Vinterföräldrar 2013/2014

Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Idag är Plutt två veckor gammal. Fast egentligen ska han födas om två dagar.

Med tanke på hur pisstrött jag var för två veckor sen drygt så kan man ju undra hur pigg jag hade varit idag med magen kvar. :crazy:

KL
Börjar man med dropparna direkt när de föds nu? Har för mig att vi inte började ge dottern förrän hon var ca 1 månad eller nåt

Ska testa :)

Kl
Någon här som blockammat med bra resultat? Jag funderar på att testa detta då jag tror lillen blir mätt på det blaskiga som kommer, för det kommer så fruktansvärt fort och han sväljer mängder med luft :(

Var hos BM i onsdags. Sf-måttet låg på 34cm, hjärtljudet på 146 slag/min, järnvärdet hade sjunkit från 118 till 108 på två veckor så nu måste ja börja ta järntillskott.
Har känt mig yr och konstig senaste tiden och höll på att svimma när jag var hos Bm så var läskigt att köra bil hem sen.
En gammal klasskompis fick barn inatt, åhhh vill också ha nu!!! Är det bara jag kvar här eller är det nån mer som fortfarande har sin bebis i magen?

Idag är Plutt två veckor gammal. Fast egentligen ska han födas om två dagar.

Med tanke på hur pisstrött jag var för två veckor sen drygt så kan man ju undra hur pigg jag hade varit idag med magen kvar. :crazy:

Vet precis vad du menar! Lilleman är 1 vecka idag och borde legat i magen fram tills nästa lördag. Att ha en bebis som vaknast mellan 23 och 4 är ingenting jämfört med att vara högravid med foglossningar!!

Ska testa :)

Kl
Någon här som blockammat med bra resultat? Jag funderar på att testa detta då jag tror lillen blir mätt på det blaskiga som kommer, för det kommer så fruktansvärt fort och han sväljer mängder med luft :(

Jag läste på nu och det låter ju väldigt klokt. Jag har funderat på samma sak här, han blir mätt jättefort och får i sig ganska mkt luft. Just den där beskrivningen hur de äter maniskt i kort stund för att hinna med känner jag precis igen!

Mitt problem är att han dagtid bara äter var tredje timma ungefär så det där med tidsblock på 2-3 timmar känns ganska svårt att genomföra. På natten äter han kanske varje timme men då är jag så trött att jag inte klarar att komma ihåg vilket bröst han senast åt på så det får bli det som känns bäst för stunden :p

Jag hoppas att min mjölkproduktion kommer stabilisera sig lite nu när han ammar ordenligt så det blir lite mer lagom för honom.

En gammal klasskompis fick barn inatt, åhhh vill också ha nu!!! Är det bara jag kvar här eller är det nån mer som fortfarande har sin bebis i magen?

Jag är kvar! Har BF på måndag men tror nog att jag går över. Hoppas dock slippa gå 18 dagar över och bli igångsatt som senast...

Vi har bestämt att inte lägga upp så mkt bilder på nätet men de här finns på fb så slänger in dem här med.

Axel 6 dagar
iPhoneImage23F565.jpg

Liten kille i stor bilstol :)
Axelibilstol.jpg

åh så söt!

samma här, försöker att inte lägga upp för mkt bilder, men ibland blir det lite :)

allmän fråga: Vart köper ni era barnkläder? Känns som jag mest shoppar på kappahl.

Jag handlar nästan bara på polarn, älskar deras kläder :) har också köpt en del i de minsta storlekarna på Åhléns. Hade en tanke om att köpa de minsta storlekarna i lite billigare affärer för att han snabbt skulle växa ur dem men han är gränsfall till liten i storlek 50... Storlek 56 badar han i!

Jag köpte också ett stort klädpaket med storlek 50/56 på Tradera, fick massor med kläder för typ 150 kr :)

Ja men precis, han hinner inte andas för det kommer så fort. Har testat i två dagar nu och hans bajs är mycket "finare". Innan va den väldigt skummig och åt det gröna hållet, något det blir av den första mjölken tydligen samt att det är så mycket luft i. Nu är det senapsgult och kornigt igen och han bajsar lättare. Men som du säger gäller att ha lite koll på vilket bröst han ätit och att pumpa ur det andra innan han börjar äta på det. Men får det honom att må bättre och spy mindre så kommer jag fortsätta :)

Jag testade igår att låta honom äta från samma bröst två gånger på rad istället för att byta varje gång. Tycker också det gav lugnare ätande och framförallt i längre perioder :) Hans bajs har aldrig varit grönt utan haft bra färg men han känns ändå mycket nöjdare nu så tänker fortsätta såhär ett tag till iaf. Tack för tipset!!

Det gröna kommer ifrån att maten passerar tarmen för fort. Färgen kommer från gallan och det blir då grönt nör dt går lite fortare. Brunt när det går långsammare. Gå in och läs på 1177.

Här var bajset illgrönt när han var några dagar.

Okey! Skönt nu iaf att det är normal färg igen :)

Kl
Här växer den lille så de knakar. Nu är det 62 om gäller i kläder och an skrattar och ler hela dagarna. Så mysigt :love: På tisdag blir det 6 veckors undersökningen hos doktorn. Ska bli intressant att se vad h*n säger om naveln. Tror han har bråck :(

*kl*

Har ni börjat med "bestämda läggningstider"?

Vår son läggs mellan 20 till 22 beroende på när han äter, dvs att han läggs in direkt när han ätit. Så om han äter runt halv 7 på kvällen så väntar vi in nästa matning. Detta började vi med i veckan då han haft sen en tid tillbaka att han somnar runt 23 och ofta inte vaknat förrän runt 6 tiden.

Han är 2 månader och sover ibland hela natten. Ibland äter han 1 nattmål. Vi tar det i hans takt och han har fri tillgång till ersättning. En släkting till mig tyckte att det är konstigt att han inte sover hela natten än och enligt honom beror det på att det saknas bestämd läggningstid :banghead: .

Äldsta sonen sov hela nätterna från 2 månaders ålder och hade bestämd läggningstid oavsett vart vi än befann oss. Men barn är så olika, när ska folk förstå det O_o

Har mest köpt på Lindex, dottern ser ut som en vandrande reklampelare därifrån :o
Men har faktiskt hittat lite på HM i större storlekar (86-92) som jag gillar, babykläderna däremot tycker jag oftast är rätt tråkiga där.
Har vissa plagg från Kappahl, men blir oftast bara pyamasar därifrån. Men stör mig på att pyamasarna är så olika stora i storlekarna fast det ska vara samma enligt lappen och att de kryper en hel del för varje tvätt (och då tvättar jag i 40 grader). Men gillar att det är dragkedja på dom, iallfall när barnet är äldre och vägrar ligga stilla på skötbordet ;) :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Jag tog ur min spiral i vintras då den hade suttit inne sina 5 år. Så körde vi med kondom men efter en familjemedlems bortgång i januari...
Svar
17
· Visningar
1 678
Senast: Suspiria
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 975
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka