Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur hade ni gjort?

Can't fight the power, säger jag. :D

Vi har låtit L sova hur och var hon vill vilket inledningsvis ofta innebar att hon sov på någon av oss eller bredvid mig, på sidan med ansiktet intryckt i min arm.

11140747_586202441521440_4305410795791467300_n.jpg

Hon valde själv att sova i egen säng när hon var runt tre månader och då kunde hon tippa åt sidan på egen hand. Under en period vaknade hon när hon hamnade på mage, för det tyckte hon inte om. Nu, drygt åtta månader gammal, kan hon sova även på mage (med ansiktet nedtryckt i madrassen).

Hade L:s val av sovstil gjort mig nervös hade jag hellre köpt andningslarm än hållit på och bråka om hur bäbisen ska ligga när hon sover.

Förresten, det här med D-droppar. Vi köpte en liten flaska på apoteket, men på den står det från 1 månad? Fanns ingen anpassad för yngre heller, är det rätt? Har hört olika om när och hur man ska ge, hur gör ni?

Förresten, det här med D-droppar. Vi köpte en liten flaska på apoteket, men på den står det från 1 månad? Fanns ingen anpassad för yngre heller, är det rätt? Har hört olika om när och hur man ska ge, hur gör ni?

Vi fick en flaska oljebaserad av bvc med orden "ska ges dagligen när bebis är 7 dagar".

Har också bara hört att man får Ddroppar via BVC som ges dagligen.
Ang sömn sov H bredvid mig första 5-6v, sen testade vi egen säng och både han och vi sover bättre med honom i egen säng. Jag är mindre orolig med honom där, där ligger han där han ligger och kan inte hamna undr mitt täcke/ kropp osv.

Hmm, ja vi har ju inte varit på Bvc än. Första tiden om en vecka då han är 2,5 vecka gammal...

Började oroligt ikväll också så jag och liten har sovit på soffan, han på mitt bröst. Nu är det mat och sen hoppas jag att han vill somna i nestet så vi kan gå upp... Sambon skickade jag upp vid halv ett under mycket sura miner. Han tål inte att vara vaken lika bra som jag så jag kände att det för allas trevnad vore bättre om han fick sova. Butter och tjurig redan sen förra natten. Han vill så gärna vara till hjälp men jag tycker det är bättre att iaf nån av oss är pigg på dagen

Tjoho! Det stämmer verkligen att ingen kan bli gladare över bajs än hästfolk och småbarnsföräldrar! Har ju nu undvikit mjölk igen och nu börjar det bli normalt bajs igen, det sega senapsaktiga är borta och tillbaka är det gryniga gula! Nu hoppas jag det ska få bli lättare för honom att göra ifrån sig igen! :)

Efter lång amning och en rejäl prupp blev det ny blöja och nu hoppas jag att han ska somna.

Han är lite täppt i ena näsborren, en kråka som satt sig på tvären, tips för att åtgärda detta?

Åh så mycket bebissnack! Jag börjar verkligen längta nu! V 35 är jag inne i så nu dröjer det inte sååå länge till.

Samma här, mitten av vecka 35, och har 37 dagar kvar till BF. Jag och mina syskon var alla lite tidiga när vi föddes, så kanske är det inte ens 37 dagar kvar, ifall det ligger i mina gener :D

26 dagar kvar till bf. Jag är så fruktansvärt less och väldigt gnällig :(

Inte så svullen dagtid eller så att märks/syns utåt men inne i kroppen känns det ordentligt, speciellt nattetid. Sover sedan några veckor tillbaka med handledsortoser så då domnar i alla fall inte händerna bort men jag får så väldigt ont i fingerlederna. Nu har ena tummen börjat hoppa ur led om jag försöker greppa någonting på natten/morgonen innan svullnaden hunnit lägga sig:crazy:

Men men, snart är bebis på utsidan och vi kan dela mer på den tunga biten. Fått upp spjälsängen och tvättat upp alla kläder. Funderar på att packa någon form av väska men det känns svårt och så långt borta.

Inte så svullen dagtid eller så att märks/syns utåt men inne i kroppen känns det ordentligt, speciellt nattetid. Sover sedan några veckor tillbaka med handledsortoser så då domnar i alla fall inte händerna bort men jag får så väldigt ont i fingerlederna. Nu har ena tummen börjat hoppa ur led om jag försöker greppa någonting på natten/morgonen innan svullnaden hunnit lägga sig:crazy:

Men men, snart är bebis på utsidan och vi kan dela mer på den tunga biten. Fått upp spjälsängen och tvättat upp alla kläder. Funderar på att packa någon form av väska men det känns svårt och så långt borta.

Fy vad kämpigt det låter. :( Men snart har du bebis i famnen istället! <3

Och det där med väskan, det kanske inte är så långt bort som du tror. ;) Jag tyckte också att det var svårt. Hade inte packat det sista ens när det plötsligt var dags att åka. :p

Liten pruppar för fullt nu, tänk att man kan bli så glad över att det sprakar! :D

Sambon sköljde näsan med koksalt och nu kan han andas igen! Så skönt!

Lilla H (känner att hon får olika smeknamn för var dag :p) har vart väldigt röd som vi diskuterat tidigare. Nu har jag senaste dagen bytt till de nya Libero blöjorna i en storlek större samt haft på puder (har inte använt puder alls innan). Tvättar med Olja på tvättservett, inga våtservetter om vi inte är ute och åker och inte har något annat.
Det röda är nästan borta, bara på 1.5 dygn har det blivit otroligt mycket bättre.

Tack för alla tips!

38 dagar kvar här! Har tänkt börja packa i veckan, och köpa spjälsäng måste vi göra också. Spännande!

Har 6 dagar kvar nu till BF och ja, jag längtar. Jag känner mig bara gnällig och på dåligt humör nuförtiden :pÄr så trött på att ha ont hela tiden och inte kunna sova eller göra något speciellt övht. Börjar bli lika trött som jag var i början av graviditeten dessutom, vaknar och två timmar senare behöver jag ta en tupplur :cautious: Och det är ju så jobbigt att ligga ner, gör tom ont att andas, så får ingen kvalitetssömn utan slumrar bara till korta stunder. Så det här med att vara utvilad och samla energi och styrka inför förlossningen kommer ju jag verkligen lyckas med :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar