Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fy vad drygt. Har ni varit på amningsmottagningen eller BVC så att de fått titta på tekniken? Jag har haft början till mjölkstockning typ en-två gånger nu på 5 mån. Det låter ju inte vettigt att ha det som du haft det hittills. Ingen för tight Bh eller så?Jag måste bara få klaga lite, jag har mjölkstockning IGEN . 4e gången, min dotter är 6 v. Jag är såååå trött på strul (förra stockningen ledde till minskad mjölk = strul med amningen). Helv**##%%
Stackare! Jag hade ju två stockningar tätt. Använder bh så lite som möjligt och främst bara en som inte sitter åt någonstans. Använder även ullinlägg när jag går ut.Jag måste bara få klaga lite, jag har mjölkstockning IGEN . 4e gången, min dotter är 6 v. Jag är såååå trött på strul (förra stockningen ledde till minskad mjölk = strul med amningen). Helv**##%%
Fy vad drygt. Har ni varit på amningsmottagningen eller BVC så att de fått titta på tekniken? Jag har haft början till mjölkstockning typ en-två gånger nu på 5 mån. Det låter ju inte vettigt att ha det som du haft det hittills. Ingen för tight Bh eller så?
Oj chilinötter har jag inte läst något om, varken för eller emot. Men intressant ifall det funkar. Som tur är så har min dotter ammar superintensivt idag, så jag hoppas produktionen inte tagit så mkt stryk...Stackare! Jag hade ju två stockningar tätt. Använder bh så lite som möjligt och främst bara en som inte sitter åt någonstans. Använder även ullinlägg när jag går ut.
Jag upplevde också sämre fart i mjölkflödet efter stockningarna. Men amma, amma, amma ökade det. Jag pumpade även efter mina amningar för att få ut allt under tiden för mjölkstockningen.
Innan jag fick min första stockning så åt jag en påse chilinötter och det ökade min produktion något enormt dock tror jag det bidrog till den första stockningen så jag vågar inte äta det igen och jag tipsar om det med försiktighet.
Krya på dig!!!
Stackare! Jag hade ju två stockningar tätt. Använder bh så lite som möjligt och främst bara en som inte sitter åt någonstans. Använder även ullinlägg när jag går ut.
Jag upplevde också sämre fart i mjölkflödet efter stockningarna. Men amma, amma, amma ökade det. Jag pumpade även efter mina amningar för att få ut allt under tiden för mjölkstockningen.
Innan jag fick min första stockning så åt jag en påse chilinötter och det ökade min produktion något enormt dock tror jag det bidrog till den första stockningen så jag vågar inte äta det igen och jag tipsar om det med försiktighet.
Krya på dig!!!
Enligt Google så kan nötter öka produktionen. Nu blev jag galet sugen på chilinötter!!Bara så du vet så köpte jag massa chilinötter i lösvikt idag för att se om det ökar mjölken här med. Ska käka upp alla sen så kan återkomma imorgon så får vi se om det inte bara var en engångsföreteelse
Enligt Google så kan nötter öka produktionen. Nu blev jag galet sugen på chilinötter!!
@Bluefish tack! De har funderat över ev vätska i huvudet/vattenskalle men fontanellen är inte spänd och hon har heller inga övriga symptom på det. Men vi får väl se vad de kommer fram till.
Enligt Google så kan nötter öka produktionen. Nu blev jag galet sugen på chilinötter!!
ICAs egna chilinötter är inte så starkaHUR fick du i dig en hel påse?!
Jag sitter och äter nu och efter 4 st brinner min mun upp och tårarna rinner
@Bluefish tack! De har funderat över ev vätska i huvudet/vattenskalle men fontanellen är inte spänd och hon har heller inga övriga symptom på det. Men vi får väl se vad de kommer fram till.
Hoppas det fungerar! Jag tror att en del av förklaringen kan vara, utöver ev spec egenskap för nötter, att det är mkt energi i nötter. En hel påse ger väldigt mkt kalorier. Och högenergirik mat ger mer mjölk. Var det inte du som märkt skillnad efter att ha ätit pizza? Mjölkkossor ger man ju också foder med högt energiinnerhåll för att de ska ge mkt mjölk.Bara så du vet så köpte jag massa chilinötter i lösvikt idag för att se om det ökar mjölken här med. Ska käka upp alla sen så kan återkomma imorgon så får vi se om det inte bara var en engångsföreteelse
Hihi kämpa på! Om man vill öka så är det här de tips jag har fått från Amningshjälpen:HUR fick du i dig en hel påse?!
Jag sitter och äter nu och efter 4 st brinner min mun upp och tårarna rinner
Nytt rekord i antal ombyten sen nattning vid 20-tiden. Uppe i femte ombytet och har slut på rena pyjamasar
Hej kräkbebis!
Du kommer att klara det utmärkt. Ta det lugnt bara och gör som är lättast för er. Jag ammar lite innan vi går ner till bassängen, många gör det efteråt istället. Eftersom min lilla inte tycker om momentet att bli fastspänd i sin bilstol (bär i den på badet) får hon sitta kvar i den medan jag duschar, insvept i handduk. Sen duschar jag av henne på skötbädd innan vi båda kläs på, mina kläder först, klär på bebis, packar, spänner fast. Då är jag färdig att gå hem direkt om hon får spel över att hon sitter fast i stolen för 5-11 gången när hon börjar bli trött. Ska hon vänta på att jag klär mig och packar ihop i det läget blir det inte kul.Idag har vi varit på babysim för första gången! Oj vilken trött kille jag hade med mig hem efteråt! Jättefint badhus med en lite mindre bassäng, men den var varm och skön så det där med vänja vid kallt vatten innan kändes ju lite onödigt.
Började inte så bra när jag försökte ta på honom ett par badbrallor som visade sig vara alldeles på tok för små. Det måste ha klämt nåt fruktansvärt för oj vad ledsen han blev! Fick som tur var låna en engångsblöja av en tjej som hade med sig extra, phu... Stackars liten. Jag hittade de badbyxorna i en kartong med kläder som jag fått, i rätt storlek (62-68), men tänkte aldrig på att prova dom hemma innan och det var ju uppenbarligen riktigt dumt.
Själva badet var en riktig hit enligt unge herrn som tyckte det var både skönt och roligt! Lekte lite lekar och sjöng lite, jätteroligt var det! Hade med mig min mamma som hjälp vilket var väldigt skönt! Efteråt vart det krångligt tyckte jag, att duscha sig själv och honom och göra iordning oss båda var nog så krångligt trots att mamma hjälpte till, så hur jag ska lyckas själv nästa vecka vette tusan... Han var så trött så han grinade riktigt ordentligt när det var dags för dusch och påklädning, första gången han duschade också och det var inget hit alls. Hade med mig en sån där uppblåsbar skötbädd som han låg på men nej, inte alls populärt. Jag hinner bli så otroligt stressad när han blir sådär ledsen också så ja, hur i hela friden ska jag klara av det där på egen hand.
När han fått på sig kläder däckade han omgående och sov så gott medan vi åt lunch. Hemma vaknade han till två minuter medan jag lyfte över honom i vagnen och nu sover han ute. Ska försöka slumra lite jag också.