Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har min mini fått testa puré för första gången, det var väldigt skeptiska miner här. :D
Det ser så kul ut när de är skeptiska! Vi jobbar vidare med maizenagröt med kanel. Den går hem! Sen håller hon ofta i en grönsaks- eller fruktstav när vi äter middag. Det är poppis!

Hoppas kräket minskar för er nu när han börjar äta!

Mvh Miks

Idag var vi till BVC på dagen lillkillen blir fyra månader. Han vägde in på 6360g och är 62,5 cm lång :)
Tycker de här fyra månaderna bara har susat förbi och vill gärna bromsa tiden lite så jag hinner med i svängarna. Han är en ganska rolig prick den där lillebror som verkligen är med på banan numera.

Sömnen är dock inget att skryta med men tar det med ro, han kommer vilja sova hela nätter han också till slut :)

På BVC pratade vi om smakisar och mat men det är inget vi kommer börja med än utan väntar lite till. Möjligen att han kan få en gurkstav eller nåt att slabba med lite längre fram.

Senaste grejen här:
Stå upp.

Ojojoj, vad han vill stå upp. Hela tiden, helst. Han spänner hela kroppen och är jättekoncentrerad och stolt och står och står och står tills han inte orkar längre. Då blir han sur och vill stå upp igen...

På fredag ska vi in på fyramånaderskontroll och väga och mäta. Jag tror att han väger typ 7600 gram, han är en riktig knubbis. :D

Senaste grejen här:
Stå upp.

Ojojoj, vad han vill stå upp. Hela tiden, helst. Han spänner hela kroppen och är jättekoncentrerad och stolt och står och står och står tills han inte orkar längre. Då blir han sur och vill stå upp igen...

På fredag ska vi in på fyramånaderskontroll och väga och mäta. Jag tror att han väger typ 7600 gram, han är en riktig knubbis. :D

Har också en som vill stå mycket och det har hon gjort sen hon bara var någon vecka gammal! Storasyster var exakt likadan så det är väl släktdrag :D Lillan fick prova hoppgungan idag också, hon blir 3 månader nästa vecka.

Har frågat i "min" tråd men frågar här också :)

Ni som använder mjölkuppsamlingskopp underoch mellan amningarna. Samlar ni det i en och samma flaska under dagen för att sen kunna ge barnet eller hur gör ni?
Har precis köpt sånna och vet inte hur jag ska göra.

Sicken liten dotter... Sover numera i regel från 23-05 eller hela natten. I gengäld är det gnälligt som tusan dagtid och bara korta powernappar på 10-20 minuter och sen lite gnälligt och så börjar det om.

Äter nu puré och gröt som om hon inte gjort annat i sitt liv och blir galet arg om jag är långsam med skeden. Gillar dock inte kalla saker ex. mangopuré, mosad banan osv. men ligger det på gröt och blir ljumt då kan hon äta. Likaså mjölkersättningen måste vara snudd på för varm annars blir hon arg.

Hon vill inte ligga ned längre utan vill bara vara uppe och se saker, sen att nacken fortfarande är väldigt vinglig är en annan sak.

Har anmält oss för babysim som börjar i slutet av augusti. Men blir sambon som får gå mest eftersom jag ju börjar nytt jobb nu. När jag ändå var i farten så beställde jag även ny bilbarnstol ( Blev en Maxi Cosi Mobi efter många diskussioner med sambo samt vänner, är ju längesedan jag hade så här liten ju och det har hänt mycket på marknaden sen jag senast köpte bilbarnstol) samt vindoverall och vinteroverall på rea.

Här är det jobbigt för mamman just nu med familj som är riktigt dålig och inlagd på sjukhus, tur man har en solstråle till unge på dagarna (kvällarna är det sämre med men då är vi ju två) jag går omkring och gråter rätt mycket just nu och möts alltid av ett leende som får en att smälta av lillan :love:
Har fått boka om vaccinationen på måndag till idag så vi kan åka till Sverige så snart det går (flyga själv med bebis :crazy: :nailbiting:)

Sicken liten dotter... Sover numera i regel från 23-05 eller hela natten. I gengäld är det gnälligt som tusan dagtid och bara korta powernappar på 10-20 minuter och sen lite gnälligt och så börjar det om.

Äter nu puré och gröt som om hon inte gjort annat i sitt liv och blir galet arg om jag är långsam med skeden. Gillar dock inte kalla saker ex. mangopuré, mosad banan osv. men ligger det på gröt och blir ljumt då kan hon äta. Likaså mjölkersättningen måste vara snudd på för varm annars blir hon arg.

Hon vill inte ligga ned längre utan vill bara vara uppe och se saker, sen att nacken fortfarande är väldigt vinglig är en annan sak.

Har anmält oss för babysim som börjar i slutet av augusti. Men blir sambon som får gå mest eftersom jag ju börjar nytt jobb nu. När jag ändå var i farten så beställde jag även ny bilbarnstol ( Blev en Maxi Cosi Mobi efter många diskussioner med sambo samt vänner, är ju längesedan jag hade så här liten ju och det har hänt mycket på marknaden sen jag senast köpte bilbarnstol) samt vindoverall och vinteroverall på rea.

Babysim måste jag ta o kolla upp. När vi va på mässa innan lillan kom så va det ett företag där och dom rekomenderade lite att låta pappa och bebis gå så dom får göra något tillsammans själva, tror dock inte det funkar för oss ev i höst o vinter men jag vill ju börja rätt snart. Tror A kommer gilla det

Här är det jobbigt för mamman just nu med familj som är riktigt dålig och inlagd på sjukhus, tur man har en solstråle till unge på dagarna (kvällarna är det sämre med men då är vi ju två) jag går omkring och gråter rätt mycket just nu och möts alltid av ett leende som får en att smälta av lillan :love:
Har fått boka om vaccinationen på måndag till idag så vi kan åka till Sverige så snart det går (flyga själv med bebis :crazy: :nailbiting:)

Sänder lite styrkekramar. Vet hur det är, har ju haft och har ett helvete med tunga saker rörande nära och kära. Det är okej att gråta, känslor i sig är inte farliga och att gråta är många gånger förbaskat skönt. Kram

Babysim måste jag ta o kolla upp. När vi va på mässa innan lillan kom så va det ett företag där och dom rekomenderade lite att låta pappa och bebis gå så dom får göra något tillsammans själva, tror dock inte det funkar för oss ev i höst o vinter men jag vill ju börja rätt snart. Tror A kommer gilla det
Här verkar det bara finnas babysim på dagtid, annars hade vi tänkt oss kvällstid så att båda kan vara med. Nu tog jag den tiden som ligger närmast lunch, så kanske jag kan ta långlunch och i alla fall vara med någon enstaka gång.

Nu är väskorna packade, imorgon flyger vi igen. Det ör en resvan unge det här, fast att flyga på kvällen med en unge som är grinig de flesta kvällar känns inte så lockande. Tänker ta med vagnen, får ta den till gaten här och sen har sas sagt att jag kan göra samma på arlanda fast jag aldrig sett en vagn på inrikes (förutom arlandas sulkys).
Längtar efter familjen nu.

Nu är väskorna packade, imorgon flyger vi igen. Det ör en resvan unge det här, fast att flyga på kvällen med en unge som är grinig de flesta kvällar känns inte så lockande. Tänker ta med vagnen, får ta den till gaten här och sen har sas sagt att jag kan göra samma på arlanda fast jag aldrig sett en vagn på inrikes (förutom arlandas sulkys).
Längtar efter familjen nu.
Hoppas det går bra att flyga och att du får träffa familjen! Kram!

Mvh Miks

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka