Jag tror du klarar dig Det kan gå fort också men har du inga känningar så "klarar" du dig nog
Jag tror det med men hade varit typiskt om det satte igång med raketfart nu de sista dagarna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror du klarar dig Det kan gå fort också men har du inga känningar så "klarar" du dig nog
Alltså jag har inte riktigt fattat detta med slemproppen, vad är det egentligen? Och om där är något slemmigt i toan när jag suttit där så borde det väl vara den? Och vad betyder då det? Haha
Alltså jag har inte riktigt fattat detta med slemproppen, vad är det egentligen? Och om där är något slemmigt i toan när jag suttit där så borde det väl vara den? Och vad betyder då det? Haha
Att du håller på att öppna dig. Åker hela ut på en gång så brukar man ha börjat öppna sig. Så du är kanske i latensfasen nu då. Alla känner av den olika mycket.
Okej, men hur vet man om det var hela eller inte?
Åkte den ut som en stor klump typ golfboll? Då kan du vara rätt säker på att det var hela. Men sen kan man ha väldigt lite slempropp med. Det var stor skillnad på mina första och min tredje.
Golfboll? Haha då var det nog bara en liiten bit
Golfboll? Haha då var det nog bara en liiten bit
Min gick som en stor blodblandad flytning när jag kommit in till förlossningen. Typ 20.30, 07.11 var sonen ute.
Hoppas du klarar dig till nytt år!
Apropå nappdiskussionen!
Vi hade tänkt undvika napp, men så som det varit senaste nätterna när han bara vill ha bröstet för att få tröst så har det varit väldigt tröttsamt. Så fort han släppt och jag provat lägga honom har han vaknat till och varit orolig. Idag har nyblivna mormor, moster och morbror varit här på besök och då provade vi faktiskt introducera napp. Äckligt sa han först, men sen tog han den. Tycker dock att alla jag har är så stora. Provade nu igen ikväll. Han tar den efter en stund men det låter som att han drar i sig luft. Hur har ni andra gjort när ni börjat med napp?
Jag hade inte heller varit bekväm med att han åkte och det hade jag sagt rakt ut.Jag behöver lite råd...
Min sambo vill åka iväg sista helgen i januari, dvs en vecka innan BF (7 feb), med jobbet. När vi diskuterade det för ett halvår sedan så kändes det rätt lugnt. Målet för resan ligger ca 3-4h bort med flyg (inkl ett byte), flygen går kanske var tredje timmer ungefär, dock ej under natten. Det är, så klart, en viktigt jobbresa annars hade han väl inte velat åka.
Han ska vara iväg tors-mån och hans mamma kommer och bor hos oss fre-sön. Jag har inte någon i närheten som kan hjälpa mig, finns en granne som skulle kunna ta blivande storasyster om det krisar men känns ju inte helt 100.
Jag gick tre dagar över tiden sist och man har ju någon konstig föreställning om att det ska vara likadant igen. MEN jag vill inte att han ska åka, men jag vill att han ska komma till det beslutet själv. Det är ju en uppenbar risk att han faktiskt missar förlossningen, det är ju inte så att en förlossning startar med tanke på ev flygavgångar, plats på flygen, trafik etc.
Jag vill inte känna att jag "tvingar" honom att stanna hemma utan jag vill ju att han ska inse det själv. Eller är jag bara löjlig som inte sätter ner foten och säger det rätt ut?
När jag säger att det är risk att han missar det så säger han bara "säg inte så". Jag vill ju att han ska komma till insikt själv liksom.
Hade ni "låtit" era respektive åka iväg? Skulle de vilja åka iväg? Hur hade ni agerat? Eller är jag nojjig?
Jag hade absolut inte varit bekväm med att min sambo var så långt bort så nära BF. Och det hade jag sagt till honom.Jag behöver lite råd...
Min sambo vill åka iväg sista helgen i januari, dvs en vecka innan BF (7 feb), med jobbet. När vi diskuterade det för ett halvår sedan så kändes det rätt lugnt. Målet för resan ligger ca 3-4h bort med flyg (inkl ett byte), flygen går kanske var tredje timmer ungefär, dock ej under natten. Det är, så klart, en viktigt jobbresa annars hade han väl inte velat åka.
Han ska vara iväg tors-mån och hans mamma kommer och bor hos oss fre-sön. Jag har inte någon i närheten som kan hjälpa mig, finns en granne som skulle kunna ta blivande storasyster om det krisar men känns ju inte helt 100.
Jag gick tre dagar över tiden sist och man har ju någon konstig föreställning om att det ska vara likadant igen. MEN jag vill inte att han ska åka, men jag vill att han ska komma till det beslutet själv. Det är ju en uppenbar risk att han faktiskt missar förlossningen, det är ju inte så att en förlossning startar med tanke på ev flygavgångar, plats på flygen, trafik etc.
Jag vill inte känna att jag "tvingar" honom att stanna hemma utan jag vill ju att han ska inse det själv. Eller är jag bara löjlig som inte sätter ner foten och säger det rätt ut?
När jag säger att det är risk att han missar det så säger han bara "säg inte så". Jag vill ju att han ska komma till insikt själv liksom.
Hade ni "låtit" era respektive åka iväg? Skulle de vilja åka iväg? Hur hade ni agerat? Eller är jag nojjig?
Jag behöver lite råd...
Hon vars barn var två veckor gammalt 7 dagar innan BF tycker väl att det kanske inte är helt lämpligt
Jag tycker ju att om ens höggravida partner inte vill att man ska resa bort så tätt inpå så borde diskussionen sluta där.
Men även om man skulle bortse från dig och dina behov. Förutsatt att det finns biljetter kan det då ta 7-8 timmar för honom att ta sig hem dagtid och längre på natten. Du är omföderska. Det är alltså risk att han missar sitt barns födelse. Är det värt det? (Riktat till honom alltså, vad ditt svar på frågan är gissar jag )