Jag och mannen är överens om att det var den skräpigaste natten ever. (Med viss reservation för selektivt minne)
Vi har nog inte ens fått en timme sammanhängande sömn på hela natten
Krya på er!
Håller med. Åtminstone på mycket länge...
Detsamma!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag och mannen är överens om att det var den skräpigaste natten ever. (Med viss reservation för selektivt minne)
Krya på er!
Har också nedräkning av samma fas och hoppas att det är den som är boven i svårsövar-/sovardramat . Sex dagar kvar i så fall..!
Krya på er!
Sömnvägrandet gäller nu inte bara kvällar. Nu ska det krånglas, gråtas och skrikas varje gång. Oavsett vad jag gör, och oavsett timing. Jag blir galen. Hoppas innerligt det går över snart.
Hoppas natten blev hyfsad trots krasslighet!
Här har vi samsovit, tror nästan det var första gången "på riktigt", dvs utan mest. Kotten har legat tryckt mot mig nästan hela natten (och inte enbart för att jag tynger ner sängen så det blir backe mot mig ) och sovit väldigt lugnt, och den oro som varit har gått att lugna med kanin eller en hand istället för napp. Mycket intressant. Jag sov dock riktigt uselt, så även om det var hur mysigt som helst så vet jag inte om det kommer bli en vana
Han blev också mycket besviken vid nattflaskan. Eftersom vi är i mina föräldrars hus ville jag inte springa upp och stöka med brezzan mitt i natten utan körde färdigt vatten och pulverdoserare, alltså rumstemp. Dock åt kotten så sent att vattnet hunnit bli lite väl kallt, vilket resulterade i bebis som vaknade, puttade bort flaskan, vände sig på sidan och somnade om
De senaste nätterna har varit vidriga, lilla F har vaknat kl 4 varje morgon och skrattat och hållit på att åla runt i över 1 h. Därefter har det varit ostadig sömn till halv sju. Och alldeles för lite sömn dagtid.
Detta har resulterat i väldigt trött mamma och väldigt gnällig dotter, som numera börjar gråta när hon är på väg att somna i vagnen. Både en och två gånger har jag fått bära hem henne på en arm medan jag puttat vagnen med den andra. Idag var vi på barnvagnspromenad med några ur föräldragruppen och jag fick då låna sele och hiva upp henne i, men det dög bara om jag "traloppade" hela rundan ...
Räknar dagarna till fasen sägs vara slut, 12 kvar nu.
Gud, det har hänt mig också (dvs att behöva bära bebis hem och dra vagnen framför sig). Man gör det inte med ett leende på läpparna direkt. Hoppas att det vänder för er snart!
Förstår dig, hoppas det blir bättring snart! Somnar hon inte alls, eller gör hon det efter gråt? Som lite perspektiv så går nog antalet gånger kotten somnat utan gråt och skrik sen han föddes att räkna på handens fingrar... Har liksom först nyligen insett att alla andra bebisar inte gör så ..Sömnvägrandet gäller nu inte bara kvällar. Nu ska det krånglas, gråtas och skrikas varje gång. Oavsett vad jag gör, och oavsett timing. Jag blir galen. Hoppas innerligt det går över snart.
Vi invigde besafen idag! Ingen revolution Ala barn som plötsligt sov i bilen igen men han var ganska glad hela resan iallafall
@Heulwen
Din uppdatering låter lite lik hur det är här på vissa sätt också speciellt med att krypandet är pågång! Det som inte stämde här är att gilla tandborstning och gröt
För övrigt hoppas jag inte lillan väljer bort amningen här heller på ett bra tag, speciellt nu när jag är hemma igen på heltid. Men det är helt klart hon som bestämmer nu. Vi har ju klarat av målet på 6 mån iaf supernöjd att det funkat felfritt från början för oss, var inte inställd på det. Men det är verkligen en utmaning att amma en 6 månaders
Precis vad jag också tänkte. Men det har helt klart sina nackdelar
Det har varit skönt! Sonen har varit så lycklig att få leka med sina kompisar igen, och jag och L har haft jättesköna dagar. Vi har lämnat av brorsan och åkt hem och sovit lite till När vi vaknat har vi ätit lunch, sen tagit en långpromenad. Hemma en stund och sen hämta brorsan, efter en stund en powernap för L och sen kommer pappan hem. Men idag blir det inte lika lyxigt... Det bra med den här dagen är dock att pappan börjar sina lediga fredagar idag, skönt att kunna dela på ansvaret efter en sån här natt!
Lilla A är väl yngre än lilla F, då borde hon ju bli klar tidigare hmm! Iofs var beräknat födelsedatum 1 vecka senare än när hon kom.
Sömnvägrandet gäller nu inte bara kvällar. Nu ska det krånglas, gråtas och skrikas varje gång. Oavsett vad jag gör, och oavsett timing. Jag blir galen. Hoppas innerligt det går över snart.