Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj! Va många ni är som gillar byxblöjorna!!
Vi har också fått test på posten, gillade dem men tycker det går fortare att få på vanliga även om hon snurrar och bråkar en del ibland. Men grejen med byxblöja kanske är att det blir lättare att byta direkt på plats och inte på skötbordet? Tänker att de blir kanon när hon kan stå själv, eller så behöver jag öva mer än bara nån blöja för att få in knycken... tyckte de var rätt tajta och lite jobbiga att trä på när hon låg ner liksom
Jag ställer alltid kotten upp på slutet och drar upp byxböjorna ordentligt, tycker också det är svårt när han ligger ner :) Men det bygger ju på att de kan stå hjälpligt, här funkar det om jag har armarna runt honom.

Man kan bli lite trött när man badat i Medelhavet för första gången i sitt liv :D:love:
D286802D-CC23-4E42-93E6-FDD3E6E47EF6.webp

Hoppla! Tur att du upptäckte det innan det var för sent :D

FRIS, det vore något! Synd att KRIS är upptaget (och att ”föräldrar” inte börjar på k), annars hade det känts givet! ;)

Hoppas nattningen går framåt :heart

Jag fick ta över men vi tar nya tag nu i helgen! I natt fick jag ligga bredvid henne hela natten, och även då vaknade hon flera gånger olycklig den första halvtimmen innan hon fick tag på mitt ena bröst i handen och höll i det medan hon somnade. :heart På den positiva sidan tror jag bara hon åt en gång på hela natten, står klart alltså att uppvaken inte beror på hunger längre utan närhetsbehov.

@soom Våra bebisar låter så himla lika varandra :D känner alltid igen mig i prick allt du skriver!
Kotten är ungefär en månad äldre tror jag, så då borde jag kunna använda er som spåkula. Ser framemot att L börjar prata om en månad :up:

Fram med symaskinen!;):D det är lätt gjort med någr stuvbitar.
Vill man att jag ska bli på dåligt humör så ger man mig en symaskin eller en såg. Varje gång jag syr eller sågar så svär jag att aldrig någonsin göra det igen. Känner irritationen komma krypande av blotta tanken :mad: Nä, jag tror jag köper en :D

Det var också min erfarenhet! Men M kastar sig och fäktar värre än storebrors värsta så det funkar inte så bra. Det bästa är att muta med nåt superintressant att hålla i och lägga henne på vår stora säng med plastad frottė som passar en 120-säng under. Och förhoppningsvis har hon bara rullat 2-3 varv innan man är färdig:arghh:

Åh ibland önskar jag att jag inte var så principfast med att lägga upp bilder och filmer! Särskilt nu för jag har en fantastisk film på toaborste-temat där den äldre avkomman har huvudrollen:D
Om du nu inte tänker lägga upp toaborstefilmen trots att du säljer in den så bra, så kanske du kan skriva ett litet referat? Blir ju nyfiken!

Jag är helt klart pro-byxblöja men jag har problem med att få på byxor:angel: vi bytte så tidigt som möjligt på syskonet men han hade en helt annan kroppsform så det funkade att få på fast han korvade M är mer som en hundvalp med väldigt mycket korvigt skinn=man får liksom inget grepp och det blir rentav farligt:nailbiting:
Jag kan numera ta på vanliga på en rullande bebis:rofl:
Det låter väldigt gulligt med hundvalpsskinn på bebis :love: men borde det inte vara lättare att hålla i? Mer att grabba tag i :p;)

Senast ändrad:
Ännu en monsternattning. Hon är jättetrött men kan inte somna. Och mitt tålamod räcker inte. Tack och lov att vi är två.

Bonusirritation: svärmor envisas med att kläcka ur sig en massa dumheter. Dagens var "pappa ska åka och köpa en ny tvättmaskin så mamma kan tvätta." (Jag: "älsking kan du tvätta mina svarta byxor också") "Har du sett vad fint, pappa har klippit gläset." (Jag: "det är mammas jobb att klippa gräset".) Hintarna går inte fram.

Oj! Va många ni är som gillar byxblöjorna!!
Vi har också fått test på posten, gillade dem men tycker det går fortare att få på vanliga även om hon snurrar och bråkar en del ibland. Men grejen med byxblöja kanske är att det blir lättare att byta direkt på plats och inte på skötbordet? Tänker att de blir kanon när hon kan stå själv, eller så behöver jag öva mer än bara nån blöja för att få in knycken... tyckte de var rätt tajta och lite jobbiga att trä på när hon låg ner liksom

Jag tycker det är grymt ändå. Tror aldrig jag bytt blöja på en stående bebis, inte ens storasyster. Men jag har en orm att byta på här, tejp slutade vi använda så fort hon växte i byxblöjan. även den är en kamp, ska man få på kläder över blöjan får man släppa lös henne en stund mellan vart plagg... Annars kommer grannarna anmäla oss för barnmisshandel :o:rofl:

Inatt sover kotten med täcke för första gången, hittills verkar han tycka det är mysigt.
Han har också ägnat dagen åt att försöka ställa sig upp 10000 gånger och bli arg när han inte kan.

I förmiddagen var vi ute i trädgården och jobbade och kotten fick på sig tunna vantar där han satt i vagnen pga kallt. Det var tydligen superotäckt/konstigt för han vägrade ta i en enda sak så länge han hade vantarna på. :D

Ytterligare lärdom av dagen: huvud axlar knä och tå är väldigt rolig låt för små bebisar :)

Vi har väldigt svårt med dagssömnen. Sover hon efter 16 är hon omöjlig att söva på kvällen. Men sover hon inte så sent är hon inte ens nästan kul att ha vaken...

Ännu en monsternattning. Hon är jättetrött men kan inte somna. Och mitt tålamod räcker inte. Tack och lov att vi är två.

Bonusirritation: svärmor envisas med att kläcka ur sig en massa dumheter. Dagens var "pappa ska åka och köpa en ny tvättmaskin så mamma kan tvätta." (Jag: "älsking kan du tvätta mina svarta byxor också") "Har du sett vad fint, pappa har klippit gläset." (Jag: "det är mammas jobb att klippa gräset".) Hintarna går inte fram.
Lider med er angående nattningarna! Och vad gäller svärmor hade hon nog fått mig att koka både en och två gånger :banghead::mad:

Vi har väldigt svårt med dagssömnen. Sover hon efter 16 är hon omöjlig att söva på kvällen. Men sover hon inte så sent är hon inte ens nästan kul att ha vaken...
Jättesvårt med tajmingen här också. Idealiskt är att han vaknar typ 15.15, senast 15.30. Blir det senare så somnar han iofs framåt 19-20 men vaknar tidigt. Idag vaknade han från sista luren klick 14.30 och då är han jättetrött och ledsen vid läggdags strax före 18. Så himla svårt!

Jättesvårt med tajmingen här också. Idealiskt är att han vaknar typ 15.15, senast 15.30. Blir det senare så somnar han iofs framåt 19-20 men vaknar tidigt. Idag vaknade han från sista luren klick 14.30 och då är han jättetrött och ledsen vid läggdags strax före 18. Så himla svårt!

Här sov hon endast 12.00-12.30 och 16.30-17.20 (väckte henne, då vi skulle åka hem från farmor) Fick henne i säng på 40 min sedan..

Kotten är ungefär en månad äldre tror jag, så då borde jag kunna använda er som spåkula. Ser framemot att L börjar prata om en månad :up:

Vill man att jag ska bli på dåligt humör så ger man mig en symaskin eller en såg. Varje gång jag syr eller sågar så svär jag att aldrig någonsin göra det igen. Känner irritationen komma krypande av blotta tanken :mad: Nä, jag tror jag köper en :D

Om du nu inte tänker lägga upp toaborstefilmen trots att du säljer in den så bra, så kanske du kan skriva ett litet referat? Blir ju nyfiken!

Det låter väldigt gulligt med hundvalpsskinn på bebis :love: men borde det inte vara lättare att hålla i? Mer att grabba tag i :p;)
Pappan kanske är bättre kompis med symaskinen?:p

Vi får väl skapa en whatsapp-grupp:p
Filmen utspelar sig när han är 10 månader och lärt sig resa sig upp. Naturligtvis hade han aldrig fått komma i närheten av toaborsten tidigare och han brukade inte följa med oss på toaletten för den var så pyttig att man knappt kunde vända sig därinne... men så är jag i köket och hade lämnat honom i vardagsrummet och så hör jag något ovant och väldigt nöjda hummanden. Då hittar jag honom inne på toaletten och han står upp och rengör tolaletten så grundligt man bara kan:rofl: det ser ut som att han inte gjort annat i sitt liv:o det är inte en tillstymmelse till kladd eller äckel:up:

Ja det är väldigt gulligt men när man tar tag i henne så är det som att hon glider omkring därinne i alla korvar av skin och babyhull:rofl:

Kotten har legat stilla och lugnt under sitt täcke hela natten :up::bow: Tror det ersätter mycket av "lägga handen på" som jag annars ägnar stora delar av natten åt.

Magen fortsätter dock vara extremt aktiv, med 4-6 bajsblöjor per dygn. Och första kommer tidigt, vid 5tiden, och sen går det ju inte somna om såklart...

Det var också min erfarenhet! Men M kastar sig och fäktar värre än storebrors värsta så det funkar inte så bra. Det bästa är att muta med nåt superintressant att hålla i och lägga henne på vår stora säng med plastad frottė som passar en 120-säng under. Och förhoppningsvis har hon bara rullat 2-3 varv innan man är färdig:arghh:

Åh ibland önskar jag att jag inte var så principfast med att lägga upp bilder och filmer! Särskilt nu för jag har en fantastisk film på toaborste-temat där den äldre avkomman har huvudrollen:D

Har du läst den här? :D

F596F795-5A73-4777-9F3B-B39CBB0B3012.webp

Förutom att det är en underbar historia (jag är hemligt förälskad i Ulf Nilsson!) så tror jag att det finns en illustration av era blöjbyten där! :D

Pappan kanske är bättre kompis med symaskinen?:p

Vi får väl skapa en whatsapp-grupp:p
Filmen utspelar sig när han är 10 månader och lärt sig resa sig upp. Naturligtvis hade han aldrig fått komma i närheten av toaborsten tidigare och han brukade inte följa med oss på toaletten för den var så pyttig att man knappt kunde vända sig därinne... men så är jag i köket och hade lämnat honom i vardagsrummet och så hör jag något ovant och väldigt nöjda hummanden. Då hittar jag honom inne på toaletten och han står upp och rengör tolaletten så grundligt man bara kan:rofl: det ser ut som att han inte gjort annat i sitt liv:o det är inte en tillstymmelse till kladd eller äckel:up:

Ja det är väldigt gulligt men när man tar tag i henne så är det som att hon glider omkring därinne i alla korvar av skin och babyhull:rofl:

Jag har wattsapp :up:

Jag håller med om att det oftast är de som har dåliga erfarenheter som skriver på forum. De andra söker sig nog inte till de trådarna på samma sätt för de har inte det behovet av att bearbeta.

Sjukgymnaster är underskattade!
Jag har fått övningar för att motionera mitt f u-finger som varit lite ledset hela sommaren. Mannen är måttligt road:D

Men vad är det för övningar? :rofl:

:banghead::banghead::banghead: för svärmor :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 129
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 564
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka