Vinterföräldrar -17/18, del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som har djur (specifikt katt) och bebis, hur fungerar det? Vi får två kattungar imorgon och jag funderar på hur restriktiva vi ska vara med bebis och kattungar ihop. Just ungar kan ju vara väldigt busiga.

Våra katter håller sig undan för det mesta men jag skulle ha klorna klippta och ha koll på hur de är runt bebis. De kanske tycker hon är tråkig eller världens roligaste så de måste ha ständig uppsikt.

Förresten hände det en lite läskig sak i natt som gör att jag funderar på att sluta samsova. Utan att ha något som helst minne av det har jag ammat bebis och lagt babynestet som en barriär på sidan av sängen så hon inte ska trilla ur. Vaknar med behån öppen och ena bröstet tomt.

Alltså jag har gjort allt rätt för att skydda henne i sömnen men ganska läskigt att inte minnas vad jag gjort, nästa gång jag gör det i sömnen kanske jag glömmer bort att skydda henne från att falla ned.

Någon mer som gjort saker i sömnen? För mig är detta helt nytt.

Förresten hände det en lite läskig sak i natt som gör att jag funderar på att sluta samsova. Utan att ha något som helst minne av det har jag ammat bebis och lagt babynestet som en barriär på sidan av sängen så hon inte ska trilla ur. Vaknar med behån öppen och ena bröstet tomt.

Alltså jag har gjort allt rätt för att skydda henne i sömnen men ganska läskigt att inte minnas vad jag gjort, nästa gång jag gör det i sömnen kanske jag glömmer bort att skydda henne från att falla ned.

Någon mer som gjort saker i sömnen? För mig är detta helt nytt.

Känns som jag alltid är lite halvt medvetande om nattamningen, men tycker ändå det funkar kanon! Har ju bedside crib bredvid sängen med så fall risken är väldigt liten :up: sen rullar hon ju gärna mest mot mig, ska ligga så nära det går... både hon och vovven :rofl:

Ni som har djur (specifikt katt) och bebis, hur fungerar det? Vi får två kattungar imorgon och jag funderar på hur restriktiva vi ska vara med bebis och kattungar ihop. Just ungar kan ju vara väldigt busiga.

Våra 2 katter förbi vart fall inte att bestämma över. Glenn han går undan när det blir för mycket medan Dagny säger ifrån. Hon är en riktig kärring. Men stora dottern har lärt sig.

Dom har vart med från dag 1, ena katten har alltid sovit hos barnen osv. De var ungar när H kom.

Våra katter håller sig undan för det mesta men jag skulle ha klorna klippta och ha koll på hur de är runt bebis. De kanske tycker hon är tråkig eller världens roligaste så de måste ha ständig uppsikt.

Våra 2 katter förbi vart fall inte att bestämma över. Glenn han går undan när det blir för mycket medan Dagny säger ifrån. Hon är en riktig kärring. Men stora dottern har lärt sig.

Dom har vart med från dag 1, ena katten har alltid sovit hos barnen osv. De var ungar när H kom.

Tack för svar! Har köpt grindar till vardagsrummet så att vi kan stänga för när bebis ligger i babygymmet och vi inte är i rummet (köket är precis intill så vi kan se/höra bebis därifrån) samt så att katterna inte går in där och klöser på soffan ;). Det var så länge sedan jag hade kattunge att jag glömt litegrann hur de är :D Ska bli roligt i alla fall och vi vill absolut att vår dotter ska växa upp med djur, jag tror att det är jättebra för barn.

Tack för svar! Har köpt grindar till vardagsrummet så att vi kan stänga för när bebis ligger i babygymmet och vi inte är i rummet (köket är precis intill så vi kan se/höra bebis därifrån) samt så att katterna inte går in där och klöser på soffan ;). Det var så länge sedan jag hade kattunge att jag glömt litegrann hur de är :D Ska bli roligt i alla fall och vi vill absolut att vår dotter ska växa upp med djur, jag tror att det är jättebra för barn.
Grindar? Våra katter tog sig över det utan att blinka.

Nja kanske inte vid 12v men när de började bli bekväma hör hemma.

Dom är exakt 12 veckor idag så jag hoppas att grinden kan vara lite avskräckande ett par veckor iaf. Men fattar att det inte kommer funka i längden såklart. De kommer att få gå ut när de är kastrerade, och jag räknar med att det kommer bli mindre klösande och lekande inomhus så fort de får ge sig ut på fältet vi bor vid och jaga sork :)

Livets första strandhäng idag. Jag och Ronja hänger på stranden. Havanna var nog säl i sitt förra liv...

Bifogade filer

• AB8D8910-F353-4363-857A-B4D75503950A.webp
    AB8D8910-F353-4363-857A-B4D75503950A.webp
    392,2 KB · Visningar: 38
Är det nån värme i vattnet? :eek:

Ni vet de där med att smörgåsen alltid landar med smöret neråt... idag gjorde jag upptäckten att detsamma gäller bajsblöjor :grin:

Det är inte djupare än knädjupt. Så där är det varmt. Dock fick vi släpa upp Havanna efter typ 40min då hon var mer blå än skär i huden 😂

Nu när lilla F är 13 veckor börjar det rent magiskt bli lättare med saker och ting. Tror det beror på att hon är mer trygg av sig då hon hänger med mer i vad som händer. Fjärde trimestern avklarad i natt således! (Eftersom hon kom 1 vecka tidigt räknar jag henne som en vecka efter i allting).

Ett år sen idag, som vi fick veta att Hon fanns därinne i magen :heart
Den 17/6 fick vi veta det. :love:

Om jag inte minns galet så var det ett litet litet otydligt streck den 29/5 som vi inte visste om man kunde lita på för det syntes mest bara i vissa vinklar sen vågade jag knappt göra ett till utan hävdade att jag ville vänta till efter min födelsedag för de skulle bli så jobbigt att hålla masken inför de som kom och firade mig, men vi höll oss bara till 4/6, fyller år den 6:e :D

Samma dag som första otydliga testet så kom sambon hem och sa att han beställt nya bilen, nog för BMW har lite leveranstid men den tillverkades lite fortare :p

Tror lilla F är aningen sjuk idag, första gången vi märkt det i så fall. Hon har hostat till någon enstaka gång, synts lite mer snor efter att hon sovit och hade undertemp ett tag och sov ända till halv tolv, med avbrott för amning så klart. Men hon jollrar och ligger och sparkar som vanligt, så tror inte det är någon större infektion. Vi träffade lilla kusinen i söndags som var lite snorig och även om han inte tog på henne så kan vi vuxna spridit smittan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 913
Senast: Sofie.S
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 866
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
832
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka