Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ännu en monsternattning. Hon är jättetrött men kan inte somna. Och mitt tålamod räcker inte. Tack och lov att vi är två.

Bonusirritation: svärmor envisas med att kläcka ur sig en massa dumheter. Dagens var "pappa ska åka och köpa en ny tvättmaskin så mamma kan tvätta." (Jag: "älsking kan du tvätta mina svarta byxor också") "Har du sett vad fint, pappa har klippit gläset." (Jag: "det är mammas jobb att klippa gräset".) Hintarna går inte fram.

Alltså :banghead: Tur inte din man verkar ha ärvt det synsättet.

Har du läst den här? :D

Visa bifogad fil 19507

Förutom att det är en underbar historia (jag är hemligt förälskad i Ulf Nilsson!) så tror jag att det finns en illustration av era blöjbyten där! :D

Jag har wattsapp :up:
Nej den har jag inte läst, vi har någon annan Lilla Syster Kanin-bok här hemma men den var inte populär just nu. Du får ta en bild på bilden åt mig! Har noll tid att kika förbi biblioteket:(

Haha, öppna den dörren och du lär bli överöst med bilder och filmer på knasiga barn:p

Nej den har jag inte läst, vi har någon annan Lilla Syster Kanin-bok här hemma men den var inte populär just nu. Du får ta en bild på bilden åt mig! Har noll tid att kika förbi biblioteket:(

Haha, öppna den dörren och du lär bli överöst med bilder och filmer på knasiga barn:p

Blöjbyte på kaniner, pt 1 (jag hoppas att texten blir läsbar!:

E2EDEB42-B453-4639-9AD3-CF9B8B86964D.webp

Sambon kom hem ikväll efter tre dagars bortavaro. Hurra tyckte jag, tills jag fick höra hans hosta :meh:. Ska han låta sådär får han åka bort igen :cautious:

Ytterligare lärdom av dagen: huvud axlar knä och tå är väldigt rolig låt för små bebisar :)
På tal om musik: har era bebisar nån favoritsång? L älskar en elefant balanserade.

Pappan kanske är bättre kompis med symaskinen?:p

Vi får väl skapa en whatsapp-grupp:p
Filmen utspelar sig när han är 10 månader och lärt sig resa sig upp. Naturligtvis hade han aldrig fått komma i närheten av toaborsten tidigare och han brukade inte följa med oss på toaletten för den var så pyttig att man knappt kunde vända sig därinne... men så är jag i köket och hade lämnat honom i vardagsrummet och så hör jag något ovant och väldigt nöjda hummanden. Då hittar jag honom inne på toaletten och han står upp och rengör tolaletten så grundligt man bara kan:rofl: det ser ut som att han inte gjort annat i sitt liv:o det är inte en tillstymmelse till kladd eller äckel:up:

Ja det är väldigt gulligt men när man tar tag i henne så är det som att hon glider omkring därinne i alla korvar av skin och babyhull:rofl:
Pappan är iaf inte fiende med symaskinen :cautious: men behöver inte fler projekt.

Hoppas barnets fallenhet för toastädning håller i sig, det kan ni ha stor nytta av :up:

En vecka går fort. I söndags kom vi (efter nästan 4 h försening) till Rhodos. Igår gifte vi oss och imorgon är det redan dags att åka hem. Barnen har varit så duktiga!
Grattis!

Kotten har legat stilla och lugnt under sitt täcke hela natten :up::bow: Tror det ersätter mycket av "lägga handen på" som jag annars ägnar stora delar av natten åt.

Magen fortsätter dock vara extremt aktiv, med 4-6 bajsblöjor per dygn. Och första kommer tidigt, vid 5tiden, och sen går det ju inte somna om såklart...
Gillar sova gott, inte bajsblöjorna!

Alltså :banghead: Tur inte din man verkar ha ärvt det synsättet.
Hade han ärvt det så hade han inte varit min man :D (Han ifrågasatte varför hon säger sådär och hon svarade "gööööööör jag?!".)

Jag känner att jag gjort dagens insats som värvare till Uffes fan club :D
Det har du definitivt, den där boken behöver jag! Jag ser massor fram emot att L ska uppskatta att bli läst för. Det går framåt, vi kan nu läsa pekboken Bondgården, så länge jag gör djurläten (hur låter egentligen en kalkon?) så sitter hon nästan still och lyssnar :up:

Det har du definitivt, den där boken behöver jag! Jag ser massor fram emot att L ska uppskatta att bli läst för. Det går framåt, vi kan nu läsa pekboken Bondgården, så länge jag gör djurläten (hur låter egentligen en kalkon?) så sitter hon nästan still och lyssnar :up:
Jag har lärt mig att googla/youtube'a djurläten jag inte kan. Står liksom inte ut med att vara undrande:rofl:

På tal om musik: har era bebisar nån favoritsång? L älskar en elefant balanserade.

Pappan är iaf inte fiende med symaskinen :cautious: men behöver inte fler projekt.

Hoppas barnets fallenhet för toastädning håller i sig, det kan ni ha stor nytta av :up:

Grattis!

Gillar sova gott, inte bajsblöjorna!

Hade han ärvt det så hade han inte varit min man :D (Han ifrågasatte varför hon säger sådär och hon svarade "gööööööör jag?!".)
Sånger med rörelser som involverar henne: prästens lilla kråka och ro din båt är bäst.
Ska vi lyssna på musik blir det dansvänligt med mycket bas, då diggar hon:D

Läsa med barn är typ det mysigaste man kan göra :love:. Lilla A har förstått att böcker är Viktiga Grejer och vill hemskt gärna smaka :d, men stackarn får i nuläget nöja sig med att lyssna på kapitelböcker eller gnaga på våra Lillefant-pekböcker i sin ensamhet :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat