Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma här! Vi har försökt två gånger med hjälp av glidmedel men har fått avbryta för det har gjort för ont.

Verkar alltså vara hemskt olika. Ska höra mig för med bm imorrn när jag ska dit.
Har du testat silikonbaserat glidmedel? För mig gör det stor skillnad jämfört med vattenbaserat.

Japp. Skitkasst. Det är en av de grejer jag verkligen hoppas ska återgå till det normala igen så småningom. Hellre förr än senare om jag får välja. Det är ju ingen mening med att knipa för att bli tight igen om man ändå inte kan få dit nåt pga friktionen :(
Klart att det ska återgå till det normala! Och jag förstår att ju förr desto trevligare, sexlivet var ju inte direkt blomstrande på slutet av graviditeten (för oss i alla fall...). Tur det finns annat gött att göra som inte innefattar saker som ska in :up:

(Kan vara bra att knipa för att inte behöva kissa på sig när man nyser också :p)

Japp. Skitkasst. Det är en av de grejer jag verkligen hoppas ska återgå till det normala igen så småningom. Hellre förr än senare om jag får välja. Det är ju ingen mening med att knipa för att bli tight igen om man ändå inte kan få dit nåt pga friktionen :(
Det kommer att återgå till det normala! Amningen kan ge torra o sköra slemhinnor..

@Positron Angående linjen på magen så upptäckte jag efter förra graviditeten att den gick att skrubba bort efter ett tag. Minns dock inte hur lång tid det tog innan det fungerade att få bort den.
Jag kör med lite peeling på magen men inget som ännu gett nåt resultat såhär två veckor efter förlossningen.

Det kommer att återgå till det normala! Amningen kan ge torra o sköra slemhinnor..

@Positron Angående linjen på magen så upptäckte jag efter förra graviditeten att den gick att skrubba bort efter ett tag. Minns dock inte hur lång tid det tog innan det fungerade att få bort den.
Jag kör med lite peeling på magen men inget som ännu gett nåt resultat såhär två veckor efter förlossningen.
Det har inte gett några resultat här hittills heller (3½ vecka)... Har läst om att peela bort tidigare, säkert du som skrivit då också.

Har du testat silikonbaserat glidmedel? För mig gör det stor skillnad jämfört med vattenbaserat.

Vet inte vilket jag har, köpte på apoteket. Ska kolla.

När jag var på efterkontroll sa bm att jag hade klassiska amningsslemhinnor. Torra och sköra. Känna rätt tydligt också. :meh: Vi hade knappt nåt sexliv innan grav då min p-stav dödade allt vad lust hette. När den togs ut blommade det upp igen och då blev jag ju såklart gravid direkt. Sista månaderna fanns det heller inget sexliv så det hade ju inte gjort nåt om det fick komma igång igen. Ska till bm idag och sätta in kopparspiral. Hoppas det ska funka bra så jag kan ha preventivmedel utan en massa extra hormoner i kroppen...

Ska för övrigt på Bvc idag också. :)

(Kan vara bra att knipa för att inte behöva kissa på sig när man nyser också :p)
Detta gick väldigt snabbt för min del faktiskt. Typ en och en halv månad eller så tog det tills jag kunde hosta, nysa, rida osv utan att behöva tänka på att knipa. I början fick man ju pinka ofta för att inte riskera att bli stående någonstans och inte kunna hålla emot :p

Sådärja! Spiral insatt. Var inte så farligt som jag hade trott... Får hoppas att den funkar bra också nu. :)

Liten är idag 10 veckor gammal, väger 5160g och är 56cm lång! :) Han var jätteglad nästan hela besöket. I väntrummet var det lite andra barn som tjoade och lekte vilket var jätteintressant tyckte han, satt i mitt knä och tittade. När de gick blev han ledsen och vi knallade runt runt och tittade på allt - tydligen jättespännande! :p När han skulle vägas var han jätteglad hela tiden på skötbordet, skrattade och tokade sig, tillochmed tyst på vågen(!) och när vi mätte och allt. Men när jag skulle klä på honom och drog bodyn över huvudet blev han jätteledsen och tokgrät. :o Lät nästan som om jag hade gjort illa honom, men han hatar verkligen att ta på mössa och dra på kläder över huvudet. Inte alls poppis. Somnade gott i bilen påväg hem och sov vidare när jag lyfte över honom i vagnen. :) Nu hoppas jag han får sova ett par timmar för han ville inte alls sova i förmiddags. Annars har jag nog en väldigt gnällig och trött bebis ikväll...

Detta gick väldigt snabbt för min del faktiskt. Typ en och en halv månad eller så tog det tills jag kunde hosta, nysa, rida osv utan att behöva tänka på att knipa. I början fick man ju pinka ofta för att inte riskera att bli stående någonstans och inte kunna hålla emot :p

När jag läser sånt där är jag SÅ glad att jag blev snittad. Hade iofs innan läst att man ändå kan få problem för att bäckenbotten typ luckrat upp sig eller ngt sånt men jag har inte haft problem en enda gång sen förlossning, bm konstaterade urstark bäckenbotten på efterkontroll (tack vare ridning sa hon eftersom jag aldrig gjort knipövningar, ridning är bra till mkt!). Jag är för lat för knipövningar/Tycker det är tråkigt så hade jag fått såna problem hade jag nog grinat :p

När jag läser sånt där är jag SÅ glad att jag blev snittad. Hade iofs innan läst att man ändå kan få problem för att bäckenbotten typ luckrat upp sig eller ngt sånt men jag har inte haft problem en enda gång sen förlossning, bm konstaterade urstark bäckenbotten på efterkontroll (tack vare ridning sa hon eftersom jag aldrig gjort knipövningar, ridning är bra till mkt!). Jag är för lat för knipövningar/Tycker det är tråkigt så hade jag fått såna problem hade jag nog grinat :p
Det har mindre med förlossningen att göra än med graviditeten i sig. Men visst har vi som ryttare fördel där. De undersökte detta redan på förlossningen, efter att jag blivit sydd, och konstaterade att styrkan var bra trots skadorna. Jag har vänner som fortfarande läcker vid ansträngning flera år efter att de fått sina barn.

Måste bara hoppa in och tacka för all hjälp!! Sen vi bytte till neutramigen har vi sakta men säkert fått tillbaka vår snälla bebis :love: refluxen är kvar och zantacen fungerar inte alls. Men nu har han inte ont och börjar bara gråta när han kräks så snabbt att det kommer genom näsan. Så det kan vi leva med!

Nu till en annan fråga. Fixar man vara iväg en hel dag från bebis? Har blivit erbjuden ett tv-reklam jobb för walkers (chips) men det är en heldag på 10 timmars filmande och vet inte alls hur jag känner inför det. Han är då 6veckor...

Jahapp, nu har de konstaterat att jag har havandeskapsförgiftning trots allt. Gjorde en hinnsvepning och fick sedan komma tillbaka efter att blodproven blivit kollade. Blodproven var okej och det + att jag faktiskt mår prima + att jag verkligen inte ville bli igångsatt med några drastiska metoder gjorde att jag fick gå hem utan vidare åtgärder. Ska såklart in direkt om jag mår sämre. Annars blir det besök på förlossningen på lördag och så får vi se hur vi går vidare då. Var öppen 1-2 cm vid undersökningen så det var i alla fall inte helt stängt i butiken.

Måste bara hoppa in och tacka för all hjälp!! Sen vi bytte till neutramigen har vi sakta men säkert fått tillbaka vår snälla bebis :love: refluxen är kvar och zantacen fungerar inte alls. Men nu har han inte ont och börjar bara gråta när han kräks så snabbt att det kommer genom näsan. Så det kan vi leva med!

Nu till en annan fråga. Fixar man vara iväg en hel dag från bebis? Har blivit erbjuden ett tv-reklam jobb för walkers (chips) men det är en heldag på 10 timmars filmande och vet inte alls hur jag känner inför det. Han är då 6veckor...

Man, i detta fallet du, gör precis som du känner i den frågan. :) En del hade tyckt att det blir för jobbigt, andra - tex jag - hade inte haft några större problem med det.

Jahapp, nu har de konstaterat att jag har havandeskapsförgiftning trots allt. Gjorde en hinnsvepning och fick sedan komma tillbaka efter att blodproven blivit kollade. Blodproven var okej och det + att jag faktiskt mår prima + att jag verkligen inte ville bli igångsatt med några drastiska metoder gjorde att jag fick gå hem utan vidare åtgärder. Ska såklart in direkt om jag mår sämre. Annars blir det besök på förlossningen på lördag och så får vi se hur vi går vidare då. Var öppen 1-2 cm vid undersökningen så det var i alla fall inte helt stängt i butiken.
Usch då. Hoppas du inte blir sämre och slipper igångsättning. Det behandlas inte alls eller?

Usch då. Hoppas du inte blir sämre och slipper igångsättning. Det behandlas inte alls eller?
Nej ingen behandling. Det är inga skyhöga värden heller, blodtryck 155/90 och +2 på äggvitan. Och jag mår som sagt bra, känner inte av något högt blodtryck alls. Är inte ens så trött trots att jag knappt sovit på två nätter. Tjatar på bebisen att hen ska komma ut nu men vi är inte alls överens om hur bråttom det är...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 986
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat