändå, sova, vad är det? :p

Febrig bebis efter gårdags vaccination. Vill inte åka vagn eller sele, bara bäras eller sitta i knät nu. Synd om.

Hon har börjat busa tillbaka nu, mysigt. Vi brukar borra in ansiktet i hennes mage à la äta upp bebisen. Hon gör samma sak nu, fast i mitt ansikte :D Vidöppen mun som suger fast på kind, haka osv. Blött men gulligt :)

Febrig bebis efter gårdags vaccination. Vill inte åka vagn eller sele, bara bäras eller sitta i knät nu. Synd om.

Hon har börjat busa tillbaka nu, mysigt. Vi brukar borra in ansiktet i hennes mage à la äta upp bebisen. Hon gör samma sak nu, fast i mitt ansikte :D Vidöppen mun som suger fast på kind, haka osv. Blött men gulligt :)

Adrian gillar att suga på min näsa. Varför suga på napp när man kan suga näsa lixom :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 159
Senast: Bison
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka