Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här funkade det första gången, innan hon lärde sig vad det var.
Nu kör vi med plastspruta, för det är enda sättet att få i henne en liten del av det.
Känns som vi provat allt. Även försökt muta med glass efter, men det går ändå inte.
Tror säkert hostmedicinen smakar värre också!
 
Inatt efter att ha matat vid tvåtiden kunde jag inte somna om. När jag äntligen började dåsa iväg så vänder sig sambon om i sömnen och smäller ner sin armbåge i mig. Jag såg ut ungefär såhär :rage::arghh: så efter att ha väckt sambon och talat om hur dum han var :D gick jag och la mig i gästrummet. Med undantag för något uppvak sov jag till 8.30 :love:

Nu har jag kramats lite med kotten, och när han började bli trött gick han och sambon på promenad i solen. Jag sitter kvar och dricker kaffe, äter rostmacka och lyssnar på morgonpasset. Kan vara min bästa morgon på riktigt länge!
 
Nu har jag försökt få i henne ner hunung. Vet ni hur kladdigt Det är med spottade honung överallt? :banghead::yuck::p

Honung var tydligen inte okej enligt Havanna. Men vi har gjort ett tappert försök.
 
Men för att återgå till Ronja. Alltså jag är helt kär i hennes hår :love:
IMG_20180330_115016.webp
 
Idag har kotten vänt sig från mage till rygg vid två olika tillfällen :eek:
Jag tror iofs verkligen inte att det varit medvetna rörelser, men likväl lägger man honom på mage och vips har han kastat sig åt sidan och ligger på rygg. Så häftigt att se honom lära sig något nytt nästan varje dag :love:
 
Det ska testas. Vi fick mollipect utskrivet senaste rundan. Honung ska vi se om vi kan få i henne.
Men hur ger man honung? Kan inte blanda det i vatten här. Det enda som dricks är mjölk och vatten Inte ens vatten med gurka/citron går ned.
Funkar det att blanda i varm mjölk? Det smakar lite speciellt men jag tycker det är gott och smakar lite mysigt. Kunde få det ibland när jsg var liten och hade svårt att sova tror jag.
 
Håller med om babysitter! Vi köpte en begagnad babybjörn och den är räddningen på att få äta med båda händerna, göra ersättning snabbt (typ omöjligt med skrikande bebis i famnen) eller gå på toa!
Babysitter är kanon här också! Den gör att jag oftast kan både duscha och fixa frukost på morgonen. Han sitter gärna och tittar på och slår efter de små figurerna på lekbågen. Vi har också en babybjörn.
 
Vilken dag ... Vägrar sova, väldigt missnöjd med rena raseriskrik, bökar runt vid brösten i timmar. Mannen går ut med vagnen men hon vaknar när hon kommer in. Däremellan har vi massa saker vi behövt fixa i hemmet inför mäklarfotografering på onsdag. Har iaf kunnat fixa lite grejer, tränat och tagit ett bad på de lugna stunderna.

Helt slut nu.
 
Vilken dag ... Vägrar sova, väldigt missnöjd med rena raseriskrik, bökar runt vid brösten i timmar. Mannen går ut med vagnen men hon vaknar när hon kommer in. Däremellan har vi massa saker vi behövt fixa i hemmet inför mäklarfotografering på onsdag. Har iaf kunnat fixa lite grejer, tränat och tagit ett bad på de lugna stunderna.

Helt slut nu.
Har hon gått igenom första utvecklingssprånget än? Annars låter det ju lite som det när inget hjälper. Hoppas det blir lättare imorgon! :heart
 
Funkar det att blanda i varm mjölk? Det smakar lite speciellt men jag tycker det är gott och smakar lite mysigt. Kunde få det ibland när jsg var liten och hade svårt att sova tror jag.
Mjölk kan tyvärr endast serveras kallt här. (försökte det med tidigare) för att ha ett okräset barn som äter allt, så äter hon inte sådant man förknippar med att barn äter :p typ pannkakor, banan, saft, oboy, juice... Endast vatten och kall mjölk som går hem. I te ens vatten med lite gurka i går hem.
 
Jag har börjat fundera på en bumbo-stol, läser både plus och minus för det och är själv otroligt delad.
Någon som har erfarenhet?

Vi använde inte det till Havanna men Ronja vill helst sitta upp hela tiden. Gärna babysitter men med väldigt sittande rygg. Eller att du håller henne om midjan så sitter hon i ditt knä. Du skulle bara våga att luta henne mot dina ben när hon sitter och tittar på dig.
 
Någon la upp en bild på bebis i babyskydd, här fyller vi ut det bra. Kudden under är bortplockad och det börjar se ut som det är dags att ta bort kudden bakom huvudet med, då det börjar bli trångt.
IMG_20180330_160508.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 901
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 355
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 366
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp