FeatherCloud
Trådstartare
Kottens leksaker ryms i en sån härJag är inne på mina två sista föräldralediga veckor och jag måste erkänna att jag också längtar lite till att börja jobba. Umgås med vuxna människor, ha på mig lite snyggare kläder, röra mig utanför hemmet på ett annat sätt. Kanske har det med vår boendesituation att göra (ute på landet) men jag är verkligen jättedålig på att ta mig hemifrån med barnet. Jag kommer säkert sakna ihjäl mig efter henne, och jag gissar att det kommer sticka till i hjärtat att få filmer och rapporter om hennes framsteg. Jag kanske missar hennes första steg, t.ex. Samtidigt så är föräldraledig på heltid inte riktigt min grej känner jag. Delvis är det väl självförvållat, klart att jag skulle kunna ta mig för att göra mer saker, men motivationen och viljan finns liksom inte riktigt där.
Känner också att jag kanske är dålig på att stimulera barnet. Har ni mycket olika leksaker? Vad i så fall? Vi har fått ett par leksaker och sen grejar hon gärna med lite allt möjligt (igår gav jag henne plastslevar från en kökslåda medan jag lagade mat) men vi har nästan inte köpt några leksaker själva. Jag har beställt lite pekböcker som hon förhoppningsvis kommer gilla att bläddra/bita lite i, men i övrigt har jag ingen aning om vad som borde vara stimulerande för henne. Behöver barn leksaker, missar hon något som inte har ett överflöd?
https://m2.ikea.com/se/sv/p/knipsa-korg-sjoegraes-20110540/
Det mesta är gosedjur men han har en del skallror och bitleksaker, några böcker och några aktivitetsleksaker som prasslar eller spelar. Det mesta är fått eller köpt begagnat. Han tycker det mesta är roligt men nu börjar han bli mycket mer vanliga grejer. Pastaslev, visp och skål är tex jättekul ihop med en gammal glassbytta