Vinterföräldrar 17/18 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
igår va det ju som sagt vaccin, och en tand ser ut att vara på väg upp.

Förra gången tycker jag inte han va märkbart påverkad av vaccinet ev lite mer kinkig och kanske någon febertopp men den här gången verkar han ha ont i låren och har inte velat ligga på mage eller bli rörd på låren fören vi gav han alvedon nu på eftermiddagen. :o

Sådär skulle du inte säga! :mad: Försök igen: ”De brukar sluta kräkas när de börjar äta mer vanlig mat” ;)
Det var vad folk sa till mig. Jag tänker minsann inte inge falskt hopp:mad:
Bättre att du förbereder dig på det värsta och öppnar upp för att bli positivt överraskad!
(Det är väl ändå din grundinställning:rofl::p)

Det var vad folk sa till mig. Jag tänker minsann inte inge falskt hopp:mad:
Bättre att du förbereder dig på det värsta och öppnar upp för att bli positivt överraskad!
(Det är väl ändå din grundinställning:rofl::p)

”Tro det värsta men hoppas det bästa” sa tydligen någon vis person någon gång! :D

Idag fick jag till en sån grym skogsutflykt! Ville prova en ny väg i skogen för att se om det var görbart med vagnen så jag satte M i selen och tog med mig förnödenheterna i ryggsäck och så gick vi. (Fick naturligtvis stanna efter typ 5 minuter och akutamma, det passade sig inte hemma men när man var tvungen att åka sele var det visst väldigt viktigt:grin:).
Sen däckade hon och jag kom till vägskälet där den nya vägen vek av. Och det gick uppför. Och uppför. Och uppför. Ärligt talat var jag på väg att vända. Men till slut efter kanske 15-20 minuter jättebrant backe så var vi uppe(detta gör att jag tvivlar på vagnvänligheten, vem orkar putta ~40 kg uppför megabrant backe under så lång tid på knöligt grus??). Och så vänder jag mig om och den utsikten! Jag såg havet! Inte en liten glimt utan verkligen havet! (Som ligger på andra sidan stan)
Sen bar det av utför och in i mysiga trollskogen där solen lös in sådär magiskt mellan träden. Och sen var jag tillbaka på kända vägar och gick till sjön. Tog mig ett dopp medan M satt på gräset och grävde i jorden. Hon tittade efter mig lite då och då och började skratta varje gång hon fick syn på mig i vattnet:D
Efter det försökte jag sätta henne i selen igen men det varade bara i någon minut för hon hade visst fått smak på friheten:p så jag fick bära en glädjesprattlande bebis framåtvänd med armkraft nästan 3 km hem:rofl:
Det var så värt det:heart

(Och mina benmuskler kvider efter backen i kombo med övrigt rännande idag)

Tar hon napp? Om den kan hjälpa henne att varva ner? Hur länge orkar hon vara vaken innan hon visar trötthetstecken? Ibland visat kotten inget förrän det är för sent. Han orkar 2, max 2,5 timme vaken.

Jätteknepigt verkligen. Men kotten har haft perioder där han härjat 1,5 timme innan han somnat av ren utmattning och sen går det över utan att vi fattar varför, så jag hoppas det går över för er också!
Vägrar tyvärr napp, har provat typ alla som finns. Hon brukar vara vaken ca 1,5 tim. På kvällen kommer trötthetstecknen ibland snabbare än så, men inte sömnen. Har provat att söva om direkt när hon vaknar från sin kvällslur, men hon somnar inte snabbare för det. Inser att hon de senaste dagarna har haft en vakenperiod som varit längre än det normala, kanske är det som ställer till det, trots att hon verkat pigg. Så idag har vi försökt söva efter klockan istället, men det gick inget vidare bra, den gång hon inte visade trötthetstecken tog det 1,5 tim innan hon sov :meh: Kvöllen dock något bättre än de senaste. Låter hoppfullt att det gått över av sig själv för er :heart

Är bebisen i behov av ändrade rutiner? Vår bebis har länge sovit 4 pass på dagen och gått och lagt sig kl 21. Nu fungerar inte det längre utan nu vill han sova 3 pass på dagen och gå och lägga sig kl 20, han är väldigt tydlig med det. Försöker vi söva 4 ggr eller lägga kl 21 blir han bara ledsen.
Kanske - nån sorts ändring är hon i behov av, vi måste bara lista ut vilken :cautious: Brukar söva när hon visar att hon är trött, men det verkar fungera sådär för tillfället.

Idag fick jag till en sån grym skogsutflykt! Ville prova en ny väg i skogen för att se om det var görbart med vagnen så jag satte M i selen och tog med mig förnödenheterna i ryggsäck och så gick vi. (Fick naturligtvis stanna efter typ 5 minuter och akutamma, det passade sig inte hemma men när man var tvungen att åka sele var det visst väldigt viktigt:grin:).
Sen däckade hon och jag kom till vägskälet där den nya vägen vek av. Och det gick uppför. Och uppför. Och uppför. Ärligt talat var jag på väg att vända. Men till slut efter kanske 15-20 minuter jättebrant backe så var vi uppe(detta gör att jag tvivlar på vagnvänligheten, vem orkar putta ~40 kg uppför megabrant backe under så lång tid på knöligt grus??). Och så vänder jag mig om och den utsikten! Jag såg havet! Inte en liten glimt utan verkligen havet! (Som ligger på andra sidan stan)
Sen bar det av utför och in i mysiga trollskogen där solen lös in sådär magiskt mellan träden. Och sen var jag tillbaka på kända vägar och gick till sjön. Tog mig ett dopp medan M satt på gräset och grävde i jorden. Hon tittade efter mig lite då och då och började skratta varje gång hon fick syn på mig i vattnet:D
Efter det försökte jag sätta henne i selen igen men det varade bara i någon minut för hon hade visst fått smak på friheten:p så jag fick bära en glädjesprattlande bebis framåtvänd med armkraft nästan 3 km hem:rofl:
Det var så värt det:heart

(Och mina benmuskler kvider efter backen i kombo med övrigt rännande idag)
Det där låter helt magiskt! :heart
Gör nästan att jag önskar att vi skulle bosatt oss i Göteborgstrakten (där sambon har rötterna) istället för platta Östergötland med mil till vettigt vatten...

Det där låter helt magiskt! :heart
Gör nästan att jag önskar att vi skulle bosatt oss i Göteborgstrakten (där sambon har rötterna) istället för platta Östergötland med mil till vettigt vatten...

Håller helt med om att det lät magiskt!
...och om platta Östergötland, jag saknar mina småländska skogar och sjöar! :arghh: Tur jag och lillan åker dit i helgen

Håller helt med om att det lät magiskt!
...och om platta Östergötland, jag saknar mina småländska skogar och sjöar! :arghh: Tur jag och lillan åker dit i helgen
Samma här! Inget är som skogen och mörka skogssjöar! Vi åker dit idag!
Dock lätt bitter att vädret blivit sämre när jag längtat efter bad i sjön hos mina föräldrar hela sommaren. (Samtidigt som jag är glad att värsta värmeböljan är över, inte lätt att bli nöjd här...)

Dock lätt bitter att vädret blivit sämre när jag längtat efter bad i sjön hos mina föräldrar hela sommaren. (Samtidigt som jag är glad att värsta värmeböljan är över, inte lätt att bli nöjd här...)

Jag saknar också de småländska skogarna!
Vi bor väldigt fint nu med - men inget är som hemma!

Kroppen har helt uppenbart glömt bort hur en sover hela natten... Men trots några uppvak och total brist på sovmorgon är jag underbart utsövd!

Har kanske inte allt för mkt med barn att förs. Även om våra rutiner kommer kunna bli så mycket bättre.

Men idag skriver vi papper på nya huset. Vårt läggs ut på hemnet. Jag fick precis besked om att jag byter jobb inom kort, jag fick tjänsten jag sökte och ska nu in i mån-fre arbete.

Jag ser så mycket fram emot framtiden. Gubben kan jobba kvar, jag kan åka kollektivt till jobbet och lämna barnen på vägen.

Har kanske inte allt för mkt med barn att förs. Även om våra rutiner kommer kunna bli så mycket bättre.

Men idag skriver vi papper på nya huset. Vårt läggs ut på hemnet. Jag fick precis besked om att jag byter jobb inom kort, jag fick tjänsten jag sökte och ska nu in i mån-fre arbete.

Jag ser så mycket fram emot framtiden. Gubben kan jobba kvar, jag kan åka kollektivt till jobbet och lämna barnen på vägen.
Grattis! Vilket flyt! Visst var det tjänsten med så många sökande? :)

Grattis, vad härligt att det är så mycket som faller på plats!

Nu är vi i Småland hos mina föräldrar. Min bror och hans dotter (drygt 2,5 år) kom förbi en stund och för första gången kunde ungarna leka lite med varandra! :love:
Visserligen mest att kotten kastade/rullade en boll som kusinen hämtade och gav tillbaka, men det räckte för att jag skulle smälta lite inombords..! Hon har varit ganska blyg för honom innan och blivit rädd när han varit ledsen mm, så fint att dom kan börja interagera med varandra nu!

Ja lite synd med vädret, men skönt att slippa åka i varm bil med bebis också :p Vi åker fram och tillbaka på lördag

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 094
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
467
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 530
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 206

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka